Kirkeby Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg har lett en smule her på forumet, men har ikke funnet noe god svar. Jeg lurer på om noen med erfaring og kunnskap kan ta seg litt tid til å fortelle hva som er greit å ha i et hovedkort. De finnes til alle slags priser og slikt, men hva trenger en egentlig? Hva trenger jeg å legge vekt på for å finne et hovedkort som er godt, raskt og billig? Jeg interesserer meg ikke for hva som passer sammen med hva, men hva som gjør hovedkortet bedre på forskjellige punkter (f.eks. farten).... Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg har lett en smule her på forumet, men har ikke funnet noe god svar. Jeg lurer på om noen med erfaring og kunnskap kan ta seg litt tid til å fortelle hva som er greit å ha i et hovedkort. De finnes til alle slags priser og slikt, men hva trenger en egentlig? Hva trenger jeg å legge vekt på for å finne et hovedkort som er godt, raskt og billig? Jeg interesserer meg ikke for hva som passer sammen med hva, men hva som gjør hovedkortet bedre på forskjellige punkter (f.eks. farten).... Uten å spesifisere hva slags PC du er ute etter blir det nærmest umulig å si noe om hva man skal se etter. Billig PC som ikke skal brukes til spilling skal ha innbygget grafikk og lyd Mange tar til takke med innebygget lydkort Noen ser etter løsninger med mange disktilkoblinger (SATA) Noen ser etter forskjellige bekover-kompabiliteter som AGP, DRAM (I), mange IDE porter.... For noen er overklokkings-egenskaper viktig. For noen er chipset viktig med tanke på hastighet .... Lenke til kommentar
Kirkeby Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Jeg har tenkt meg en spill-PC til rundt 8000kr uten skjerm, mus og tastatur. Jeg har sett på Asus P5K og lurer på om dette er godt. Jeg har funnet et par ekle knep for å se etter brukbare prosessorer, skjermkort, RAM og annet, men hk har jeg aldri sett no slikt med. Så det jeg egentlig spør om er hva jeg trenger i et spill-hovedkort, hvilken prisklasse jeg skal lete i og er Asus'en jeg fant godt nok. Jeg er ute etter no litt over middels. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå