Gå til innhold

Konqueror og clamwin til Xubuntu?


Anbefalte innlegg

Har prøvd å installere clamwin med leggtil/fjern fikk bekreftet installasjon men ser ingen ikon eller liknende.

Får ikke til å installere Konqueror den finnes ikke på leggtil/fjern, støtter ikke den Xubuntu?

Med andre ord her trengere jeg hjelp hvis ikke må jeg nok kapitulere og prøve en gammel versjom av windows som passer til maskinen min(p3 500MHz 312MB).

Hele meninga er en maskin som kan brukes på nett uten å vente i 10-15 sek. for å få opp siden.

Bruker i dag Firefox fordi det var det som var med i pakken.

Dette må jo være mulig.

Har holdt på med dette(valg av linux) for å få et fornuftig oppsett i snart 2 uker.

Har faktisk gått lei.

Vil ha noe som virker.

HJELP

Hva er det letteste OS til min maskin som KUN skal brukes til nettsurfing?

Endret av Ballajazzhus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Clamwin er vel til Windows. ClamAV finnes til linux, men det er et cli-program, altså et som kjøres i terminalen. Hva skal du med antivirus, forresten? Den tar bare Windows-virus uansett, da det ikke finnes noen til linux (som utgjør noen reell trussel).

 

Når det gjelder Konqueror, er denne først og fremst beregnet på bruk i KDE. Det burde gå an å legge den til i XFCE i Xubuntu og, men det spørs om det er noe godt valg, siden du da trenger store deler av KDE-biblioteker (som sluker en del ekstra minne) for å få kjørt den.

 

Har du prøvd Opera? Jeg syns ihvertfall Opera er en god del "lettere" enn Firefox. Du finner den kanskje ikke i pakkebrønnen, men du får lastet ned en .deb-fil enkelt på opera.com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...