Gå til innhold

PS3 med falske forhåpninger?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Syntes det er ganske mange som tenker at "PS3 utnyttes ikke til det fulle enda, men bare vent og se! Snart så vil maskinen stråle ut grafikk overlegen alt annet". Men er dette egentlig falske forhåpninger? Griper vi tak i noen halmstrå som gir oss håp og en slags tillit til at konsollen etter hvert vil gi oss denytelsen vi har betalt for?

 

Kan nevne i farten at jeg kjøper PS3 så snart prisen er rimeligere, jeg liker konsollen men det er ikke alt jeg har hørt om konsollen som jeg tror på.

 

Optimalisering og lignende vil hjelpe, men jeg tror ikke at konsollen vil prestere så enormt bedre enn den gjør i dag. CPU'en i maskinen er kanon, men Xbox har bedre skjermkort og PS3 sliter med en forholdsvis liten mengde ram - Ingen optimalisering kan forandre på dette, og det er grenser for hvor mye du kan optimalisere. Et eksempel som er litt på kanten kan være at du ikke får Halo til å kjøre glatt på en Pentium 1 maskin samme hvor mange år du bruker på optimalisering.

 

Både med PS1, PS2 og PS3 ble det i forkant av lansering publisert "trailere" til spill som det ble hevdet og sverget på at ikke var CG eller forhåndsrendret men faktiske scener fra spillet. Grafikken var imponerendes, men mange var skeptiske. Med hver konsoll har det vist seg at Sony har drevet med løgner og villfarelser, vi ble ikke lurt en eller to ganger, men faktisk 3 ganger. Datamagasiner og nettsider verden rundt skrev om den fantastiske in-game grafikken vi hadde i vente.

 

http://youtube.com/watch?v=mBGMFLhbvvw - "In-game graphics, not pre-rendered or scripted" Ifølge pressemelding fra Sony, for godt til å være sant tenkte jeg - og det viste det seg også å være.

 

Det jeg lurer på hva, vil optimaliseringene som vi alle venter på gjøre så stor forskjell som vi håper på? Sony har lokket oss med fantastisk grafikk flere ganger før, kanskje vi er i ferd med å lures igjen? Fra en lang rekke med ulike løgner knyttet til hyping av konsoll (som selvsagt alle selskaper gjør), kan løftet om kraftig forbedret ytelse i fremtiden være ikke noe mer enn den siste løgnen?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du har sett av Killzone 2 som er dårligere enn den videoen du presenterer? Spillet har jo ikke engang fått release? Det siste vi så av spillet var den videoen du linker til, så nå er jeg spent...

 

Alt i den videoen renderes realtime btw, innkludert det i starten.

Endret av Haansi
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva som er skuffende med den traileren.

Den ble sluppet et halvt år før spillet release, og ser fremdeles fantastisk ut. I tillegg renderes alt i den videoen realtime, noe som bare gjør det enda bedre.

 

HER lese et referat fra pressekonferansen på GC hvor utviklerne forteller om nettopp dette. Beklager til moderatorer hvis dere mener jeg promoterer egen nettside.

Endret av Haansi
Lenke til kommentar

Jeg kan si meg enig i noe av det du sier. Men du driter deg litt ut når du faktisk bruker en trailer som er ingame :p Som mange påpeker her så tenker du sikkert på traileren fra 2005 (ikke in-game). Som en liten kontrast til det du sier, så kan jeg faktisk opplyse om at enkelte detaljer i 2007 trailern er bedre enn de detaljene som ble vist i e3 2005 trailern, selv om det bare er en pre-alpha versjon av spillet :)

Endret av fvgjonari
Lenke til kommentar

- Her er filmen jeg så etter. "But, this looks like pre-rendered footage", "No, its confirmed in-game gameplay".

Mange trodde på dette, men for mange var det bare for godt til å være sant.

 

Stalking Hawk, Jeg ville heller sammenlignet beste grafikken fra 2000 med det beste fra 2006, ikke det dårligste mot det beste.

Lenke til kommentar

Som om 2007 traileren er på noen måte dårligere ? :/

The E3 2005 trailer was all about setting our ambition and goals for the game. We wouldn't have created that movie if we did not think we could deliver that [level of detail]. There is of course a difference between a movie and a game. Allowing more freedom for the player and not have it as scripted meant we had to create technology and a number of systems to help achieve that level of intensity while playing. We've created our own proprietary technology to drive the game, and this is using many of PS3's specific strengths.Large quantities of data can be streamed because we have a great deal of storage capacity. This allows for the level of detail you can see in the game.
Lenke til kommentar
Stalking Hawk, Jeg ville heller sammenlignet beste grafikken fra 2000 med det beste fra 2006, ikke det dårligste mot det beste.

Nei, da misforstår du litt. Poenget er ikke dårligst mot best, det er tidligst mot ... best. Om du skjønner.

Tanken var å illustrere hvordan utviklingen har vært fra (et av) de første PS2-spill, mot dagens spill.

 

Men ok, hva var det beste spillet til PS2 i 2000 da? Det er ikke så mange å velge mellom. Midnight Club: Street Racing?

midnight_club_hr_4.jpg

Poenget blir stående, spørru meg...

Lenke til kommentar
- Her er filmen jeg så etter. "But, this looks like pre-rendered footage", "No, its confirmed in-game gameplay".

Mange trodde på dette, men for mange var det bare for godt til å være sant.

 

Stalking Hawk, Jeg ville heller sammenlignet beste grafikken fra 2000 med det beste fra 2006, ikke det dårligste mot det beste.

 

Du er jo helt på viddene med dine uttalelser!

Det første året med ps2 spill var jo horribelt grafisk i forhold til spillene de siste årene.

Det er først spill som Black og Gran Turisimo 4 som klarte og utnytte ps2 maskinen til sitt fulle.

Lenke til kommentar
- Her er filmen jeg så etter. "But, this looks like pre-rendered footage", "No, its confirmed in-game gameplay".

Mange trodde på dette, men for mange var det bare for godt til å være sant.

 

Stalking Hawk, Jeg ville heller sammenlignet beste grafikken fra 2000 med det beste fra 2006, ikke det dårligste mot det beste.

 

Du er jo helt på viddene med dine uttalelser!

Det første året med ps2 spill var jo horribelt grafisk i forhold til spillene de siste årene.

Det er først spill som Black og Gran Turisimo 4 som klarte og utnytte ps2 maskinen til sitt fulle.

 

http://ps2.ign.com/articles/080/080661p1.html - Her er spillene som ble lansert på samme tid som konsollen, selv om potensialet i maskinen ikke ble brukt helt 100% på denne tiden var det mange spill som hadde langt bedre grafikk enn for eksempel Evergrace. Tror også jeg ville vært forsiktig med å sammenligne ulike sjangere opp mot hverandre, det er sikkert lettere å lage bra grafikk i et bilspill eller slåsspill enn i fps-spill.

Lenke til kommentar

Men utviklere vil jo vel stille seg spørsmålet om det er verdt å jobbe med denne prosessoren hvis microsoft gir ut enda en konsoll når 360en er gammel.

Det har jo vært en del snakk om et par dårlige porter fra 360 som for eksempel Assassins Creed, men det er jo ikke så veldig rart at det blir slik hvis de må omprogrammere spillet helt annerledes for PS3, bare vanskeligere.

Har ikke så mye greie på dette, men. Jeg synes ihvertfall fortsatt at markedsføringen er for sløv, og prater for mye om hvor bra prosessoren er istedenfor spilla. PS3 kan sikkert gjøre masse rart med prosessoren sin og kommer sikkert med utrolig fysikk senere, men jeg tror aldri det lønner seg å si "vent å se".

 

dette var vel et av de penere spilla som kom ut til ps2 Jan 30, 2001 (rayman 2). Vet at det ikke viser mange objekter, men det er likevel penere enn de andre spilla synes jeg. 8.jpg

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...