Shapperal Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Jeg skal sette opp et lite nettverk og lurer på hvilke kabler jeg skal bruke. I et nettverk uten hub(2 maskiner)må man ha en krysset kabel. Hvordan er det med et nettverk med hub, kryssede eller ikke? Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
tvika Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Bruk ukrysset kabel fra hubben og til maskinenene. Og krysset mellom hubben og "modemet". ___ TV Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Generelt sett må du bruke krysssa kabel mellom 2 pc'er. Og vanlig mot en hub. Hub'er har normalt 1 uplink port og denne kan ta en kryssa kabel. normalt er det slik at på en vanlig 8 ports hub kan du bruke 8 stk vanlig eller 7stk vanlig + 1 kryssa. Skal riktig nok sies at i den senere tid har kommet kort og hub'er som vender polariteten selv, slik at det ikke spiller noen rolle om du har kryssa eller ikke... Men ikke regn med det!! Lykke til !! Lenke til kommentar
Shapperal Skrevet 7. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2002 Takk skal dere ha!!! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Liten kommentar til shepherd...når du krysser en kabel (i kabelen eller i switchen), vender du ikke polariteten, du bytter T+ med R+ (mulig at du gjør det med T- og R- også, men elektrisk sett burde det ikke være klin nødvenig??) ^^ Bfisken ja Lenke til kommentar
UnB^Swift Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Og en ting til, d er som regel 8 vanlige porter pluss en uplink som er kryssa, i alle fall etter det jeg har erfart etter mine mange switcher og huber ... :smile: Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Det stemmer, men du kan ikke bruke port 8 hvis du bruker uplink og omvendt. _________________ Epox EP-8KTA3+ AMD Athlon 1200/266 512 MB RAM 2X GXP75 30GB RAID0 2 år og feilfri :smile: SBLive 5.1 ATI Rage Fury Pro 32MB NGT ADSL 1024/512 [ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-01-15 20:51 ] Lenke til kommentar
unwill Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Hmm... Jeg bruker uswtichet fra pc til switch, og fra switch til modem (uplink). Jeg har også noen krysset kabler ligende, Så hva skal jeg ha mellom modem og switch ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå