Gå til innhold

Virtuelt minne

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti dette før:

Pc'en min står på hele dagen, og her om dagen oppdaget jeg at den jobbet som f..., selv om "ingen" program var igang. Jeg åpnet "Windows Oppgavebehandling", for å sjekke hvilken prosess som var i gang. Det viste seg å ikke være noen spesiell, og bruk av cpu var på mellom 0 og 5%. Bruk av sidevekslingsfil derimot, lå på over 1GB! Loggen viste en strak linje på et forbruk rundt 250MB, før den gikk rett til værs, og brukte alt tilgjengelig minne. Cpu-forbruk var fortsatt minimalt. Det er ikke mulig å bruke pc'en til noe, når den begynner sånn. Det kan vare i fra sekunder, til flere minutter.

Jeg har 384MB RAM, 1,6 Ghz CPU, og kjører Windows XP Pro. Har prøvd å reinnstallere Windows, sjekket for virus og trojanske hester, men ingenting hjelper! Forslag til løsning? :shrug:

Meget takknemlig for snarlig hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg prøvd, og det er egentlig ikke problemet. Hvilket program, når pc'en bare står "stand by", bruker over 1GB minne? Det må jo være noe galt ett sted?

Hvis jeg jobber med mange programmer samtidig, kan jeg skjønne at pc'en blir tregere enn normalt, men når den nesten låser seg helt, uten at jeg har åpnet ett eneste program, så må det være noe galt. Og siden det ikke var sånn tidligere,anser jeg det som et faktum at det ikke skal være sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...