Gå til innhold

Mitt trenings Program

andiss

Anbefalte innlegg

Dette gjOr jeg vaer uke, eller nesten, driver med ishockey i usa, sA blir mye is treninger osv. Men jeg prOver og fOlge dette programet regelmessig

Mandag:

Benk : 7-6-6-5

Dips: 3 ganger max med dips

Benk Incline : 8-7-6-5

Benk Decline : 8-7-6-5

Biceps curl med stang : 4 serier med max

Pause i 10 min, gjerne litt lett roing i mellomm.

Biceps manualer sittende: 4 serier max

Tirsdag:

Chins: 4 ganger max av du klarer

Nedtrekk stang foran hodet: 8-8-7-6

Skuldre side hev og front hev : Max av det du klarer

Shrugs med manualer eller stang : Max av det du klarer

Skulder press : 8x4

Triceps med manual overhodet : 8x4

Triceps med Stang : 8x4

Jeg gjOr disse programene 2 ganger hver uke. Trener Bryst Mandag og Torsdag, og jeg trener Skuldre/rygg/triceps pA Tirsdag og lOrdag.

Bare lurer pA om noen her har noen tips om hva jeg kan endre osv, har sittet fast pA 72.5 - 75 kilo i serier i benk i 4 uker nA , er litt fortvilet, sA lurer pA om noen her har noen tips til hva jeg kan endre pA programmet mitt. Som sagt er det mitt i hockey sesongen nA, sA er ikke like lett og Oke, og noen ganger har man ikke tid til A utfOre vektprogrammet sitt, men som regel fAr jeg alltid inn 2 dager med bryst.

Eller hvis noen har forslag til et nytt program til meg hadde det vaert kjempe fint, vet a variasjon er tingen i vekt lOfting, men har liksom ikke funnet noe annet program en det jeg bruker nA. sA det er kjempe fint hvis dere har noen innspill, eller forslag til programmet mitt

Takk for alle svar

Endret av andiss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Du sier du spiller hockey. Hvor er knebøy, vristhopp og resten av øvelser som hjelper til med å bygge opp de musklene som er viktigest i hockey?

Lenke til kommentar

er mitt i sesongen, kan ikke bygge benmuskler nA, bein styrken er allerede bra, selfOlgelig kan den bli bedre, men velger og prioritere overkropp styrke pga tOffe dueller, skjerme pucken fra motspiller, stA i mot taklinger.

Forslag til endringer i programmet mitt hadde vaert Gaver:)

Endret av andiss
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Kutt ut decline-benken på den første dagen. Du trenger heller ikke 8 sett med bicepscurl.

På dag to er det ikke noe poeng å ha 8 sett med nedtrekksøvelser. Du bør heller ha 8 sett med roing/markløft, og 3 sett med chins/nedtrekk. Dropp fronthev, og kjør heller fremoverlent sidehev. Å isolere fremside skulder er bare tullball. Om du kjører markløft trenger du ikke shrugs heller.

La dag to se ca. sånn ut:

Markløft/stangroing: 4-5 sett

Kabelroing: 3-4 sett

Nedtrekk/chins: 3 sett

Skulderpress: 4 sett

Sidehev: 2-3 sett

Triceps: 3-4 sett

Men du bør tenke over at du kjører programmet to ganger i uka. Treningsvolumet må ned per økt. Det du har satt opp passer igrunn best om du trener musklene sjeldnere enn hver 5. dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...