Thomas. Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Er det mulig ? Vis man skriver over 15 bokstaver så kommer det opp en error: "Navnet er for langt". Kan man bruke denne koden til det: ? Evt. En anen ? if (empty($name)) { echo 'Fyll ut et navn!'; die(''); // ikke sikkert denne er nødvendig for din del, men la den til jeg } Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Husker ikke helt, men noe slikt kanskje funker: (lenge sida jeg har drevet med strlen så husk at det kan være feil) if (empty($name)) { echo 'Fyll ut et navn!'; die(''); // ikke sikkert denne er nødvendig for din del, men la den til jeg } else if (strlen($name) > 15) { echo 'Navnet er for langt'; die(''); } Si ifra om den ikke funker Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Det funket ikke <?php if (empty($name)) { echo 'Fyll ut et navn!'; die(''); // ikke sikkert denne er nødvendig for din del, men la den til jeg } else if (strlen($name) > 15) { echo 'Navnet er for langt'; die(''); } ?> Det var sånn? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Fant dette på nettet: <?php function wordlength($txt, $limit) { $words = explode(' ', $txt); foreach($words as $v) { if(strlen($v) > $limit) { return false; } } return true; } ?> <?php $txt = "Onelongword and some small ones"; if(!wordlength($txt, 10)) { die("One of the words where too long"); } ?> Funker jo forsovet, men ikke sånn jeg vil ha det til. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Det funket ikke Fikk du noen feilmeldinger, eller noe slikt? Du kan prøve å bytte 15 med 14 og...for der prøver den vel over 15, ikke fra 15 og oppover når jeg tenker meg om...men jeg vet ikke Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Mekka sammen et bra skript: <?php $_POST = array_map('strip_tags', $_POST); $name = $_POST['name']; $exlen = array ( 'name'=>5, // lengden du vil ha, de må skrive under dette ellers kommer kommentaren under opp. der det står "print" ); foreach ($exlen as $key=>$val) { if (strlen($$key) > $val) { print 'WARNING: lool!'; exit; } } ?> Har kommentert i koden Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Dette er vel strengt tatt PHP-programmering, og tråden flyttes til PHP-forumet. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ikke for å være frekk, men det der er mildt sagt en elendig måte og gjøre det på. Hva er galt med if(strlen($_POST['name']) > 15){ } Lenke til kommentar
Zandar Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ikke for å være frekk, men det der er mildt sagt en elendig måte og gjøre det på.Hva er galt med if(strlen($_POST['name']) > 15){ } Ingenting er galt med koden der. Den vil dog gi en notice om at indeksen ikke eksisterer dersom $_POST['name'] ikke er satt. Derfor bør man alltid sjekke om indeksen eksisterer før man bruker den. if (isset($_POST['name'])) { if (strlen($_POST['name']) > 15) { echo "'name' er lengre enn 15 tegn!"; } } else { echo "'name' mangler!"; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå