Gå til innhold

PC som drar Crysis


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

har småplaner om å mekke sammen en skikkeli pc som drar både det ene og det andre

hovedsaklig så voldsom at den drar Crysis rimelig greit;)

 

trenger diverse deler, og skulle gjerne ha fått visst hvilke deler jeg burde kjøpe

 

har allerede:

 

Kabinett

Strømforsyning (650W)

Harddisk (S-ata 2)

DVD-brennar

 

så da trenger jeg

 

Hovedkort

CPU - (Helst AMD)

GPU

RAM

 

takk for alle svar;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyere AMD X2 eller Phenom vil dra Crysis uten problemer, Crysis er ikke så CPU krevende som folk flest tror, det er derimot ufattelig GPU krevende.

 

Vil anbefale 2x8800GT/GTS/GTX/Ultra og 4gb ram,Vista 64bit

Og et 680i SLI basert hovedkort da...

 

Og skal du ha ny cpu/hk er det kun Intel som er fornuftig i dag, hvis du ikke er hardcore AMD fanboi da...

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Nyere AMD X2 eller Phenom vil dra Crysis uten problemer, Crysis er ikke så CPU krevende som folk flest tror, det er derimot ufattelig GPU krevende.

 

Vil anbefale 2x8800GT/GTS/GTX/Ultra og 4gb ram,Vista 64bit

Og et 680i SLI basert hovedkort da...

 

Og skal du ha ny cpu/hk er det kun Intel som er fornuftig i dag, hvis du ikke er hardcore AMD fanboi da...

Jeg har Systemet som er i Signatur og jeg drar CRYSIS greit på Very High-High. Ca 30 FPS

Lenke til kommentar
Nyere AMD X2 eller Phenom vil dra Crysis uten problemer, Crysis er ikke så CPU krevende som folk flest tror, det er derimot ufattelig GPU krevende.

 

Vil anbefale 2x8800GT/GTS/GTX/Ultra og 4gb ram,Vista 64bit

Og et 680i SLI basert hovedkort da...

 

Og skal du ha ny cpu/hk er det kun Intel som er fornuftig i dag, hvis du ikke er hardcore AMD fanboi da...

Jeg har Systemet som er i Signatur og jeg drar CRYSIS greit på Very High-High. Ca 30 FPS

 

Very-High i hvilken opløsning? Kan umulig gå veldig bra på høy opløsning.

 

Tilbake til tråden.

 

Ville annbefalt 2x8800gt, c2d dual-core eller quad-cure, 4x1gb crucial balistix pc-8500(billig på komplett for tiden) og 680i hk. Eventuelt et p35 kort + 8800gtx. Men kommer helt ann på hva slags oppløsning du skal kjøre spillet i.

Lenke til kommentar

Må jeg ha 2 skjermkort? :p

 

sitter å tenker på ett 8800GTS kort...

 

vil det fungere? og hvor lenge tror dere dette kommer til å holde tidsmessig i framtiden? :p

 

 

 

Crysis systemkrav:

 

Anbefalte systemkrav:

Windows XP eller Vista

Prosessor: Intel Core 2 DUO @ 2.2GHz eller AMD Athlon 64 X2 4400+

Minne: 2.0 GB RAM

GPU: NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 eller lignende

 

 

anbefalt = godt nok for mange timer kosing foran skjermen? ^^, eller....?

Endret av blehnda
Lenke til kommentar

Anbefalt er litt så som så. Se min rig i sig under.

 

Jeg kjører spillet i 1680x1050 med alt på high ingen aa eller af tho. og spillet går ganske glatt, men er choppy til tide. Så man må ha ganske heftig maskin for å dra dette spillet.

 

Spørsmålet her er vel hva slags skjerm du skal benytte med opsettet. Opløsning?

Lenke til kommentar
Må jeg ha 2 skjermkort? :p

 

sitter å tenker på ett 8800GTS kort...

 

vil det fungere? og hvor lenge tror dere dette kommer til å holde tidsmessig i framtiden? :p

 

 

 

Crysis systemkrav:

 

Anbefalte systemkrav:

Windows XP eller Vista

Prosessor: Intel Core 2 DUO @ 2.2GHz eller AMD Athlon 64 X2 4400+

Minne: 2.0 GB RAM

GPU: NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 eller lignende

 

 

anbefalt = godt nok for mange timer kosing foran skjermen? ^^, eller....?

 

 

 

Neppe.

 

Vent til over nyttår, kjøp det 2x av det nye 8800GTS-et som kommer, kjøp en eller annen hardcore 45 nm CPU, og 4 gig av den billigste rammen du finner.

Lenke til kommentar
Nyere AMD X2 eller Phenom vil dra Crysis uten problemer, Crysis er ikke så CPU krevende som folk flest tror, det er derimot ufattelig GPU krevende.

 

Vil anbefale 2x8800GT/GTS/GTX/Ultra og 4gb ram,Vista 64bit

Og et 680i SLI basert hovedkort da...

 

Og skal du ha ny cpu/hk er det kun Intel som er fornuftig i dag, hvis du ikke er hardcore AMD fanboi da...

Jeg har Systemet som er i Signatur og jeg drar CRYSIS greit på Very High-High. Ca 30 FPS

 

Very-High i hvilken opløsning? Kan umulig gå veldig bra på høy opløsning.

 

Tilbake til tråden.

 

Ville annbefalt 2x8800gt, c2d dual-core eller quad-cure, 4x1gb crucial balistix pc-8500(billig på komplett for tiden) og 680i hk. Eventuelt et p35 kort + 8800gtx. Men kommer helt ann på hva slags oppløsning du skal kjøre spillet i.

Har bare en 19" så jeg kjører 1024 x 768.

Lenke til kommentar
Neppe.

 

Vent til over nyttår, kjøp det 2x av det nye 8800GTS-et som kommer, kjøp en eller annen hardcore 45 nm CPU, og 4 gig av den billigste rammen du finner.

 

 

45 nm CPU, hva mentes med det:p

lenge sia jeg har vært særli aktiv innen denne typen teknologi:p

 

Og oppløsning er 1400x1050 på en Samsung Syncmaster 203, 21"

 

er ikke bare for Crysis sitt krav, men jeg føler jeg trenger å henge litt mer med :p

har en meget sugen pc nå ^^,

drar ikke NFS pro street på orginal grafikk ^^,

Endret av blehnda
Lenke til kommentar
Budsjett?? Kjekt å vite!! :)

 

Egentlig aldri godt å vite:p

skikkelig CPU, ok hovedkort, billig og god ram, skjermkort som greier seg, trenger ikke 4xFatal1ty for å si det sånn

 

vet igrunn ikke hvor jeg ligger budsjettmessig

Tenkte på AMD Athlon 64 X2 6400+ eller noe lignende, tenkte også på AMD Phenom 9700 2.4 GHz

 

 

5-6k elns, helst nedpå 5k :D

Endret av blehnda
Lenke til kommentar

Funnet ut at jeg har lyst å satse på 8800GT, men vet ikke nøyaktig hvilket jeg burde satse på, hvor mye minne osv.

noen som har en anbefaling? til en grei penge?

 

 

på bildet jeg la til har jeg funnet meg noe småspennende, og lurer på om hovedkortet kan virke brukbart?

blir nok bare ett skjermkort på meg i denne omgang, men hadde ikke vært umulig å kjøpt ekstra, for det er vel 2pci-express porter, så da er jo vel alt i orden? ^^,

 

eller hva tror dere om innkjøpslisten?innkjøpsliste hittil

 

trenger 3dkort ;-)

lysten på 8800gt, men aner ikke hvilke av dem jeg skal slå til med:D

Endret av blehnda
Lenke til kommentar
Funnet ut at jeg har lyst å satse på 8800GT, men vet ikke nøyaktig hvilket jeg burde satse på, hvor mye minne osv.

noen som har en anbefaling? til en grei penge?

 

 

på bildet jeg la til har jeg funnet meg noe småspennende, og lurer på om hovedkortet kan virke brukbart?

blir nok bare ett skjermkort på meg i denne omgang, men hadde ikke vært umulig å kjøpt ekstra, for det er vel 2pci-express porter, så da er jo vel alt i orden? ^^,

 

eller hva tror dere om innkjøpslisten?innkjøpsliste hittil

 

trenger 3dkort ;-)

lysten på 8800gt, men aner ikke hvilke av dem jeg skal slå til med:D

Vent med å kjøpe Grafikk kort til Nye 8800 GTS kommer.. De kommer til å dra ifra de nåværende 8800 GTX...

De skal komme 11 desember og Kommer til å koste 2500-3000kr:)

Lenke til kommentar
Neppe.

 

Vent til over nyttår, kjøp det 2x av det nye 8800GTS-et som kommer, kjøp en eller annen hardcore 45 nm CPU, og 4 gig av den billigste rammen du finner.

 

Det vil da sansynligvis også være mulig å få tak på nForce 780/790! De gir deg muligheten til å kjøre 3 kort i SLI! Videre vil de forhåpentligvis ha rettet en del av svakhetene til 680i SLI, særlig mår det kommer til quad core serien.

 

Vi får i så fall håpe på at det "nye" GTS kortet får to SLI kontakter slik som GTX og Ultra har i dag.

Lenke til kommentar

Hmm... Hadde faktisk valgt AMD sin spider plattform viss det var meg.

En Phenom på 2.4ghz 4 stykk Radeon HD 3870 og 4gb RAM, DET hadde vert saker det!

HK: https://prisguiden.no/product.php?productId=82978

CPU: https://prisguiden.no/product.php?productId=84849

GPU: 4x https://prisguiden.no/product.php?productId=84859

RAM: https://prisguiden.no/product.php?productId=77489

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...