Spillorakelet Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg var en av de første som handlet ps2 her i byen på release dagen og kjøpte ALLE release spillene. Grafisk var de selvsagt endel bedre enn ps1 men i forhold til titler de kommende årene sugde grafikken! Gjennom hele ps2 sin levetid har jeg testet det meste av nye spill og utviklingen merkes godt fra år til år, uansett spill sjanger! Når du tenker på hvor gammel en ps2 er så er egentlig grafikken de nyeste spillene har utrulig. Tenk deg bare en 7 år gammel pc og hva som var av grafikk på den tiden. Ps2 overgår dette med stor stil! Hvorfor skulle ikke det samme skje med PS3 når vi vet utvilkingen både ps1 og ps2 hadde? Nei, du bommer nok styggt i denne "disse ps3" tråden.. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 *peker på uncharted* et av de beste spilla grafisk på markedet.. hvis du tenker på killzone 2, så er den videon ingame, noe du kan se når han spillet det på game convention i leipzig. så enkelt, men e3 2005 videon av killzone var ikke ingame grafikk. Lenke til kommentar
AndreasGS Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Nå er jo 2007 videoen av killzone2 nesten bedre enn 2005 videoen. Eneste er at i 2005 videoen er spillerene mere dynamiske! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Nja no lider jo store delen av 07-klippet av lavoppløste teksturer og slikt, men det er jo for svarte ein pre-alpfa build så man kan ikkje akkurat si det skuffer til å vere eit så tidlig nivå. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Det er vel ingen tvil om at grafikken kommer til å forbedre seg på alle konsollene... Slik har det da alltid vært. Men Sony har ikke levert i nærheten av det de lovte på e3 2k5. For grafikkhorer som meg holder det ikke med "Bare vent og se... Om så og så mange år klarer de å utnytte Cell ditt og RSX datt." Jeg kunne tenkt meg flere wow opplevelser som da jeg kjørte igang Kameo for første gang, eller GeOW. Håpet de skulle komme da jeg kjøpte PS3 på release, men den gang ei. Og nå, som spill som crysis er ute, er det toget kjørt. Dog... Grafikken er jo ikke alt, og jeg håper å få noen hyggelige stunder med PS3en min... De kommer vel rundt Littlebigplanet. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Synes at 07 filmen er på høyde med 05 filmen ja, men hvorfor måtte de si i det hele tatt at det var in-game. Er utrolig vanskelig å få noe til å se nøyaktig likt ut når du først skal få det in-game. Hvis du ser på den første traileren til halo 3 http://www.gametrailers.com/player/10454.html så ser du at det grafikken ikke er på langt fra lik som på den endelige versjonen (der du må se langt etter kantutjevning). Likevel klaget ingen på dette (vel, noen klaget på grafikken, men veldig få sammenlignet ikke med filmen), og dermed fikk de ikke så dårlig PR. Endret 26. november 2007 av gormers Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Nja no lider jo store delen av 07-klippet av lavoppløste teksturer og slikt, men det er jo for svarte ein pre-alpfa build så man kan ikkje akkurat si det skuffer til å vere eit så tidlig nivå. Utviklerne kalte det faktisk for pre pre-alpha build. Det er derfor det er mye lavoppløste teksturer og mye som ikke ser så bra ut som det burde. Men så ser jo mye også meget bra ut og det er diverse animasjoner som er heeeelt fantastiske. Det er vel ingen tvil om at grafikken kommer til å forbedre seg på alle konsollene... Slik har det da alltid vært.Men Sony har ikke levert i nærheten av det de lovte på e3 2k5. For grafikkhorer som meg holder det ikke med "Bare vent og se... Om så og så mange år klarer de å utnytte Cell ditt og RSX datt." Jeg kunne tenkt meg flere wow opplevelser som da jeg kjørte igang Kameo for første gang, eller GeOW. Håpet de skulle komme da jeg kjøpte PS3 på release, men den gang ei. Og nå, som spill som crysis er ute, er det toget kjørt. Dog... Grafikken er jo ikke alt, og jeg håper å få noen hyggelige stunder med PS3en min... De kommer vel rundt Littlebigplanet. Jaha? Last ned uncharted demoen du. Da måtte jeg faktisk si "wow!". Det beste de viste på e3 2005 var KillZone 2, og det har de jo vist in-game hvor det faktisk på mange måter ser bedre ut og på mange måter dårligere. Det kommer om noen få måneder. I begynnelsen av 2008 faktisk. Så jeg tror ikke du trenger å vente så veldig mye lenger. Nå blir det ikke like store wow-opplevelser å gå fra 360 til PS3 som fra forrige generasjons konsoller og til 360, det tror jeg vi alle skjønner. Selv synes jeg faktisk grafikken i uncharted ser bedre ut på mange måter enn crysis kjørt på best grafikk. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Nei, jeg skjønner fremdeles ikke hvor du vil med denne tråden. Både Killzone 2 og Uncharted er rett rundt hjørnet, og spill som virkelig skiller seg ut fra mengden. Så hva er poenget ditt? Uncharted må være det peneste jeg noen gang har spilt (kanskje Crysis kommer over). Jeg syns utviklingen til PS3-spill grafikkmessig har vært som forventet, og akkurat nå står vi foran utgivelesdatoen til det kanskje peneste konsollspillet ever. Vær så snill å list opp de konsoll-spillene som er penere enn Uncharted. Lenke til kommentar
duppersen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Det med ram er helt feil. PS har ikke en stor ram brikke, men ram'n de bruker er raskere enn DDR3, og i tillegg så bruker du hd'n eller noe til å streame, så det at den har lite ram er helt feil. Xbox 360 er nok ikke ved fullt potensiale, og PS3 er evig langt unna. Det vi ser nå er første generasjons spill, når den har vært ute to tre år kommer det til å bli syk forskjell Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jaha? Last ned uncharted demoen du. Da måtte jeg faktisk si "wow!". Det beste de viste på e3 2005 var KillZone 2, og det har de jo vist in-game hvor det faktisk på mange måter ser bedre ut og på mange måter dårligere. Det kommer om noen få måneder. I begynnelsen av 2008 faktisk. Så jeg tror ikke du trenger å vente så veldig mye lenger. Nå blir det ikke like store wow-opplevelser å gå fra 360 til PS3 som fra forrige generasjons konsoller og til 360, det tror jeg vi alle skjønner. Selv synes jeg faktisk grafikken i uncharted ser bedre ut på mange måter enn crysis kjørt på best grafikk. Det er gjort. Spillet ser veldig pent ut. Men personlig synes jeg Crysis ser mye penere ut. Det er dette med dynamikken i spillet som gir en mye bedre opplevelse. Og det var akkurat dette som forsvant, på mystisk vis, de to årene i utvikling på killzone. Jada. Vet at 2k5 var CGI, men det skulle mye til før det ble innrømmet. Greit nok at KZ2 lever opp på noen områder fra 2k5... Men jeg ville mye heller spilt spillet i den første traileren. Forøvrig det samme med motorstorm og RFOM. Problemet til Sony var at de var alt for seint ute med konsollen, og dermed sitter man igjen med et middelmådig førsteintrykk når det kommer til grafikk. Det skal mye til før jeg nå sier "Wow! Det har jeg ikke sett før. Nydelig!", og jeg tror ikke utviklerene som jobber med PS3, kommer til å magisk kunne dra så mye kraft ut av maskinen at jeg kommer til å si det igjen på denne generasjonen konsoller. Når det endelig utnytter den litt bedre, har vi spill på PC som ser noen ganger bedre ut. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Problemet til Sony var at de var alt for seint ute med konsollen, og dermed sitter man igjen med et middelmådig førsteintrykk når det kommer til grafikk.Det skal mye til før jeg nå sier "Wow! Det har jeg ikke sett før. Nydelig!", og jeg tror ikke utviklerene som jobber med PS3, kommer til å magisk kunne dra så mye kraft ut av maskinen at jeg kommer til å si det igjen på denne generasjonen konsoller. Når det endelig utnytter den litt bedre, har vi spill på PC som ser noen ganger bedre ut. Ja, men du skriver den gir falske forhåpninger og det gjør den ikke. Killzone 2 tror jeg kommer til å nå opp til E3 2005 traileren på grunnlag av en pre pre-alpha som er bortimot lik på visse punkter og andre punkter trenger absolutt forbedring (noe de nok garantert vil få også siden vi snakker om en pre pre-alpha). Emnetittelen din holder ikke mål. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg bestillte Uncharted fra vgp, og fikk det i forrige uke. Må si at spillet er utrolig pent og grafikken er glimrende. I tillegg er gameplayet og storyen med på å gjøre dette til et av de bedre spillene jeg kan huske å ha spillt på lenge. Synes naughty dog folka har virkelig klart å lage et spill med utseende som "selger" i det henseende at det er med på å gjøre opplevelsen så realistisk som mulig (i alle fall det beste hittil), uten at det er for mye "dilldall"/eye candy som gjerne får det til å se plastikk ut. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Som sagt, når trådstarter sier PS3-eiere har falske forhåpninger, så venter jeg fremdeles på svar angående hvilket konsoll-spill som ser bedre ut enn nylig lanserte Uncharted.. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Når trådstarter ikke har en PS3 selv engang er det vel vanskelig å få en førstehånds oversikt over hva den faktisk presterer, og ikke bare lese andre nettsteders meninger. Ellers kan det jo sies at utviklerne av Unchartered mener de bare bruker omlag 30% av PS3's potensiale (husker ikke i hvilken tråd det ble nevnt, tar litt forbehold på denne før kilden er funnet) Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Når trådstarter ikke har en PS3 selv engang er det vel vanskelig å få en førstehånds oversikt over hva den faktisk presterer, og ikke bare lese andre nettsteders meninger. Ellers kan det jo sies at utviklerne av Unchartered mener de bare bruker omlag 30% av PS3's potensiale (husker ikke i hvilken tråd det ble nevnt, tar litt forbehold på denne før kilden er funnet) kilde Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg syns det sier mye om PS3s potensiale når Uncharted bruker 30 % av SPUene, samt er langt over det som er kapasiteten til DVD. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Når ble brukt plass ett mål på hvor krevende ett spill er? Jeg tipper at 103minutter med FMV tar litt plass ja.. Endret 27. november 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Problemet til Sony var at de var alt for seint ute med konsollen, og dermed sitter man igjen med et middelmådig førsteintrykk når det kommer til grafikk.Det skal mye til før jeg nå sier "Wow! Det har jeg ikke sett før. Nydelig!", og jeg tror ikke utviklerene som jobber med PS3, kommer til å magisk kunne dra så mye kraft ut av maskinen at jeg kommer til å si det igjen på denne generasjonen konsoller. Når det endelig utnytter den litt bedre, har vi spill på PC som ser noen ganger bedre ut. Ja, men du skriver den gir falske forhåpninger og det gjør den ikke. Killzone 2 tror jeg kommer til å nå opp til E3 2005 traileren på grunnlag av en pre pre-alpha som er bortimot lik på visse punkter og andre punkter trenger absolutt forbedring (noe de nok garantert vil få også siden vi snakker om en pre pre-alpha). Emnetittelen din holder ikke mål. Les grundig gjennom tråden før du poster. Det er ikke jeg som har startet denne tråden. Jeg sier meg bare til dels enig i noen av påstandene til trådstarter. Jeg håper virkelig du har rett. Selv tviler jeg på at de når målet sitt. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 En ting, hvorfor sammenligner folk PS2 og PS3? De er jo ikke samme maskin. Tanken er vel at siden PS2 gjorde det så bra så vil dette automatisk overføres til PS3. Vil tro multiplattform spill vil lide denne generasjonen, ikke på grunn av PS3 i seg selv. Men på grunn av at PS3 og xbox 360 har forskjellig arkitektur og flaskehalsene ligger på forskjellige steder. Mange har for lett å dra CoD4 fram, om at det ble utviklet til begge konsollene fra starten av, men ikke alle har pengene eller ressursene til dette. At PS3 vil ha spill som støtter seg til dens sterke sider er jeg ikke i tvil om. Men jeg bruker ikke spill som enda ikke har kommet ut for å illustrere hverken det ene eller det andre. Killzone 2's utviklere har også ganske lite tilltro hos meg, siden de løy når det kom til den første traileren. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det er jo ganske morsomt at du trekker frem dette med penger og ressurser, og EA Games er de som med GOD margin lager de dårligste multiplattform spillene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå