Gå til innhold

Tror noen at det finnes liv i rommet??


3PM

Anbefalte innlegg

Det er forresten meget usannsynlig at det er liv med en intelligens og et teknologisk nivå som tilsvarer vårt (eller høyere) innen hundre lysår av Jorden. Hadde det vært det hadde vi plukket opp radiosignalene deres for lengst (menneskene har jo sendt radiosignaler i alle retninger i 70 år, og i noen få "strålebunter" i nesten ett århundre).

 

er det ikke muligheter for at alle andre avanserte skabninger er så avanserte at de aldri har vert innom noe så simpelt som radiosingnaler? kan hede de har noe mye mer avansert?

 

uannset så tar det evigheter for radiosingnaler og gå så langt, kan hende om noen mill år at vi plukker opp noe som de sente for noen mill år til bake fra nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det ikke muligheter for at alle andre avanserte skabninger er så avanserte at de aldri har vert innom noe så simpelt som radiosingnaler? kan hede de har noe mye mer avansert?

 

Og sjansen for at de hoppet rett fra ingen langtrekkende kommunikasjon til langtrekkende kommunikasjon som er så avansert at vi ikke kan fange den opp er hvor stor?

 

(Hint: nærmer seg null.)

 

uannset så tar det evigheter for radiosingnaler og gå så langt, kan hende om noen mill år at vi plukker opp noe som de sente for noen mill år til bake fra nå.

 

Radiosignaler beveger seg med lysets hastighet, så de når hundre lysår på ett århundre; ergo er argumentet mitt fullstendig gyldig. Avstander ut over det tok ikke jeg for meg i teksten du quotet.

Lenke til kommentar
er det ikke muligheter for at alle andre avanserte skabninger er så avanserte at de aldri har vert innom noe så simpelt som radiosingnaler? kan hede de har noe mye mer avansert?

 

Og sjansen for at de hoppet rett fra ingen langtrekkende kommunikasjon til langtrekkende kommunikasjon som er så avansert at vi ikke kan fange den opp er hvor stor?

 

(Hint: nærmer seg null.)

Teknologi utvikles (som oftest) etter behov. Dvs. at en annen sivilisasjon sannsynligvis ikke utvikler seg med like steg som vår. Det kan jo faktisk hende at kommunikasjon med radiosignaler aldri riktig slo an hos "dem", og at de derfor valgte å bruke f.eks lys istedenfor...

 

uannset så tar det evigheter for radiosingnaler og gå så langt, kan hende om noen mill år at vi plukker opp noe som de sente for noen mill år til bake fra nå.

 

Radiosignaler beveger seg med lysets hastighet, så de når hundre lysår på ett århundre; ergo er argumentet mitt fullstendig gyldig. Avstander ut over det tok ikke jeg for meg i teksten du quotet.

Det er mye som skjer på 100 år, og selv om vi bare regner med alle potensielle sivilisasjoner innenfor melkeveien, så er kommunikasjon med lysets hastighet ufattelig tregt. Dessuten så vil støy ødelegge eller bøye av radiobølgene. (Dette var bare en kommentar. Jeg har ikke lest posten du refererer til)

Lenke til kommentar
Vi kommer ikke til å kunne se andre intelligente vesener før vi klarer å fiske oss gjennom en wormhole eller ka nå det var så vi kan reise langt på no tid liksom. Vi finner sikker ikke noe i nærheten som er intelligent. bare sånne amøber og bakterier. kanskje en fiske eller 2. :lol:

Nåh tror nok det samme jeg også. Men jeg tror også at det er noe utenfor galaxen vår også. Jeg nekter på at det bare er tomrom utenfor. Kanskje flere galaxer som kolliderer inni hverandre.

 

Whp knows

Lenke til kommentar

Syns verdensrommet er så kult fordi det er så mye som finnes der ute som vi ikke kan forestille oss engang. Lurer på om eg noen gang kommer til å oppleve noe så stort som f.eks foreldrene mine opplevde på tv da de første menneskene landet på månen. Jaja Vi har enda litt til å utforske i havet her på moder jord.

Lenke til kommentar
Nåh tror nok det samme jeg også. Men jeg tror også at det er noe utenfor galaxen vår også. Jeg nekter på at det bare er tomrom utenfor. Kanskje flere galaxer som kolliderer inni hverandre.

 

Selvfølgelig er det noe utenfor vår galakse; nemlig resten av universet (flere tusen milliarder galakser, for ikke å snakke om trillioner på trillioner med stjerner). Hva som er utenfor universet er derimot en annen sak. Man kan ikke tenke på det som et konvensjonelt tomrom; det eksisterer ganske enkelt ikke. Man kan aldri komme ut dit, for det er bare her inne i universet man kan eksistere. Det er selvfølgelig mulig at det finnes flere univers enn vårt; men de ligger da ikke "utenfor" vårt slik vi forestiller oss det, men heller på et annet eksistensplan.

Lenke til kommentar

Når eg var halvparten så gammel som eg er nå, så skulle eg ein tur over til naboen(bodde på gård). Plutselig kommer det ein stor svart sak ned frå himmelen(lignet litt på eit f-117 fly, sånn stealth sak med vinger).

Den stopper rett over meg, og har ein sånn slags veldig stille suse lyd.

Og så forsvinner den igjenn.

 

Kan godt være mulig det var no eg innbilde meg, men en ting som er sikkert var at eg blei så redd at eg sprang inn til naboen å gjømte meg der.

 

Eg tror det finnes annet liv der ute.smilie_home.gif

Lenke til kommentar
Når eg var halvparten så gammel som eg er nå, så skulle eg ein tur over til naboen(bodde på gård). Plutselig kommer det ein stor svart sak ned frå himmelen(lignet litt på eit f-117 fly, sånn stealth sak med vinger).

Den stopper rett over meg, og har ein sånn slags veldig stille suse lyd.

Og så forsvinner den igjenn.

 

Kan godt være mulig det var no eg innbilde meg, men en ting som er sikkert var at eg blei så redd at eg sprang inn til naboen å gjømte meg der.

 

Eg tror det finnes annet liv der ute.smilie_home.gif

 

jeg tur du innbilte deg det, mennesker har let for og innbille ting. (nå kan jo ikke jeg si det sikkert da)

 

så på discovery om noen som blei satt inn i et rom som var totalt tetta for alt av stråling og mange andre krefter. de bleiinne i der utsat for sterk magmetisme (trur det var magnetisme) og de så da alien sikkelser, store svaarte øyne og grå kropp, standar alien. og de så masse andre sjuke ting og, og alt var kunn noe de innbilte seg begrunn av dennen magmetismen de bleu utsat for.

Lenke til kommentar

 

jeg tur du innbilte deg det, mennesker har let for og innbille ting. (nå kan jo ikke jeg si det sikkert da)

 

så på discovery om noen som blei satt inn i et rom som var totalt tetta for alt av stråling og mange andre krefter. de bleiinne i der utsat for sterk magmetisme (trur det var magnetisme) og de så da alien sikkelser, store svaarte øyne og grå kropp, standar alien. og de så masse andre sjuke ting og, og alt var kunn noe de innbilte seg begrunn av dennen magmetismen de bleu utsat for.

 

Var ikkje akkurat under samme omstendigheter at eg såg denne UFO-saken. Eg var ute på eit opent område, det var sol og lyst, siden det var sol antar eg at eg fikk stråling på meg, hva slags andre krefter du snakker om vet ikkje eg, men visst det er snakk om naturkrefter/vind så blei eg utsett for det. Ble sannsynlig vis ikkje utsatt for sterk magnetisme :lol:.

Og det som eg såg var ikkje noe slags alien skikkelser med svarte øyne og grå kropp. Og det eg såg tror eg ikkje hadde blitt definert som "sjuke ting"

 

Hett tips: Skjekk over inlegget minst en gang for du legger det ut. :)

Lenke til kommentar

 

jeg tur du innbilte deg det, mennesker har let for og innbille ting. (nå kan jo ikke jeg si det sikkert da)

 

så på discovery om noen som blei satt inn i et rom som var totalt tetta for alt av stråling og mange andre krefter. de bleiinne i der utsat for sterk magmetisme (trur det var magnetisme) og de så da alien sikkelser, store svaarte øyne og grå kropp, standar alien. og de så masse andre sjuke ting og, og alt var kunn noe de innbilte seg begrunn av dennen magmetismen de bleu utsat for.

 

Var ikkje akkurat under samme omstendigheter at eg såg denne UFO-saken. Eg var ute på eit opent område, det var sol og lyst, siden det var sol antar eg at eg fikk stråling på meg, hva slags andre krefter du snakker om vet ikkje eg, men visst det er snakk om naturkrefter/vind så blei eg utsett for det. Ble sannsynlig vis ikkje utsatt for sterk magnetisme :lol:.

Og det som eg såg var ikkje noe slags alien skikkelser med svarte øyne og grå kropp. Og det eg såg tror eg ikkje hadde blitt definert som "sjuke ting"

 

Hett tips: Skjekk over inlegget minst en gang for du legger det ut. :)

 

jeg sa ikke at du blei utsat for akuratt det. jeg sa det der bare for og vise at folk kan fantasere om det meste og ikke skille det fra virkligheten. er mulig du så noe, men er også fult mulig du fantaserte det.

 

har du sett det proggrammet på tv norge, i ondenes makt trur jeg det heter. jeg trur ikke en dritt av det de snakker om der, så min forklaring på det er at de fantaserer det av ymse orsaker. feks. magmetisme, men det kan være andre ting og.

 

desuten var jeg ikke 100% sikke på om det var magmetisme de blei utsatt for, kan vert noe annet og. men magmetisme kan være sterkere visse områder en andre.

Lenke til kommentar
Det er forresten meget usannsynlig at det er liv med en intelligens og et teknologisk nivå som tilsvarer vårt (eller høyere) innen hundre lysår av Jorden. Hadde det vært det hadde vi plukket opp radiosignalene deres for lengst (menneskene har jo sendt radiosignaler i alle retninger i 70 år, og i noen få "strålebunter" i nesten ett århundre).

 

er det ikke muligheter for at alle andre avanserte skabninger er så avanserte at de aldri har vert innom noe så simpelt som radiosingnaler? kan hede de har noe mye mer avansert?

 

uannset så tar det evigheter for radiosingnaler og gå så langt, kan hende om noen mill år at vi plukker opp noe som de sente for noen mill år til bake fra nå.

 

Hvorfor skal de sende ut AM signaler? Og med tanke på hvor mye signalene taper i feltstyrke i Atmosfæren så er det helt tragisk. De taper seg også i rommet ,men det er meget lite.

 

Med tanke på at Voyager 1 er på vei ut av solsystemet vårt (Han vil aldri klare det siden atomreaktorene ikke klarer og gi nok strøm lenge nok til at den kan operere mange nok systemer til og være operativ. Mener spenningen synker under 170V ,men det er 3år siden jeg leste og skrev mye om voyager.

 

Hvis voyager mister kursen et par milligrader så vil vi miste kontakten med sonden og hvorfor er det da sannsynlig at vi skal kunne sende ut våre signaler med så stor nøyaktighet som det? Vi kan jo såklart si at de fleste antennene vi har her stråler til alle sider ,men siden de sender mange kanaler så blir effekten pr kanal ganske liten og da er jo ikke sjansen så stor for og få dem ut i rommet.

Lenke til kommentar

farke: det jeg mente var da selvsag at Alpha Centauri var den nermeste solsystemet ..

Proxima Centauri er bare en stjerne .. ingen planeter ..

 

noen som vil ha bilder?

 

det nærmeste solsystemet (til vårt altså ... altså "Sol")

 

alpha_cen_poss_big.gif

 

den nermeste Stjernen "Proxima Centauri" eller også kjent som "Alpha Centauri C"

proximacen1_aao.jpg

 

 

her er alle 3 "Alpha Centauri" stjernene .. (A,B og C)

alp4cent.jpg

 

 

CFD: viste du at Wolf 359 bare er 7,8 lysår unna! ..

BILDE!!

wolf359b.jpg

det er Wolf359 ! ...

Lenke til kommentar
Nåh tror nok det samme jeg også. Men jeg tror også at det er noe utenfor galaxen vår også. Jeg nekter på at det bare er tomrom utenfor. Kanskje flere galaxer som kolliderer inni hverandre.

 

Selvfølgelig er det noe utenfor vår galakse; nemlig resten av universet (flere tusen milliarder galakser, for ikke å snakke om trillioner på trillioner med stjerner). Hva som er utenfor universet er derimot en annen sak. Man kan ikke tenke på det som et konvensjonelt tomrom; det eksisterer ganske enkelt ikke. Man kan aldri komme ut dit, for det er bare her inne i universet man kan eksistere. Det er selvfølgelig mulig at det finnes flere univers enn vårt; men de ligger da ikke "utenfor" vårt slik vi forestiller oss det, men heller på et annet eksistensplan.

Nåh...skrev litt feil. Mente jo universet. Jeg regner med at det ikke bare er ett univers...men mange flere...i det hele tatt er det temmelig sjukt å tenke på, men akkurat som det er massevis av galaxer i vårt univers, så kan det likeså greit være massevis av univers i...... å sånt fortsetter det.

Lenke til kommentar

 

Svært så sikker du var på at andre univers ligger på et annet eksistensplan? En ting jeg vet sikkert er at den faktiske forklaringen på andre univers eksistensialisme er en HELT annen enn noe vi klarer å forestille oss her i denne tiden. Kanskje om 1000 eller for den saks skyld 100.000 år har vi en nærmere forklaring som vi faktisk har anlegg for å forstå.

Lenke til kommentar

 

Svært så sikker du var på at andre univers ligger på et annet eksistensplan? En ting jeg vet sikkert er at den faktiske forklaringen på andre univers eksistensialisme er en HELT annen enn noe vi klarer å forestille oss her i denne tiden. Kanskje om 1000 eller for den saks skyld 100.000 år har vi en nærmere forklaring som vi faktisk har anlegg for å forstå.

Uansett så er det bare en tankelek. De fysiske lovene vil med all sannsynlighet være annerledes i andre univers, og bare et lite avvik fører til at "vi" ikke kan eksistere der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...