Gå til innhold

Skjevt skjermkort i forhold til PCIlås.

Rhythm

Anbefalte innlegg

Har satt sammen en ny pc nå, og alt ser ut til å fungere som det skal. Det eneste jeg er i tvil om er skjermkortet og dets posisjon i forhold til PCI-åpningene på baksiden av kabinettet. Har et XFX 8800GT kort, og det er litt høyere enn det PCI-porten er, noe som gjør at kabinettets innebygde låsemekanisme ikke funker, ihvertfall får ikke jeg den til å passe inn, men tørr ikke å bruke noe makt heller. PC-en oppfatter at kortet er der, og det står ordentlig i, men siden det ikke sitter fast i PCIåpningen så blir det litt bøyd av mot bakken. Gjør dette noe i forhold til holdbarhet og ytelse eller funker det helt greit at det står litt skjevt? Noen som har gode forslag til å løse det evt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å visualisere problemet. Prøv å få tatt et bilde og legg det inn i posten din. Ingen ekspansjonskort bør "bøyes" på plass eller sitte skjevt/løst. Og før det kommer en person og sier "Det funker fint hos meg" - det funker kanskje nå, men dersom et uhell skjer (napper ut skjermkabelen ved et uhell, etc), kan komponenter ta skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...