joejoe Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Trenger hjelp, har snart tenkt meg å kjøpe ny MP3 spiller til rundt 500-600 kroner på 2-4GB og da kunne jeg trengt nye øreplugger. Har i lengre tid brukt Koss PortaPro, og nå begynner de å bli litt slitne. Derfor trenger jeg noe nytt, og denne gangen kunne jeg tenkt meg øreplugger (ikke headset). Grunnen til det er at de tar veldig liten plass når jeg skal ta dem med meg og ødelegger ikke hårsveisen (). Det eneste jeg kunne tenke meg er en grei pris og veldig god lyd, samt god komfort. Bør jo ha en grei holdbarhet også, ikke slike som blir ødelagt med en gang. Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 sjekk ut sennheiser CX300, du får dem på e-bay for 200 spenn, eller på cdon.no for 4-500. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 I prisklassen under 5-600 er CX300 eit veldig godt valg. Har dei sjølv og dei presterer ganske bra til den prisen. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Skal sies at de har temmelig mye bass, de trenger litt justering av lydbildet dersom man ikke er vant til overdreven bass og nedre mellomtone. Finfine når en bare får fikset equalizeren litt. (Selvsagt min mening, noen foretrekker mer fokus på bass enn andre.) Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Ser etter øreplugger selv. Spiller CX300 høyt? Antar de spiller høyt nok siden de har den formen. Har merket at jeg synes lyden er for lav på enkelte typer. Hvor tykk/tynn er ledningen? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Kommer anpå hva du mener med "spiller høyt", men om du mener om de er lettdrevne nok til å spille høyt selv på mindre kraftige kilder, er svaret ja. Selv Clixen min, som har en ganske lav utgangseffekt, klarer å spille såpass høyt at om du ikke synes det er nok, bør du antagelig ikke forsøke å ødelegge ørene noe mer. Ledningene er tynne, men ikke noe voldsomt. Med slike ørepropper er det forsåvidt en fordel, i og med at man gjerne hører skraping fra ledningene som forplanter seg rett inn i øret om de er tykke. Direkte skjøre er de likevel ikke, har tålt litt trekking og rykk og napp. For de som kjøper disse billig via eBay (som meg): Pass på at det er ekte saker du får. Etterligningene er greie nok (og kanskje til og med verdt pengene), men de ordentlige er svært så mye bedre. Smarties1811 (tror det er riktig skrevet) er et eksempel på en selger med ekte varer. Endret 29. november 2007 av Dradd Lenke til kommentar
grim Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Heisann. Vurderer selv å kjøpe nye øreplugger. Valget står mellom -V-Moda Vibe -Sony MDR-EX71SL -JBL Reference 220 -Sony MDR-EX90 -Shure SE110 -Sennheiser CX-300/CX-400 -Ultimate Ears SUPER.FI 3 STUDIO Disse ligger mellom 400 og 1000kr i pris her i norge. Jeg er bare ute etter den beste uansett pris. Det høres hovedsaklig på rock, prog og metal. Sony sine sett fikk gode karakterer i lyd og bilde, mens V-Moda og sennheiser fikk gode skussmål på avforum. Noen her som har erfaringer? Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Bruker selv CX300, sitter godt i ørene mine og lyden er bra, kanskje en tøtsj mye bass men ellers flott. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Kan vel si noen ord om Sony MDR-EX71SL siden jeg har hatt ikke mindre enn 3 eksemplarer av de pluggene. Jeg kan jo begynner med det positive og det er at lyden er ganske bra spør du meg, gummiputene blokker støy utenfra greit og scorer ganske greit på det området. Nå har jeg ikke mer positivt å si om disse pluggene: - Der hvor hovedledningen splittes ut til pluggene er det forskjellig lengde og det innebærer at man opplever et drag nedover på den venstre pluggen hele tiden hvis man ikke fester ledningen på kroppen eller lignende. - Kan virke som om at de tåler veldig lite for som jeg nevnte litt oppi her så har jeg hatt 3 eksemplarer som har gått i stykker under normal bruk. Det første settet hadde jeg i 2 uker, andre i 3 uker og det siste hadde jeg i kanskje 3 måneder før det gikk ødelagt. Samme feilen skjedde på samtlige, lyden nærmest forsvant i den venstre pluggen mens den høyre spilte helt fint. Tror det har en sammenheng med dette draget nedover man opplever hele tiden med den venstre pluggen. Så nå sitter jeg igjen med pluggene fra ipoden min, dere må gjerne syntes synd på meg Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Skal sies at de har temmelig mye bass, de trenger litt justering av lydbildet dersom man ikke er vant til overdreven bass og nedre mellomtone. Finfine når en bare får fikset equalizeren litt.(Selvsagt min mening, noen foretrekker mer fokus på bass enn andre.) Eg synest ikkje dei hadde så mykje bass som enkelte hevdar. Litt meir enn mine Shure E3C var det, men ikkje noko overveldande. Satte bassen på fullt på min Cowon D2 utan å bli plaga av for mykje bass. Ledningen er ganske tynn, korleis kvaliteten er veit eg ikkje, har ikkje hatt mine lenge nok, men dei funkar framleis. Synest dei minnar veldig om Sony sine som er nevnt i denne tråden når det gjeld utsjånad og kabel. Har Sony-pluggane og, var heilt greier dei og, men ville valgt CX300 før dei. CurSe: Eg føler med deg, veit godt kor dårlege standardpluggar er, spesielt keisamt er det når du har nokre betre som gjekk i stykker, blir aldri det same med dei som følger med spelaren då. Endret 1. desember 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå