Gå til innhold

Alle .EXE filer på vista åpnes i wordpad!

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier klarer jeg ikke å åpne vanlige filer i .exe ! Jeg prøver å ta åpne i > (søke etter .exe) som selvfølgelig gir utrolig mange svar! Hvordan skal jeg rette opp i dette? jeg prøvde å følge denne "Dette gjør du ved å åpne en hvilken som helst mappe, og velge Mappealterntiver fra Verktøy-menyen. Deretter klikker du deg frem til Filtyper-arkfanen, ruller vinduet til du finner EXE, og trykker på sletteknappen." men det viser seg at filtyper-arkfanen ikke finnes i mine mappealternativer! Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første tanken som slår meg er virus (med mindre du har vært å rotet rundt i hytt & pine med innstillingene).

Hvis du klarer å starte regedit (start - kjør) så ordner du dette ved å bla deg frem til:

HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command

Og den skal ha verdien ""%1" %*"

Lenke til kommentar
Første tanken som slår meg er virus (med mindre du har vært å rotet rundt i hytt & pine med innstillingene).

Hvis du klarer å starte regedit (start - kjør) så ordner du dette ved å bla deg frem til:

HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command

Og den skal ha verdien ""%1" %*"

Jeg kommer inn på kjør, men ikke regedit

Lenke til kommentar

Da tar du å kjører ut filene på noen brenne cd-er som en backup, og legger det inn igjen etter på når du har installert Windows igjen.

Men hvis du har en .exe-fil, så skal det vel gå ann å:

Høyreklikke på den -> Åpne i -> og så det som .exe-filer skal åpnes i...

Husker ikke hva det heter eller om det går ann å gjøre det sånn

Har aldri hatt dette problemet selv

Lenke til kommentar

EDIT: Jeg fikk fikset det, men alle EXE ikoner er hvite med en tabbel på :dontgetit: Men jeg har fikset dette. Noe, er ikke som før, som skjerminstillinger... noe jeg må endre på hver gang pga. jeg kjører 2 forskjellige skjermer...

Endret av Nanonade
Lenke til kommentar

Jeg har tre ganger tidligere fikset dette for noen og første gang lagde jeg disse to filene som skal fikse problemet.

http://brillegeit.com/hw/exe.reg

http://brillegeit.com/hw/exe2.reg

Men det er nesten 18 måneder siden jeg lagde de, så nå husker jeg ikke om du skulle kjøre den ene eller begge. Jeg hadde først testet med bare den første og om det ikke hjelper også den andre. Det kan også være at du må ta en omstart av Windows før endringene blir gjort gjeldende.

(Dette er for orginalproblemet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...