icc Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hei, Vet at systemet mitt er ganske så utdatert, men vil gjerne få ut litt ekstra kraft og se hva det er godt for før jeg får meg nytt system. Mitt oppsett: - Socket 939, AMD 64 3500+ (NewCastle) 2,2Ghz - MSI K8N Neo2 Platinum (nyeste bios) - Corsair CMX512-3200XL Det jeg begynte med var standard spenning, hadde stengt av aggressive timing, D.O.T og spread spectrum. Satt AGP til 67Mhz, maxmemclock til 166MHz og HTT multiplyer x4. CPU multiplyer står til standard (x11). Så har jeg prøvd å økt FSB, klarer fint å få fsb opp til 240 (2640Mhz) og starte systemet men får ikke lastet operativsystemet (windows xp). Har prøvd å senkte helt ned til 210 (2310Mhz) men windows blir bare treig og ustabil. Har sett mange sider hvor folk fint har overklokket til 2,5 Ghz uten problem, hvorfor er det slik at systemet mitt blir treig og ustabilt? Noen som har erfaring med overklokking av NewCastle? Helst på et k8n neo2.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hva ligger HT-bussen din på? er dne over 1000 kan det hende den nekter og gå høyere Lenke til kommentar
icc Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Ligger godt under 1000... Tror kanskje jeg må få opp spenninga på cpuen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå