Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Be ut på date på facebook?

Gjest Guest_OC_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_OC_*

Heisann!

Jeg har flørta litt med ei jente jeg studerer med over noen uker og ønsker å be henne ut. Flørtinga har mest foregått på skolen og jeg tror kanskje det kan være en liten gnist der, men problemet er at jeg ser lite (ingenting) til henne akkurat nå, og har heller ikke nummeret hennes. Hvis jeg er heldig kan det være at vi møtes tilfeldig før jul, hvis ikke kommer jeg ikke til å se henne på 6-7 uker! Det er en tanke jeg ikke er komfortabel med, jeg frykter at hennes interesse dabber av i løpet av den tiden. (hvis hun er interessert da :)

Jeg hadde håpet at facebook aldri kom inn i bildet, aller helst liker jeg å bli kjent med jenter på den "vanlige" måten, dvs face to face. Men nå ser jeg ikke så mange alternativer, å overlate det hele til tilfeldighetene er ikke noe særlig. Hva synes dere om å be henne ut på facebook?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på hvordan du gjør det...

Hvis du kjenner henne sånn passe godt og dere har god kjemi kan du jo sende henne PM på facebook og spørre om nummeret hennes, slik at dere lettere kan ha kontakt fremover. Så venter du en dag eller to, ring henne og be henne ut.

Alt dette kommer jo veldig ann på hvordan det blir gjort, samt hvordan forhold dere har. Men for og ha sagt det, så ville jeg ikke brukt facebook til flørting i det tidlige stadiumet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_OC_*
Det kommer helt ann på hvordan du gjør det...

Hvis du kjenner henne sånn passe godt og dere har god kjemi kan du jo sende henne PM på facebook og spørre om nummeret hennes, slik at dere lettere kan ha kontakt fremover. Så venter du en dag eller to, ring henne og be henne ut.

Alt dette kommer jo veldig ann på hvordan det blir gjort, samt hvordan forhold dere har. Men for og ha sagt det, så ville jeg ikke brukt facebook til flørting i det tidlige stadiumet.

Jeg kjenner henne ikke så veldig godt, men vi har pratet og flørta en god del. Akkurat i det vi begynte å bli bedre kjent så var det slutt på all forelesning osv, og dermed ser jeg henne lite. Det er et tidlig stadium og jeg er enig i at facebook-løsningen ikke er optimal, men det er kun for å be henne ut/evt få nummeret. Flørting per facebook venter jeg til senere med :) Men hvis det er en dårlig ide å kontakte henne på facebook så lar jeg heller være..

Lenke til kommentar

Allright.

Hva er "en god del"? Bor dere i samme by, bare forskjellige omgangskretser? Er det derfor du ser henne lite, eller er det noe annen grunn?

Facebook flørting er langt fra optimalt. Det er noe man kan gjøre evt etter et slags "forhold" allerede er opprettet. Egentlig burde man være litt forsiktig med flørting på sms og facebook da viktige elemeter som stemmebruk og kroppspråk da faller vekk. Blir mye vanskligre og skjønne hva du mener/vil frem til, siden flørting har mye med blikk samt hvilken signaler kroppen din sender ut.

Men du kan fint be om telefon nummer hennes på facebook, det ser jeg ikke noe problem med.

En annen ting jeg vil spørre deg om:

Tenker du mye på denne jenta? For det er slik at når vi gutter treffer en jente som vi finner tonen med så kan vi lett tenke veldig mye på henne. Da vil vi i hode vårt "bygge" henne opp, og derfor lengter vi etter personen. Grunnen til jeg spør er fordi det virker som du ikke er head over heels etter denna jenta med setningen: "Men hvis det er en dårlig ide å kontakte henne på facebook så lar jeg heller være.."

Lenke til kommentar
Gjest Guest_OC_*
Hva er "en god del"? Bor dere i samme by, bare forskjellige omgangskretser? Er det derfor du ser henne lite, eller er det noe annen grunn?

En god del er at jeg pratet med henne hver dag i halvannen uke. Men det har blitt lite prat på tomanns hånd. Grunnen til at jeg ser henne lite er at alle leser til eksamen nå. Universitetet er stort og selv om hun er på skolen så trenger jeg ikke nødvendigvis støte på henne når jeg er i kantina eller andre steder. Til jul reiser hun nok på ferie til hjembyen sin.

En annen ting jeg vil spørre deg om:

Tenker du mye på denne jenta?

Ja jeg tenker mye på jenta :) Har bare ikke lyst til å gjøre et dårlig valg.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er greit å gjøre sånn over Facebook. Jeg har selv blit "sjekka opp" over Facebook av en jeg av ulike grunner ikke fikk møte face to face. Det bidro bare til at vi ble godt kjent over nettet og når vi først fikk sjansen til å møtes så følte vi at vi kjente hverandre mye bedre. :)

Edit: Beklager den dårlige norsken. Men ligger og skriver og hodet er ikke helt i vater i kveld.. Dere forstår nok hva jeg vil fram til. ;)

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...