Gå til innhold

Plugger i ørene


Kleif

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta slike i ørene

 

post-142306-1196257784_thumb.gif

 

Noen som kan gi meg noen råd om dette? Har forstått det slik at man utvider til større størrelser etterhvert, men jeg har ikke lyst på så voldsomt store. Hvordan utføres dette i praksis? Kan hullene gro igjen? Jeg innser at jeg muligens ikke ønsker å ha dette lenger om en 20 års tid.

Endret av Kleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan enten strekke de gradvis (max 2 mm om gangen, og la det gå hvertfall 2 uker mellom hver gang du strekker - er en fin tommelfingerregel), eller så kan du velge å bruke skalpell. Sistnevnte gir deg grei størrelse med en gang, så du sparer en del tid sånn sett. Bruker du skalpell må du naturligvis dra til et studio som gjør dette. Strekking kan du fint gjøre selv, selvom det er greit å få oppfølging så resultatet blir fint.

 

Om hullet blir normalt igjen kommer ann på mye, så det er umulig å si. Jeg har selv plugger på 24 mm i begge ørene, og de kommer nok aldri til å trekke seg helt tilbake. I verstefall kan jeg sy de, om jeg ikke vil da dumboører for alltid. ;)

 

Og NB: Vi har en piercing-tråd her. Anbefaler å titte i den. :)

Lenke til kommentar

Hvordan strekker man det da? Ved å sette inn en 2mm større plugg annenhver uke? Og hvor stort hull starter man med? Vanlig ørering-størrelse? Skalpell høres skummelt ut. Mener å ha lest at det er mindre sjanse for at det gror igjen hvis man fjerner et stykke kjøtt. Dette høres ikke helt ulogisk ut

Lenke til kommentar

Ta deg en lang, varm dusj. Fikk frem vannbasert glidemiddel, ta det på flippen og taper, så kjører du den forsiktig igjennom hullet til den er på tutten. Gjør det for vondt kan du jo f.eks presse så langt du orker og heller feste den med en o-ring, for så å strekke videre når du orker.

 

Det skal være mulig å feste smykket i enden av taperen, så du kan bare dytte øret på pluggen. Er ikke dette tilfelle kan du enten satse på å føre smykket inn ved å holde det ved siden av enden av taperen, og føre den inn. Eller så kan du ha i taperen et par dager, og så sette inn smykket når det ikke er så stramt.

Lenke til kommentar

Sørg for at smykket er så rent som mulig før du setter i gang med strekkinga. Videre kan du rense inntil der huden møter smykket 2 ganger om dagen for å være sikker. Er ikke alltid det er nødvendig, men huden kan sprekke opp litt så det er best å være på den sikre siden. Når hullet har grodd kan du jo ta det ut for å rense skikkelig i ny og ned.

 

Dersom smykket du bruker til slutt er i metall kommer du til å få "earcheese". Ekkelt belegg som lukter bais. Derfor må du vaske smykket regelmessig.

 

Og ja; du har det i hele tiden naturligvis.

Endret av Aidskake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...