Gå til innhold

finner ikke harddisk i windows

pako

Anbefalte innlegg

hei, når jeg installerte ubuntu angret jeg ganske fort, fordi jeg installerte den på den harddisken jeg har all musikk, filmer osv på. å jeg vet ikke helt åssen jeg skal finne igjen den harddisken og legge den i windows igjen. sliter skikkelig vil fjerne ubuntu igjen! hver så snill og hjelp meg, er villig til alle forslag som kan funke, er litt leit om jeg må formatere hele greia fa bios og miste all musikk

MvH Pako :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har installert ubuntu på en partisjon du allerede hadde data på, så er den formatert med et linux-filsystem, så da er allerede alt borte uansett. Dette står klart og tydelig når du installerer. Uansett skal du kunne finne partisjonen i Disk Management i Windows, og formatere den til NTFS derfra.

Om GRUB er installert (bootloaderen til linux), er det en fordel å ha en Windows-CD for hånden, siden den kan slutte å fungere når linux-partisjonen blir slettet. Da kan du boote med Windows CD-en, gå til Recovery console, og skrive "fixmbr" for å rette det opp igjen.

Lenke til kommentar
Hvis du har installert ubuntu på en partisjon du allerede hadde data på, så er den formatert med et linux-filsystem, så da er allerede alt borte uansett. Dette står klart og tydelig når du installerer. Uansett skal du kunne finne partisjonen i Disk Management i Windows, og formatere den til NTFS derfra.

Om GRUB er installert (bootloaderen til linux), er det en fordel å ha en Windows-CD for hånden, siden den kan slutte å fungere når linux-partisjonen blir slettet. Da kan du boote med Windows CD-en, gå til Recovery console, og skrive "fixmbr" for å rette det opp igjen.

oki da skal jeg prøve dette, takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

hei, dessverre så har jeg bare et alternativ og det er å delete volum.. skal jeg gjøre dette da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...