Dell inspiron Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Har integrert nettverkskort (Nvida nforce networking controller) I device manager står det at alt er i orden, noen tips om hva som kan være galt her ? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Du kan prøve med en annen kabel. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Sjekk at TCP/IP instillingene er satt som "Motta IP-adresse automatisk". Lenke til kommentar
Dell inspiron Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Takker for svar. Har prøvd både med fast og auto ip. Ledningen fungere på en annen maskin... Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Har det funket før eller sluttet det bare plutselig å virke ? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Det kan uansett være smart å legge inn siste versjon av nettverksdrivere. Lenke til kommentar
Dell inspiron Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Dette kom etter at jeg byttet kabinett Lenke til kommentar
radivx Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jordingsfeil? Om du bruker nVidia sin network manager, sjekk at du ikke har noen sær firewall på der. Lenke til kommentar
Stoknes Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Du har altså kun flyttet alle komponenter til et nytt kabinett, og så virker ikke nettverket? Høres pussig ut... Har du testet kabelen på en annen maskin nylig (altså ETTER at problemet oppstod)? Har du indikasjon på at du er tilkoblet nettverket (skal få en indikasjon nede til høyre på Win XP...tror jeg. Sitter på Mac´en for øyeblikket)? Har du prøvd en annen port på router/switch? Endret 26. november 2007 av Stoknes Lenke til kommentar
otis Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg stemmer for et defekt netverkskort, ja jeg vet at det er internt. Men det høres meget sannsnylig ut, da det virket før bytte, og ikke etter. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Sjekk også at du har skruet inn alle skruene på hovedkortet som er meningen å skrues inn. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Du kan godt sette inn et ekstra nettverkskort i maskinen. Nettverkskort koster omtrent ingenting og de fleste fungerer bare du setter de i slotten. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Start - kjør - cmd: "ipconfig /renew" Kan være verdt et forsøk for å lese av meldinger. "ipconfig /all" vil gi også gi en liten oversikt over kortene i maskinen og deres status. Endret 26. november 2007 av Cerwell Lenke til kommentar
Dell inspiron Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Når jeg kjører ipconfig får jeg opp "Media disconnected" Har kjøpt meg nytt nettverkskort for å være sikker på at det ikke er noe galt med det Tror alt av firewall er av Endret 28. november 2007 av Dell inspiron Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Med den meldingen så registrerer ikke NIC fysisk kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå