Gå til innhold

Tror noen at det finnes liv i rommet??


3PM

Anbefalte innlegg

..Og hvor for går lyden? 300m i sekundet? Lyset bruker åtte minutter fra sola og hit. Ikke aner jeg hvor fort lyset går, men jeg kan tenke meg at om du er 62 lysår fra serverparken på Pluto, så tar det en liten stund før du har fått henta en film. :)

 

hehe .. :D hmm, kanskje en vanskelig problemstilling.. :)

 

Vi løser det lett, vi sender det bare i 10^100 ganger lyses hastighet, ved hjelp av en trekatapult.. da får du det vel fort nok ?

 

tihi

 

men seriøst, skulle forundre meg om det ikke var annet liv i verdensrommet. Da snakker vi om "liv" ikke "inteligent-liv".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok at vi skal reise litt lenger får vi finner intelligent (som i tilnærmet lik oss eller bedre) liv, ja. Men som Arve var inne på - det kan jo godt hende at det sitter noen Aliens 23 lysår unna som har funnet opp en litt bra kikkert, og ler av oss (kan tenke meg at de får seg en overraskelse når de leser dette da). ;)

Lenke til kommentar

 

Hva mener dere med at "universet utvider seg". At "tommet utvider seg" Hva er, som sagt, "utenfor" universet da?...

Tenk litt etter, og innse at det høres helt idiotisk ut.

Nå er ikke jeg noen hardcore astronom, men som nevnt tidligere så er ikke universet tomt. Det er en enorm kraft som påvirker stjerner og planeter og tvinger dem ifra hverandre (nå gidder ikke jeg å ta enorme søk med goggle for å utdype dette noe særlig). Det er en teori som går ut på att når du tar å reiser i en rettning i universet vil du til slutt komme tilbake til utgangspunktet (akkurat som på jorden) ikke akkurat idiotiskt ikke sant. Det er mange motstridende sannheter der ute, så tenk før du kaller noe idiotiskt.

Lenke til kommentar

Vel.. spørsmålet er jo alltid Hvordan klarer dem å komme seg til Jorda så fort? månen men pga månens magnetiske stråling forskyves tiden på en måte. Jeg kunne holde et langt foredrag om dette som jeg gjorde på skolen en gang, men det gidder jeg ikke sålenge ingen her er interessert :shrug: .

 

På en måte slik:

Utgangspunkt: *A------------------>B*

 

men her gjøres det på en måte slik:

*A----___ ___-----> B* :yes:

---

Lenke til kommentar

Liv finnes sikkert et sted der ute, men...

 

En "fremmed" lander på jorda, "det" prøver å kommunisere.... ingenting skjer. Vi prøver å kommunisere... ingenting skjer.

 

Vi har "sjel" + 5 sanser og ett kjønn, "det" har ! , §, ~-,¤ + 93 sanser og sytten kjønn.

 

Det jeg ikke begriper er hvordan vi skal kommunisere med noe så fjernt som "det" muligens kan være, unntatt hvis vi har en Babel Fish i øret. :shrug:

Lenke til kommentar
Etter studier av diverse fysikere er det mulig å lage et så sinnsykt kraftig magnetfelt at tiden "flyttes". Dette er ikke tull, vi kan faktisk se stjerner som egentlig er bak månen men pga månens magnetiske stråling forskyves tiden på en måte. Jeg kunne holde et langt foredrag om dette som jeg gjorde på skolen en gang, men det gidder jeg ikke sålenge ingen her er interessert  :shrug: .

 

På en måte slik:

Utgangspunkt:   *A------------------>B*

 

men her gjøres det på en måte slik:

                  *A----___    ___-----> B*         :yes:  

                                 ---

 

er du sikker på at du ikke har fått en Nobelpris i fysikk e.l.?

det der hørtes sinnsykt ut, men du får det faktisk til å gi mening :smile:

Lenke til kommentar
Etter studier av diverse fysikere er det mulig å lage et så sinnsykt kraftig magnetfelt at tiden "flyttes". Dette er ikke tull, vi kan faktisk se stjerner som egentlig er bak månen men pga månens magnetiske stråling forskyves tiden på en måte

 

Artige greier det der. Enten er det tida som er manipulerbar, eller så er ikke lysfarta i vakuum absolutt. Jeg håper egentlig at Planck/Einstein (den spesielle) tok feil jeg da. Blir liksom litt mere greie på utforskinga av verdensrommet med warpspeed. :-)

Lenke til kommentar

 

Ja...den teorien har jeg også hørt.. Om jeg ikke tar fulstendig feil, er det einstein som har kommet opp med denne...

Men dette er vel ikke det samma utsagnet som "universet utvider seg" ?

La oss sammenligne med jorden. Av en eller annen grunn har noen lagd en vei rundt jorden og det tar X antall dager å kjøre den ruten i Y antall kilometer i timen for å komme tilbake til utgangspunktet. Nå er det jo slik att jorden utvider seg (nedfall fra universet) etter noen år så har jorden økt sin masse ganske betraktlig og dermed har ruten også blitt lengre. Det er forvirrende ja, men på en annen måte så er det ganske logiskt også.

Lenke til kommentar

Volumet til jorden øker faktiskt hvert år pga nedfall fra universet (meteorer) og vulkanutbrudd (som vil ha den såpeboble effekten som du så fint kaller det).

Edit: En ting til du missforstår volum og masse som er to vidt forskjellige ting. Til sammen ligning kan man ta 1 kg bly og 1 kg bomull, bly har større egenvekt en bomull og vil derfor ta opp mindre plass. (egentlig gjorde jeg det også, men det er mindre viktig :roll: ). Hadde jeg hatt en eller annen professor grad i astronomi så kunne jeg kansje forklart det bedre.

Lenke til kommentar
Europa har ikke is-overflate, hvis det hadde vært snakk om europa hadde jeg husket det (det er den eneste månen jeg kan huske). Noe har jeg fra alle de timene jeg har sett på discovery channel. Hmm etter et søk tror jeg fant navnet på planeten her
har ikke europa is overflate nei... så hvorfor planlegger da NASA å sende en sonde som skal smelte seg igjennom et is lag på Europa for så å svømme rundt i vannet under og lete etter liv... si hvorfor skal NASA gjøre det nå det ikke er is der? få dette inn i hodet: Europas over flate er av IS!!!! og is er fast form av blandt annet vann...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...