Gå til innhold

PS3 med falske forhåpninger?

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Jeg tar det meste Evan Wells sier for god fisk. Er ikke alle her i verden som er likke fulle av FUD. Incognitos Dylan Jobe stoler jeg også på, han kritiserer jo støtt og stadig sine egne produkter. Stoler også på Mike Acton i Insomniac. Greit nok at man ikke skal stole på en random utvikler, men jeg ser ingen ting i veien på å stole på profilerte utviklere som gjennom mange år har vist at de er både kompetente og objektive i sine uttalelser.

Er jo veldig lite merkverdig at et spill bare bruker 30% av SPU-kraften, når de fleste hittil har brukt dem lite og ofte ikke i det hele tatt. Det kan jo testes på en debug-maskin, men det er vel ikke mange av oss her som sitter på en.

Som nevnt uttallige ganger tidligere er det ikke fordi de ikke har lyst, men fordi det tar tid å distribuere arbeidsoppgavene på en fornuftig måte for å ha noe særlig glede av dem. Noe som forhåpentligvis vil endre seg med mer erfaring og bedre rammeverker etter hvert.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på at Naughty dog stort sett er eigd av Sony -- har dei sjølvsagt ikkje anna enn god-ord å seie om den eineste plattforma dei utviklar for.

Hadde derimot ein heilt sjølvstendig, non biased utviklar sagt noko slik hadde det nok vært lettare å svelge.

Sjølvsagt er ikkje alle utviklarar fulle i FUD - men dei fleste er, uansett om me vil eller ikkje.

Lenke til kommentar

Når utviklere i tillegg sier at plattformen er vond å programmere for, sier det seg selv at utnyttelsen av maskinen fremdeles har potensiale, når dagens titler ofte er spill som er konvertert til ulike plattformer. Jeg tviler på at de har brukt mange årsverk på å få Assasins Creed best mulig på PS3..

Lenke til kommentar
Med tanke på at Naughty dog stort sett er eigd av Sony -- har dei sjølvsagt ikkje anna enn god-ord å seie om den eineste plattforma dei utviklar for.

Hadde derimot ein heilt sjølvstendig, non biased utviklar sagt noko slik hadde det nok vært lettare å svelge.

Sjølvsagt er ikkje alle utviklarar fulle i FUD - men dei fleste er, uansett om me vil eller ikkje.

Intervju med Burnout Paradise-utviklerne:

Q: Why do you think most developers are making Xbox 360 the focus platform for their games? Is it just because it was out earlier?

A: Ultimately you get better at making these games the better you know the technology and I think sadly we're nowhere near hitting the limit of the power of the PS3. We'll continue to push it harder and harder.

http://computerandvideogames.com/article.php?id=176610

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Q: Why do you think most developers are making Xbox 360 the focus platform for their games? Is it just because it was out earlier?

A: Ultimately you get better at making these games the better you know the technology and I think sadly we're nowhere near hitting the limit of the power of the PS3. We'll continue to push it harder and harder.

Det jeg tror vil skje er at utviklere vil syntes det er ulønnsomt å bruke ekstra mye tid på å lage et ekstra bra resultat på PS3 - med unntak av de som er spesielt lisensiert eller har spesielle avtaler med Sony. Dermed vil de fleste spill være preget av å være halvparten så bra som det kunne blitt, eller egentlig programmert for Xbox og så gjort om for å passe noenlunde brukbart på PS3 (f.eks. de fotballspillene som går i 60fps på Xbox men bare 30fps på PS3, angivelig fordi de i utgangspunktet var kodet for Xbox). At maskinen egentlig er bra hjelper lite hvis 95% av spillene du kan få tak i ikke utnytter det, at noe egentlig er bra betyr også at det egentlig er dårlig.

Mange har fokus på Cell-prosessoren, jeg har fokus på screenshots og videoklipp, jeg bryr meg mer om det enn om den teoretiske hastigheten til maskinene. Heller ha noe som faktisk yter bra, enn noe som egentlig skulle ha ytet bra, såvidt jeg bryr meg er den teknisk beste maskinen den som leverer den beste grafikken. PS3 mener jeg er i faresonen for å være ikke for avansert men for komplisert.

Selvin, Var fin grafikk på det spillet, men Crysis som allerede er ute overgår det allerede hvis du har en nyere pc. Kan godt være jeg kjøper spillet likevel, men ikke før det kommer på tilbud. Er ikke meningen å være negativ men jeg er litt enig med kjerts. Hadde du sagt traileren var fra et PC-spill som var en måned gammelt hadde jeg ikke stusset på det, det kunne sett slik ut.

Lenke til kommentar

Det jeg tror vil skje er at utviklere vil syntes det er ulønnsomt å bruke ekstra mye tid på å lage et ekstra bra resultat på PS3 - med unntak av de som er spesielt lisensiert eller har spesielle avtaler med Sony. Dermed vil de fleste spill være preget av å være halvparten så bra som det kunne blitt, eller egentlig programmert for Xbox og så gjort om for å passe noenlunde brukbart på PS3 (f.eks. de fotballspillene som går i 60fps på Xbox men bare 30fps på PS3, angivelig fordi de i utgangspunktet var kodet for Xbox). At maskinen egentlig er bra hjelper lite hvis 95% av spillene du kan få tak i ikke utnytter det, at noe egentlig er bra betyr også at det egentlig er dårlig.

Mange har fokus på Cell-prosessoren, jeg har fokus på screenshots og videoklipp, jeg bryr meg mer om det enn om den teoretiske hastigheten til maskinene. Heller ha noe som faktisk yter bra, enn noe som egentlig skulle ha ytet bra, såvidt jeg bryr meg er den teknisk beste maskinen den som leverer den beste grafikken. PS3 mener jeg er i faresonen for å være ikke for avansert men for komplisert.

Selvin, Var fin grafikk på det spillet, men Crysis som allerede er ute overgår det allerede hvis du har en nyere pc. Kan godt være jeg kjøper spillet likevel, men ikke før det kommer på tilbud. Er ikke meningen å være negativ men jeg er litt enig med kjerts. Hadde du sagt traileren var fra et PC-spill som var en måned gammelt hadde jeg ikke stusset på det, det kunne sett slik ut.

EA har jo gått ut og sagt at de beklager, men at alle sportspill som kommer ut nå skal spille av likt.

Cod 4, Assassin's Creed beviser at hvis en utvikler går inn for det kan begge versjoner bli like bra.

Du bryr deg om screenshots og videoklipp, hva da med Killzone 2? Africa? MGS4 er ikke de gode nok? Ps3 er kanskje vansklig å kode for, men det vil komme seg på samme måte som med Ps2, eller kom den også med falske forhåpninger?

Hvis du vil spille Crysis med like god grafikk som Uncharted må du ut med mye mer enn 3000 kr.

Lenke til kommentar

MGS4 ser bra ut, men hvis en Xbox til halvparten av prisen kan spille samme grafikk..

Er ikke tvil om at det er brukbar grafikk på PS3, problemet er bare at mange forventer mer - maskinen er tross alt den nyeste og dyreste og da er det ikke urimelig å forvente at den skal yte bedre enn den billigere maskinen.

"Problemet" er at enda PS3 har brukbar grafikk, så har den sålangt gjort ingenting som en datamaskin eller Xbox ikke klarer å gjøre. Det er blitt sagt at PS3 er raskest, men det har ikke latt seg vise hittil. Tenk om den faktisk er tregere enn Xbox? Det ville ikke ha forundret meg, PS3 sin sterkeste side er prosessor, men dagens spill krever mer fra grafikkkortet enn fra prosessoren.

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd om PS3-maskinen yter likt med 360 på felles-spill, og yter enda bedre på PS3-spesifike spill.

Jeg forstår godt at utviklere verken gidder eller ønsker å bruke masse resurser på å optimalisere fellestitler for at den skal yte bedre enn svakere konsoller, men på rene PS3-spill vil arkitekturen være med i utviklingsprosessen og utnytte maskinen bedre.

Lenke til kommentar
"Problemet" er at enda PS3 har brukbar grafikk, så har den sålangt gjort ingenting som en datamaskin eller Xbox ikke klarer å gjøre. Det er blitt sagt at PS3 er raskest, men det har ikke latt seg vise hittil. Tenk om den faktisk er tregere enn Xbox? Det ville ikke ha forundret meg, PS3 sin sterkeste side er prosessor, men dagens spill krever mer fra grafikkkortet enn fra prosessoren.
Er ikke tvil om at det er brukbar grafikk på PS3, problemet er bare at mange forventer mer - maskinen er tross alt den nyeste og dyreste og da er det ikke urimelig å forvente at den skal yte bedre enn den billigere maskinen.

Det jeg skal være enig med deg i, er at PS3 stiller omtrent grafisk likt per dags dato med Xbox360 (ser bort fra enkelte multiplatformspill som er hakket vassere på 360). At maskinen er dyrere har nok også sine andre grunner en bare spill. (eks. Blu-ray, bedre byggekvalitet, gratis online tjeneste etc.) Du er ikke den eneste som forventer mer av maskinen, for det gjør også jeg. Ut ifra ulike trailere, som har blitt vist av kommende spill tror jeg faktisk at neste år blir det året der PS3 overgår Xbox 360 grafisk. Faktisk så tror jeg også pc spill vil få en grafisk utfordring dette året, spesielt med tanke på grafikken som blir vist i KZ2 og Afrika.

Men for all del, jeg er ingen "sonyfanboy" og håper at Microsoft sin 360 kommer med like bra, om ikke bedre grafikk enn PS3 til neste år. Litt lite sansynlig Wii gjør det, men man vet jo alldri :p. Det viktigste er at konkuransen i konsollmarkedet blir like het i årene fremover.

Oi, ble mye snakk om grafikk her gitt. Jaja, er jo ei grafikkhore jeg så ;)

Jeg har ivertfall troen på at sony vil vise oss hva konsollen virkelig er god for i 2008. Har forståelse for at noen stiller seg tvilende. Det er uansett snakk om spekulasjoner....

Spørsmålet blir som følger:

Holder all optimismen og skrytet av cell arkitekturen virkelig mål? Time will show!

Endret av fvgjonari
Lenke til kommentar

Det blir i alle fall mye mat til fanboys. Felles-spill vil ikke bli utviklet godt nok til å utnytte ulike konsoller fullt ut, og konsollspesifike spill vil bare kunne sammenlignes med ren synsing.

Å hause opp sin egen investering for å lure seg selv og andre om at man har gjort et godt kjøp, har vært vanlig siden tidenes morgen ;)

Lenke til kommentar
Det blir i alle fall mye mat til fanboys. Felles-spill vil ikke bli utviklet godt nok til å utnytte ulike konsoller fullt ut, og konsollspesifike spill vil bare kunne sammenlignes med ren synsing.

Å hause opp sin egen investering for å lure seg selv og andre om at man har gjort et godt kjøp, har vært vanlig siden tidenes morgen ;)

Noen må da ha gjort ett godt kjøp, og dermed lurer de ikke seg selv :p Eller mener du at alle har gjort ett dårlig kjøp og lurt seg selv?

Lenke til kommentar

EA har jo gått ut og sagt at de beklager, men at alle sportspill som kommer ut nå skal spille av likt.

Cod 4, Assassin's Creed beviser at hvis en utvikler går inn for det kan begge versjoner bli like bra.

Du bryr deg om screenshots og videoklipp, hva da med Killzone 2? Africa? MGS4 er ikke de gode nok? Ps3 er kanskje vansklig å kode for, men det vil komme seg på samme måte som med Ps2, eller kom den også med falske forhåpninger?

Hvis du vil spille Crysis med like god grafikk som Uncharted må du ut med mye mer enn 3000 kr.

Ja mye mer, har en pc her som jeg kjøpte iår til 7500kr med skjerm, alt var dritstygt i Crysis og det var ca 20fps på low

Tror du må ut med ca 9000kr og mer får å slå Uncharted, og Uncharted flyter som en drøm synes jeg :D

Lenke til kommentar
Noen må da ha gjort ett godt kjøp, og dermed lurer de ikke seg selv :p Eller mener du at alle har gjort ett dårlig kjøp og lurt seg selv?

Ok, bekrefte ovenfor seg selv og andre om man har gjort et godt kjøp, da.

"Utrolig bra maskin. Verd hver krone!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...