Gå til innhold

Tror noen at det finnes liv i rommet??


3PM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det snakk om liv på en av månene til jupiter (husker ikke hvilken, det er i hvertfall den som har isoverflate)
du mener Europa? er ikke så mye å satse på heller... det kommer så mye stråling fra Jupiter at det er klin umulig å leve der uannsett... (finnes sikkert noe som kan leve der, men vi kan i allfall ikke komme dit samme hva, selv ikke med beskyttelse drakter...)

 

Edit: quota vist feil person :oops:

Lenke til kommentar
om det ikke finnes liv, utnytter vi plassen utrolig dårlig

Vel, det hadde vel blitt litt mye datatap om vi skulle trukket bredbåndskabler tvers over solsystemet vårt. Likevel hadde det blitt dårlg utnytting av plass, så vi må vel nesten regne med en galakse til hver person (vill gjetting - sikkert mange fler galakser), og da trenger vi lange kabler...

Lenke til kommentar
Europa har ikke is-overflate, hvis det hadde vært snakk om europa hadde jeg husket det (det er den eneste månen jeg kan huske). Noe har jeg fra alle de timene jeg har sett på discovery channel. Hmm etter et søk tror jeg fant navnet på planeten her

Den heter "Ganymedes", med s - kanskje det er på norsk? :)

 

Måtte bare briefe med at jeg visste navnet på en måne. :p

Lenke til kommentar

skulle gjerne vært med en tur for å utnytte plassen bedre, men er redd for å vende tilbake til jorden. en galakse til hver person hadde vært fint . :).

 

Kabler ? neeh, selvom det er vakum sender vi internet ved hjelp av lydpulser, noe jeg tror ville fungert meget bra.

 

Men tenk så fint da, ha en svær serverpark på Pluto, slippe alt som heter varme problemer .. :p

Lenke til kommentar
skulle gjerne vært med en tur for å utnytte plassen bedre, men er redd for å vende tilbake til jorden. en galakse til hver person hadde vært fint . :).

 

Kabler ? neeh, selvom det er vakum sender vi internet ved hjelp av lydpulser, noe jeg tror ville fungert meget bra.

 

Men tenk så fint da, ha en svær serverpark på Pluto, slippe alt som heter varme problemer .. :p

..Og hvor for går lyden? 300m i sekundet? Lyset bruker åtte minutter fra sola og hit. Ikke aner jeg hvor fort lyset går, men jeg kan tenke meg at om du er 62 lysår fra serverparken på Pluto, så tar det en liten stund før du har fått henta en film. :)

Lenke til kommentar

Den heter "Ganymedes", med s - kanskje det er på norsk? :)

 

Måtte bare briefe med at jeg visste navnet på en måne. :p

Ja selfølgelig måtte du briefe med att du kunne navnet på en måne ;) jeg husket bare navnet på europa og Io, men jeg visste att det ikke var noen av dem jeg mente.

Jeg kan Calypso, Phobos og en til jeg ikke kommer på i farta også. :p

Lenke til kommentar
Merkelig hvordan universet er, hviss det er sånn at det er en slags kule som trekker seg sammen, hva er det som er på utsiden av den? Hvem hvet?!
Universet trekker seg ikke sammen, det utvider seg (nylig bevist ved ett eller annet romfartssenter). Har allerede tatt det opp i en annen post.

Har ikke det vært kjent lenge?

 

Btw, tror dere på big bang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...