Gå til innhold

domeneshop og php hacking....

Anbefalte innlegg

http://www.domeneshop.no/nyheter

Dette har nå skjedd meg to ganger på en uke...

Jeg hoster noe for noen med organisasjonsnr å det er jævlig surt når jeg har ansvaret for det innholdet....

Mitt webhotell har php4 men bestiller nå oppgradering/flytting til php5...

Hvilke problemer møter jeg da.? Har flere forskjellige CMS systemer installert å domeneshop har det jo slik at det er et felles passord for alt av php.....

Å kan virkelig ikke domeneshop stoppe denne hackingen.??

De var meget hjelpsome med å finne backup å hjelpe meg første gangen, men nå har dette skjedd enda en gang... å jeg er om mulig mere irritert en første gangen...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

domeneshop kan nok ikje stoppe hackingen etter som at det er i cms systemene problemet ligger. Men ved og installere nyeste security fixen så skal nok det løse seg.

jeg slett veldigt med samme problemet når eg drev og hostet en e107 side. Lastet ner siste security fix og det har ikke sjedd igjen :p

domeneshop kan ta noen grep, men det husker jeg ikke helt hva var. Fikk en sån heftig forklaring engang ;p

Lenke til kommentar

Tror det skal gå bra etter oppgraderingen. Visst ikke, så er det bare å oppdatere cms'ene du bruker

OBS! Noen installasjonsveiledninger oppfordrer til å sette filrettighetene til "chmod 0777", men dette må du absolutt ikke gjøre.
Måtte bare le når jeg leste dette.

Man bør jo gjøre det først, for ellers må man endre fila manuelt. Pleier å stå at man skal gjøre de om igjen etterpå til ikke skrivbar :lol:

Lenke til kommentar

Jeg har et system lignende wordpress lagt inn som heter sBlog, der får jeg ikke endret config fra 664...

MEN

Nå ser det ut til at alt er greit, når får jeg chmoddet alle filer til ønsket mod å filene ligger på en php5 server å domeneshop har vært hjelpsom med å opdattere filer så alt fungerer til php5, jeg er fornøyd å saken har løst seg... :woot:

Fortsatt fornøyd domeneshopkunde.

Bare håpe det får være i fred nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...