Terjeboy Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Hei. Skrudde på min stasjonære PC for et par timer siden, men da kom det en rimelig høy durelyd. Tror det er strømforsyninga som er problemet, men er ikke sikker.. Er ikke så flink på dette området.. Noen som vet hva som kan være problemet, eller evt har en løsning? Maskinvarene mine står i signatur om det skulle være nødvendig, og jeg forstår om det er litt vanskelig å skjønne hva jeg mener her Håper på svar EDIT: Glemte å skrive navnet på strømforsyninga gitt. NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm vifte, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin Endret 26. november 2007 av TerjeRaymond Lenke til kommentar
YamHAeroX Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Rart om PSU skulle plutselig begynne å dure. Durelyder er det ofte harddisker som står for, sjekk den! Prøv å åpne kabinettet og hør etter hvor lyden kommer fra;) Lenke til kommentar
Terjeboy Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Okay, har jeg dårlig harddisk eller noe sånt noe? Rart om det plutselig skulle komme sånne lyder.... Men er det brannfarlig om jeg har på PC-en med slike lyder? EDIT: Og hva gjør jeg om det faktisk er hardisken som durer? Før så var det slik at et eller annet i PC-en begynte å dure etter at den hadde stått på et døgn eller så.. Bør jeg formatere eller? Endret 26. november 2007 av TerjeRaymond Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Finn først ut hvilken komponent som durer, du... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det er nå i hovedsak kun to ting som i det hele tatt kan dure. Det er vifter og harddisker. For viftene sin del, så kan det hende det er en ledning som kommer borti viftebladene. Begynner harddisken å dure høyere enn før, så er det grunn til å ta backup av dataene og kjøpe ny disk. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det KAN være vibrasjonsstøy fra kabinettet også, men alt blir bare gjetting. Lenke til kommentar
Terjeboy Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Ser ut som problemet løste seg selv, hvertfall foreløpig. Er ingenting som er borti viftene (har sjekka) og tviler sterkt på at det er vibrasjonsstøy fra kabinettet, men takk for svar. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Min pc durer som fan innimellom...det som skjer er at når feks cdrom spinner med en gitt hastighet gir det en frekvens som får kabinettdørene til å vibrere. Det er ikke værre enn det. Prøv å klipe på kabinettet ditt når dette skjer, evnt ta av døren\ene veggen og klip på div komponenter for å sjekke vibrasjon. Hardiskfester uten vibrasjonsdempende oppheng kan og være skylden til dette. Hva gjorde du når du skrudde på PC-en? Byttet du plassering på komponenter som "bevger på seg"? Symptomene passer...at lyden kommer og går tilsynelatende tilfeldig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå