Virke Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Etter jeg har mast i flere tråder om skjermkort har jeg kommet frem til noe. XFX 8800GT XXX-version: 2stk =D Vil det bli bra nok til å holde 1-2år? Uansett så trenger jeg en ny PSU fordi jeg har en på 420W og trur ikke den greier så mye mer... Annet på strøm i PC-en er: -Asus m2n-e SLI -Amd Athlon 64 x2 6000+ -2gb ram (skal kjøpe et par til samtidig med GPU og PSU) -3x120mm vifter med LED 1x140mm vifte med LED -Cpu-vfite med LED som viser temp på bladene -6 neonrør -250Gb hdd (trenger ikke mer foreløpig) -De skjermkorta jeg skal kjøpe: 2stk. XFX 8800GT XXX-version -DvD brenner/leser eller hva det kalles I strøm utenfor PC-en: -Slækk vifte på varme sommerdager eller bare for kødd ;P -Musa har batterier -Musematta har 4 små LED lys i seg -Tastatur (ganske vanlig) Mitt spørsmål: Hvor stor PSU trenger jeg etter alt dette, og link meg gjerne en på komplett.no/netshop.no/mpx.no =D Takk for oppmerksomheten! Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Jeg bruker http://komplet.no/k/ki.aspx?sku=327672. Stille som ein maur. Bra oppsett med kabler. Gir mer enn nokk strøm. Ryddig. Oppsette jeg bruker er XFX nForce 680i SLI E6850 cpu XFX 8800GT 512mb 1x DVD brenner. 2x harddisk 2x 2g ram. mus og tastatur (usb) Får mer enn nokk strøm. EDIT: Bruker casen her : http://komplet.no/k/ki.aspx?sku=337430 med 2x extra 120mm vifter som trekker inn og ut. Endret 26. november 2007 av Divisor Lenke til kommentar
Virke Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Jeg bruker http://komplet.no/k/ki.aspx?sku=327672. Stille som ein maur. Bra oppsett med kabler. Gir mer enn nokk strøm. Ryddig. Oppsette jeg bruker er XFX nForce 680i SLI E6850 cpu XFX 8800GT 512mb 1x DVD brenner. 2x harddisk 2x 2g ram. mus og tastatur (usb) Får mer enn nokk strøm. EDIT: Bruker casen her : http://komplet.no/k/ki.aspx?sku=337430 med 2x extra 120mm vifter som trekker inn og ut. Jeg trenger ikke ny case. Veldig fornøyd med min. Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Linka casen min Pga de svære 250mm viftene bruker strøm også i tillegg til 2 extra 120mm viftene Lenke til kommentar
Virke Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Linka casen min Pga de svære 250mm viftene bruker strøm også i tillegg til 2 extra 120mm viftene Aha, smarting. Noen som vet når komplett/netshop/mpx får inn ny 8800GT kort? Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Kommer ann på kossen merke du er etter. Noen merker kommer den 7-12-07. (komplett, mpx, nettshop) Noen merker er allerede ute i MpX. (Gainward) Lenke til kommentar
Virke Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Kommer ann på kossen merke du er etter. Noen merker kommer den 7-12-07. (komplett, mpx, nettshop) Noen merker er allerede ute i MpX. (Gainward) Så XfX, uansett, kjøper etter jul. Vet noen om den kablen man kobler skjermkortene sammen med følger med 8800 GT? Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Kommer ann på kossen merke du er etter. Noen merker kommer den 7-12-07. (komplett, mpx, nettshop) Noen merker er allerede ute i MpX. (Gainward) Så XfX, uansett, kjøper etter jul. Vet noen om den kablen man kobler skjermkortene sammen med følger med 8800 GT? Kablen fra skjermen til skjermkortet? Isåfall så er svaret nei. Den kablen følger med skjermen. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Kommer ann på kossen merke du er etter. Noen merker kommer den 7-12-07. (komplett, mpx, nettshop) Noen merker er allerede ute i MpX. (Gainward) Så XfX, uansett, kjøper etter jul. Vet noen om den kablen man kobler skjermkortene sammen med følger med 8800 GT? Kablen fra skjermen til skjermkortet? Isåfall så er svaret nei. Den kablen følger med skjermen. Jeg repeterer meg selv: den kablen man kobler SKJERMKORTENE SAMMEN med... Den jeg lurer på ;P Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Aha. Beklager^^. Var små trøtt når jeg leste posten din. Kan veldig lite om crossfire. Men sli kommer vanligvis med hovedkortet. Det gjorde det til meg hvertfall. Tar ikke sjansen å svare nei at det ikke kommer med skjermkortet MEN jeg tviler på at det gjør det. Kan jo bare ringe opp og spør nettbutikken du skal kjøpe fra og hør om det hører med. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Aha. Beklager^^. Var små trøtt når jeg leste posten din.Kan veldig lite om crossfire. Men sli kommer vanligvis med hovedkortet. Det gjorde det til meg hvertfall. Tar ikke sjansen å svare nei at det ikke kommer med skjermkortet MEN jeg tviler på at det gjør det. Kan jo bare ringe opp og spør nettbutikken du skal kjøpe fra og hør om det hører med. Ok, takk for all hjelp =D Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Aha. Beklager^^. Var små trøtt når jeg leste posten din.Kan veldig lite om crossfire. Men sli kommer vanligvis med hovedkortet. Det gjorde det til meg hvertfall. Tar ikke sjansen å svare nei at det ikke kommer med skjermkortet MEN jeg tviler på at det gjør det. Kan jo bare ringe opp og spør nettbutikken du skal kjøpe fra og hør om det hører med. Ok, takk for all hjelp =D Vet ikke helt med nvidia, men da jeg kjøpte nytt ATI kort fikk jeg med Crossfire "kabel". Burde da følge med på nvidia kortene og Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Følger med (SLi/Nvidia) hovedkortet. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Følger med (SLi/Nvidia) hovedkortet. Jeg fant den nå i dag ! =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå