Gå til innhold

Hodetelefoner til musikk og film

Anbefalte innlegg

Heisann!

Det nærmer seg jul og da jeg satt og skrev på ønskelisten fant jeg ut at jeg kunne trenge et nytt headsett. Har planer om å gå til innkjøp av et eksternt lydkort, som gjør at jeg kan ta opp gitar og vokal, i tillegg skal jeg muligens skaffe meg bærbar PC; noe som gjør det greit med et skikkelig headset.

Jeg hadde ikke tenkt meg dyre greiene, maks 700,- et sted?

Fikk anbefalt et Sennheiser HD 477, noen erfaringer om det?

Kom gjerne med andre forslag, settes stor pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Det nærmer seg jul og da jeg satt og skrev på ønskelisten fant jeg ut at jeg kunne trenge et nytt headsett. Har planer om å gå til innkjøp av et eksternt lydkort, som gjør at jeg kan ta opp gitar og vokal, i tillegg skal jeg muligens skaffe meg bærbar PC; noe som gjør det greit med et skikkelig headset.

Jeg hadde ikke tenkt meg dyre greiene, maks 700,- et sted?

Fikk anbefalt et Sennheiser HD 477, noen erfaringer om det?

Kom gjerne med andre forslag, settes stor pris på :)

Til den prisen og det bruksområdet ville jeg nok gått for Ultrasone HFI-550.

https://prisguiden.no/product.php?productId=40861

Mye god bass og ikke altfor skarp diskant. Passer godt til film. Slett ikke verst til musikk heller.

Demper lyd utenfra godt også.

Til under 800,- er det mye for penga.

Flere hakk bedre enn HD477 ihvertfall.

Et annet alternativ er Beyerdynamic DT231.

https://prisguiden.no/product.php?productId=17986

Litt enklere (men mer solid) konstruksjon, og ikke like mye bass, men mer detaljer og finere mellomtone. Demper ikke lyd like godt.

Til under 400,- gir den svært mye for penga. Kanskje det beste kjøpet i klassen under 1.000,-.

Sennheiser HD555 er også verdt en titt.

https://prisguiden.no/product.php?productId=17213

En pen konstruksjon, og lyden er ganske raffinert og behagelig.

Personlig synes jeg HD555 er litt kjedelig, da attakket ikke er helt toppers.

Men hvis man liker den type lyd, gir den mye for penga.

Merk at denne er helt åpen, og demper ikke lyd hverken inn eller ut.

Lenke til kommentar

Tusen takk for et fyldig svar :)

Har sett litt på den Beyerdynamic DT231, men jeg bare syntes den "ser" litt ubehagelig ut. Den har ikke sånne store puter, som den ultrasonicen. Men i forhold til pris er DT231 mye mer aktuell.

Hvordan er den å ha på hodet egentlig? Dekker den ørene skikkelig og sitter godt?

Lenke til kommentar
Har sett litt på den Beyerdynamic DT231, men jeg bare syntes den "ser" litt ubehagelig ut. Den har ikke sånne store puter, som den ultrasonicen. Men i forhold til pris er DT231 mye mer aktuell.

Hvordan er den å ha på hodet egentlig? Dekker den ørene skikkelig og sitter godt?

DT231 er behagelig nok, synes jeg. Putene vil ikke dekke ørene, men de presser ikke så hardt og velurputene er myke og fine. Konstruksjonen er lett, men solid.

Jeg ville ikke jogga med'n. Den sitter ganske godt, men ikke til mye fysisk aktivitet.

Ultrasone har store puter, men veier mer og har litt mer press på skallen.

Den sitter godt fast, men vekta gjør at jeg ikke ville gjort så mye fysisk fostring med den på hodet.

Skinnputene blir nok litt fortere varme og klamme enn velurputene på Beyeren.

DT231 demper ikke lyder utenfra så veldig godt, hvis det er viktig.

Endret av JensL
Lenke til kommentar

Det er nok ikke så viktig, skal vel for det meste bruke de til innspilling av gitar her på PC-rommet, så da er ikke lydisolasjonen så viktig.

Leste et par tester av dem på nettet, går nok for de tenker jeg. De virker gode, og er ganske så rimelige :)

Alt vil være en forbedring av Icemat Siberia'n jeg bruker nå :p

Lenke til kommentar
Det er nok ikke så viktig, skal vel for det meste bruke de til innspilling av gitar her på PC-rommet, så da er ikke lydisolasjonen så viktig.

Leste et par tester av dem på nettet, går nok for de tenker jeg. De virker gode, og er ganske så rimelige :)

Alt vil være en forbedring av Icemat Siberia'n jeg bruker nå :p

Tror nok ikke du vil angre på kjøpet. Jeg bruker DT231 og de er behagelige å ha på og har en uovertruffen lyd til den prisen, rett og slett veldig mye headset for pengene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hørt at disse er helt ekstreme når det kommer til komfort og lyd:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=17126

I tillegg følger det med en case, altså en oppbevaringsboks som du får med på kjøpet! Og ikke nok med det, vekten er også ultimat: BARE 6 GRAM! ......

Vel, har du bestemt deg for å gå for DT231 da, Martin? Jeg har ingen erfaring med det, men det ser jo relativt behagelig ut, til en billig penge! :)

Endret av Martin.F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...