Gå til innhold

Demontere teleconverter: Hvordan?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en "2x Tamron F Teleconverter MC4 AI" for bruk med mine mannuelle objektiver på min D70s. Jeg monterte telekonverteren på objektivet og deretter denne sammensetningen på kameraet. Dette gikk uten problemer og konverter og objektiv fungerte sammen. Når jeg skulle demontere konverter og objektiv, demonterte jeg først alt sammen fra kamera, for deretter å prøve å demontere konverter fra objektiv. De ser ut til å sitte litt hardt sammen, og jeg er selvføgelig redd for å bryte og ødelegge noe. Er den noen som har eller har hatt denne konverteren og vet om det er en spesiell teknikk for å demontere den? Jeg har aldri prøvd konvertere før og aner ikke om det finnes noen spesiell teknikk for å demontere de :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det en knapp som du skal trykke inn før du prøver å demontere ?

Tom

Den har en slags bryter eller noe ja, men jeg får knapt beveget den noen millimeter.Skal den trykkes på akkurrat slik man gjør når man løser ut objektivet fra selve kameraet?

Lenke til kommentar
Er det en knapp som du skal trykke inn før du prøver å demontere ?

Tom

Den har en slags bryter eller noe ja, men jeg får knapt beveget den noen millimeter.Skal den trykkes på akkurrat slik man gjør når man løser ut objektivet fra selve kameraet?

Vil tro det. Har fått inntrykk av at slike knapper kan være trege i begynnelsen.

Tom

Lenke til kommentar

Fant til slutt ut av det. Den hendelen måtte vrikkes litt sidelengs fram og tilbake. Jeg prøvde det samme etter å ha demontert den, og da viste det seg at en bitteliten sak som sto ut, ble jevn med selve konverteren når man vrikket den sidelengs fram og tilbake et par ganger. Altså en liten sak som sikkert låste konverteren fast til objektivet. :)

Lenke til kommentar
Fant til slutt ut av det. Den hendelen måtte vrikkes litt sidelengs fram og tilbake. Jeg prøvde det samme etter å ha demontert den, og da viste det seg at en bitteliten sak som sto ut, ble jevn med selve konverteren når man vrikket den sidelengs fram og tilbake et par ganger. Altså en liten sak som sikkert låste konverteren fast til objektivet. :)

Da vet vi det. Litt vanskeligere enn nødvendig med andre ord ;)

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...