sxs Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Utdanner forsvaret sjøfolk? Fattern til en kompis tok skipperutdannelse i førstegangstjenesten. Var et kurs på kveldstid. Han har nå et sertifikat til å føre båter inntil 500BT. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Er nok bare Kystskipper sertifikatet han har. Det er/var fullt mulig å ta skipper sertifikat i forsvaret, hvor du kan være skipper/skipsfører på båter uansett størrelse. Men når dette var aktuelt for meg på slutten av 90 tallet, fant jeg ut at utdannelsen tok nesten over dobbelt så mange år i forsvaret pga plikt år osv. Så for meg ble valget enkelt å ta det i det sivile. Vet en del rederier er svært kritiske til å ta inn folk med bakgrunn fra forsvaret, men hvorfor fikk jeg aldri helt svaret på. Men kunne du tenke deg en fremtid innen forsvaret er dette noe du burde vurdere, du får jo betalt utdannelse, selvom det er noe dårlig den første tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå