Gå til innhold

PS3 med falske forhåpninger?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Les grundig gjennom tråden før du poster. Det er ikke jeg som har startet denne tråden. Jeg sier meg bare til dels enig i noen av påstandene til trådstarter.

Jeg håper virkelig du har rett. Selv tviler jeg på at de når målet sitt.

Hvordan du tviler på det skjønner jeg rett og slett ikke. Etter PS3 hadde vært ute i rett over et halvt år presterte den dette sammenlignet med 2005-traileren. 2005-traileren ser bedre ut, ja, men vi må huske som jeg har sagt maange ganger at dette er en pre pre-alpha og jeg er meget sikker på at dette kommer til å pre-alphaen ser bedre ut, samme med alphaen i forhold til pre-alphaen. Og så er det beta som nok blir bedre enn alphaen før vi til slutt får en ferdig versjon.

 

edit: I filmen må du huske på at i 2005-traileren er det på dagtid, mens 2007-versjonen foregår på en "stormy" kveld. Det er grunnen til at fargene er såpass annerledes.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Les grundig gjennom tråden før du poster. Det er ikke jeg som har startet denne tråden. Jeg sier meg bare til dels enig i noen av påstandene til trådstarter.

Jeg håper virkelig du har rett. Selv tviler jeg på at de når målet sitt.

Hvordan du tviler på det skjønner jeg rett og slett ikke. Etter PS3 hadde vært ute i rett over et halvt år presterte den dette sammenlignet med 2005-traileren. 2005-traileren ser bedre ut, ja, men vi må huske som jeg har sagt maange ganger at dette er en pre pre-alpha og jeg er meget sikker på at dette kommer til å pre-alphaen ser bedre ut, samme med alphaen i forhold til pre-alphaen. Og så er det beta som nok blir bedre enn alphaen før vi til slutt får en ferdig versjon.

 

edit: I filmen må du huske på at i 2005-traileren er det på dagtid, mens 2007-versjonen foregår på en "stormy" kveld. Det er grunnen til at fargene er såpass annerledes.

 

Igjen... Jeg sa at det ikke var grafikken jeg i hovedsak så på... Men dynamikken i spillet. Se hvordan NPCene oppfører seg i 2k5 vs. 2k7. Se den utrolige fysikken i 2k5. Dette er noe jeg ikke tror blir levert i det endelige spillet.

Dessuten har det da ingen ting å si hvor lenge PS3 hadde vært uta da dette ble vist på E3. Det er jo et spill som har vært i utvikkling i 2-3 år på det tidspunktet. Dessuten vil jeg anta at det ble vist på en maskin av SDKet til Sony.

Lenke til kommentar
Igjen... Jeg sa at det ikke var grafikken jeg i hovedsak så på... Men dynamikken i spillet. Se hvordan NPCene oppfører seg i 2k5 vs. 2k7. Se den utrolige fysikken i 2k5. Dette er noe jeg ikke tror blir levert i det endelige spillet.

Dessuten har det da ingen ting å si hvor lenge PS3 hadde vært uta da dette ble vist på E3. Det er jo et spill som har vært i utvikkling i 2-3 år på det tidspunktet. Dessuten vil jeg anta at det ble vist på en maskin av SDKet til Sony.

Det som ikke var ferdig i 2007-traileren var den ferdige fysikkmotoren, AI var veeldig uferdig sa de og det var diverse finpussinger i grafikken som åpenbart manglet. Det som VAR tilstede var en helt uferdig versjon hvor det meste var sånn halvveis utenom kanskje animeringen. Dynamikken ser jeg noe av poenget ditt i. Men det er allikevel tilstede. Du ser at det er dynamisk vær og det vil i den ferdige versjonen bli mulig å ødelegge omstendighetene dine.

 

Nå er jeg veldig hypet angående Killzone 2, men jeg mener også jeg har grunn til å være det også. Jo flere detaljer jeg leser om spillet jo mer sikker blir jeg i at dette blir et bra spill. Budsjettet sier også sitt når det gjelder det tekniske (grafikk, fysikk, dynamikk osv.) mens det artistiske er noe vi får se på når spillet kommer.

Lenke til kommentar
Syntes det er ganske mange som tenker at "PS3 utnyttes ikke til det fulle enda, men bare vent og se! Snart så vil maskinen stråle ut grafikk overlegen alt annet". Men er dette egentlig falske forhåpninger?

Til det der sier jeg Uncharted gjør disse forventningene sanne. Det har tatt et år med håp og skryt og framtidsutsikter. Nå fra desember og utover begynner det å bli sant.

Lenke til kommentar
Vil tro multiplattform spill vil lide denne generasjonen, ikke på grunn av PS3 i seg selv. Men på grunn av at PS3 og xbox 360 har forskjellig arkitektur og flaskehalsene ligger på forskjellige steder. Mange har for lett å dra CoD4 fram, om at det ble utviklet til begge konsollene fra starten av, men ikke alle har pengene eller ressursene til dette.

Ja, grafikken på multiplattformspill tror jeg ikke blir så mye bedre enn Call of Duty 4 med mindre man virkelig jobber med hver versjon for seg selv.

 

I eksklusive spill derimot har man mye å gå på enda. Folka bak Uncharted har selv sagt at de kun utnytter ca. 30% av SPE-kjernene.

Lenke til kommentar

Tror ikke at det er noen annen flaskehals enn at utviklerene må lære seg å utnytte CELL og RSX. Og dette ser man jo at de gjør om man ser på Resistance og Ratchet & Clank. Uncharted bruker 30 % av SPU'ene og Killzone 2 vil garantert bruke ennå mer.

 

Also having the CELL and SPUs means we can offload all of our physics processing to an SPU, or process AI using the SPU's. All this processing power just means we can add more detail and create that Hollywood-type realism we're after.

 

 

Kilde

Lenke til kommentar

Det hadde blitt både vanskeligere og dårligere. GPUer er mange ganger raskere enn CPUer til mange av de nødvendige grafikkoperasjonene. Cell kan bidra på enkelte steder, men alene ville den ikke vært noe særlig til grafikkprosessor.

 

Jeg begynner virkelig å lure på hvem produktutviklerne i Sony egentlig er når jeg hører slike rykter. To Cell-prosessorer, ingen GPU, to HDMI-utganger og tre ethernet-porter. Way to go!

Lenke til kommentar
Det hadde blitt både vanskeligere og dårligere. GPUer er mange ganger raskere enn CPUer til mange av de nødvendige grafikkoperasjonene. Cell kan bidra på enkelte steder, men alene ville den ikke vært noe særlig til grafikkprosessor.

 

Jeg begynner virkelig å lure på hvem produktutviklerne i Sony egentlig er når jeg hører slike rykter. To Cell-prosessorer, ingen GPU, to HDMI-utganger og tre ethernet-porter. Way to go!

 

Nå gjør jo en cell jobben for CPU/GPU når man kjører Linux på PS3 iom. at RSX er disablet gjennom hypervisor. Cell skal faktisk kunne yte bra også som ren GPU, og den er designet med det i tankene. Jeg tror tiden var rett og slett ikke inne for å sette ut så eksotisk hardware på markedet.

Lenke til kommentar
Nå gjør jo en cell jobben for CPU/GPU når man kjører Linux på PS3 iom. at RSX er disablet gjennom hypervisor.

Den gjør jo ikke jobben til GPU, det er jo ikke hw-akselerasjon.

 

Og Cell er ikke velegnet som ren GPU. Så absolutt ikke.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Jeg programmerer, men hverken på CPU- eller GPU-nivå, så jeg garanterer ikke alle spissformuleringer. Men det dreier seg om hvilke operasjoner prosessoren kan utføre. CPUer er mer fokusert på ren aritmetikk, og mer generelle ting, mens GPUer er spesialisert på grafikk og kan med en enkelt operasjon gjøre grafikkoperasjoner man må kombinere mange forskjellige CPU-operasjoner for å få til.

 

Ved at en GPU er designet ene og alene for å gjøre grafikkting, er den svært mye mer effektiv til det enn en CPU.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...