Gå til innhold

Hvilken Radeon er best?

Nissen

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på å bestille ATI Radeon 9700Pro, og jeg lurer derfor litt på hva det er som er best av:

☻Club3D (amraam.no)

☻Sapphire (flexi-data.no)

☻Crucial (flexi-data.no)

☻Hercules (flexi-data.no)

☻Connect3D (psdata.no)

☻Gigabyte (databutikken.com)

☻Hightech Excalibur (databutikken.com)

Hadde vært kjekt med svar snarest mulig. :þ

Mvh Nissen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et Gigabyte kort. Der fulgte det med Serious Sam 1, Rune, Motorcross Madness, Oni (lite version), 4x4 (ditto), PowerDVD XP samt drivere, så hvis du vil ha en god bundle så kan GigaByte være et godt valg. :p

Det er bare gamle spill i den bundelen, da.

Og, du. Det gjør meg fysisk vondt å se noen bestille PC2100 minne til et KT333 hovedkort. Sorry.

Lenke til kommentar
Tror nok Hercules, har en føelse at

Sapphire er en av de billige modellene.

Mvh,Stian

du tar grundig feil.

hercules har historie på seg for å fabrikere de svakeste radeon modellene, (dårligere minne (tregere responstid (ns))), dessuten hadde de kun én ramdac på 8500-modellene.

anyways, hercules er de eneste som LAGER kortene uavhengig av ati.. sapphire's til eks. er laget av ati, samme med de andre, med unntak av kjøleløsning.

Lenke til kommentar

Det er nesten ingen forskjell i ytelsen. Den største forskjellen ligger i bundle, men Sapphire skal visst ha den beste bildekvaliteten og de beste overklokkings egenskapene. På www.tomshardware.com er det en test av alle Radeon 9700 PRO kortene opp mot hverandre.

Lenke til kommentar

Kjøp det billigste du kommer over - det er minimal forskjell i ytelse.

Å gi noen hundrelapper ekstra for en spillbundle er vel ikke så interessant så lenge det ikke er spill du er veldig interessert i.

Jeg må ellers si at prisen holder seg godt - jeg ga vel 2.799,- eller hva det var for mitt Sapphire 9700pro i november eller noe (ukens tilbud på Komplett). Med tanke på hva som skjer med Geforce FX Ultra så er dette kanskje faktisk det beste skjermkortkjøpet jeg noen gang har gjort mht. pris/ytelse i forhold til tid og andre kort på markedet.

Lenke til kommentar
Har et Gigabyte kort. Der fulgte det med Serious Sam 1' date=' Rune, Motorcross Madness, Oni (lite version), 4x4 (ditto), PowerDVD XP samt drivere, så hvis du vil ha en god bundle så kan GigaByte være et godt valg. :p[/quote']

Og, du. Det gjør meg fysisk vondt å se noen bestille PC2100 minne til et KT333 hovedkort. Sorry.[/quote

Bra nok, tror ike det er mange fps forskjell fra i f. eks

Jedi knight 2, om det 75 eller 80 spiller ingen trille. :wink:

Lenke til kommentar
Har et Gigabyte kort. Der fulgte det med Serious Sam 1, Rune, Motorcross Madness, Oni (lite version), 4x4 (ditto), PowerDVD XP samt drivere, så hvis du vil ha en god bundle så kan GigaByte være et godt valg. :p

Og, du. Det gjør meg fysisk vondt å se noen bestille PC2100 minne til et KT333 hovedkort. Sorry.

Bra nok, tror ike det er mange fps forskjell fra i f. eks

Jedi knight 2, om det 75 eller 80 spiller ingen trille.

Lenke til kommentar

Som de fleste før meg har sagt, det er minimal forskjell på ytelse på de forskjellige kortene. Derfor burde du velge ut i fra bundle, har du lyst på et par ekstra spill og jalla, kjøp de med mest (dyrest), har du lyst på et kort og ikke noe jalla, kjøp det billigste. Det er ingen forskjell.

Anngående overklokking så er det ikke stor forskjell her heller, det varierer mest fra eksemplar til eksemplar. F.eks. Så har jeg klokka mitt Sapphire-kort til 380/710, noe som ligger høyt over alle tester av dette kortet. Så det varierer. Det kortet som er bygd mest for overklokking er nok Gigabyte sitt, da dette har ramsinks.

Og ja strupstad, Sapphire produserer også Ultimate Edition av 9700PRO, som ikke har vifte, men en eneste stor kjøleribbe. Dette kortet selges på komplett.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...