Nissen Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg har tenkt på å bestille ATI Radeon 9700Pro, og jeg lurer derfor litt på hva det er som er best av: ☻Club3D (amraam.no) ☻Sapphire (flexi-data.no) ☻Crucial (flexi-data.no) ☻Hercules (flexi-data.no) ☻Connect3D (psdata.no) ☻Gigabyte (databutikken.com) ☻Hightech Excalibur (databutikken.com) Hadde vært kjekt med svar snarest mulig. :þ Mvh Nissen Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 http://www.tomshardware.com/graphic/200211...1104/index.html mer eller mindre identinsk ytelse. Design, bundle og pris utgjør de største forskjellene tror jeg. Ville gått for den billigste.. Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Har et Gigabyte kort. Der fulgte det med Serious Sam 1, Rune, Motorcross Madness, Oni (lite version), 4x4 (ditto), PowerDVD XP samt drivere, så hvis du vil ha en god bundle så kan GigaByte være et godt valg. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Har et Gigabyte kort. Der fulgte det med Serious Sam 1, Rune, Motorcross Madness, Oni (lite version), 4x4 (ditto), PowerDVD XP samt drivere, så hvis du vil ha en god bundle så kan GigaByte være et godt valg. Det er bare gamle spill i den bundelen, da. Og, du. Det gjør meg fysisk vondt å se noen bestille PC2100 minne til et KT333 hovedkort. Sorry. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Tror nok Hercules, har en føelse at Sapphire er en av de billige modellene. Mvh,Stian Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Sapphire er hovedsammarbeidspartneren til ATI. Tror neppe de ligger noe etter de andre produsentene hva kvalitet angår. Men de leverer ikke særlig med "bundle" med korta sine. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Det er jo ikke det vi kjøper korta for heller, da. I den klassen følger det med drivere og DVI-VGA kontakt uansett, og hvem trenger mer? Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Tror nok Hercules, har en føelse atSapphire er en av de billige modellene. Mvh,Stian du tar grundig feil. hercules har historie på seg for å fabrikere de svakeste radeon modellene, (dårligere minne (tregere responstid (ns))), dessuten hadde de kun én ramdac på 8500-modellene. anyways, hercules er de eneste som LAGER kortene uavhengig av ati.. sapphire's til eks. er laget av ati, samme med de andre, med unntak av kjøleløsning. Lenke til kommentar
Spydleif Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Det er nesten ingen forskjell i ytelsen. Den største forskjellen ligger i bundle, men Sapphire skal visst ha den beste bildekvaliteten og de beste overklokkings egenskapene. På www.tomshardware.com er det en test av alle Radeon 9700 PRO kortene opp mot hverandre. Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg har kjøpt mitt Connect 3d Radeon 9700 pro på www.mpx.no. Er veldig fornøyd! Kortet er for bulk å regne, men det står retail. Men man kjøper ikke retail bare for å få noen gratis demoer! Kabler og adaptere følger med så GO BULK! Kortet anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Var det ikke en produsent som hadde et 9700Pro uten aktiv kjøling? Bare en kjøleribbe av noe slag?! Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Gleder meg som bare det til mitt Gigabyte kommer! Har bestilt fra www.mpx.no og for 3104(tilsammen) får jeg dette:http://tw.giga-byte.com/products/r9700pro.htm Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Kjøp det billigste du kommer over - det er minimal forskjell i ytelse. Å gi noen hundrelapper ekstra for en spillbundle er vel ikke så interessant så lenge det ikke er spill du er veldig interessert i. Jeg må ellers si at prisen holder seg godt - jeg ga vel 2.799,- eller hva det var for mitt Sapphire 9700pro i november eller noe (ukens tilbud på Komplett). Med tanke på hva som skjer med Geforce FX Ultra så er dette kanskje faktisk det beste skjermkortkjøpet jeg noen gang har gjort mht. pris/ytelse i forhold til tid og andre kort på markedet. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Gigabyte var det billigste jeg fant i prisguiden og det jeg likte best 8) Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har selv Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB. Dette kortet ligger ikke noe etter ATI sitt kort. I tillegg er kortet meget bra på overklokking. :smile: Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har selv Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB. Dette kortet ligger ikke noe etter ATI sitt kort. I tillegg er kortet meget bra på overklokking. :smile: Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har et Gigabyte kort. Der fulgte det med Serious Sam 1' date=' Rune, Motorcross Madness, Oni (lite version), 4x4 (ditto), PowerDVD XP samt drivere, så hvis du vil ha en god bundle så kan GigaByte være et godt valg. [/quote'] Det er bare gamle spill i den bundelen, da. Og, du. Det gjør meg fysisk vondt å se noen bestille PC2100 minne til et KT333 hovedkort. Sorry.[/quote Bra nok, tror ike det er mange fps forskjell fra i f. eks Jedi knight 2, om det 75 eller 80 spiller ingen trille. :wink: Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har et Gigabyte kort. Der fulgte det med Serious Sam 1, Rune, Motorcross Madness, Oni (lite version), 4x4 (ditto), PowerDVD XP samt drivere, så hvis du vil ha en god bundle så kan GigaByte være et godt valg. Det er bare gamle spill i den bundelen, da. Og, du. Det gjør meg fysisk vondt å se noen bestille PC2100 minne til et KT333 hovedkort. Sorry. Bra nok, tror ike det er mange fps forskjell fra i f. eks Jedi knight 2, om det 75 eller 80 spiller ingen trille. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Som de fleste før meg har sagt, det er minimal forskjell på ytelse på de forskjellige kortene. Derfor burde du velge ut i fra bundle, har du lyst på et par ekstra spill og jalla, kjøp de med mest (dyrest), har du lyst på et kort og ikke noe jalla, kjøp det billigste. Det er ingen forskjell. Anngående overklokking så er det ikke stor forskjell her heller, det varierer mest fra eksemplar til eksemplar. F.eks. Så har jeg klokka mitt Sapphire-kort til 380/710, noe som ligger høyt over alle tester av dette kortet. Så det varierer. Det kortet som er bygd mest for overklokking er nok Gigabyte sitt, da dette har ramsinks. Og ja strupstad, Sapphire produserer også Ultimate Edition av 9700PRO, som ikke har vifte, men en eneste stor kjøleribbe. Dette kortet selges på komplett.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå