Gå til innhold

Spelet er ødelagt og ikkje på M$ si bytte liste. Kva gjer eg?


Tafsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gå til butikken du kjøpte boxen fra og krev erstatning.. Det er ikke DIN feil at cden ble ødelagt hvis DU ikke gjorde noe.

 

Microsoft må lære seg at man ikke kan kødde med forbrukerne, for en dag slår det tilbake.

 

edit: kommer sikkert noen som kommer til å si at dette ikke går.. Men hvor i loven står det at man ikke skal få erstatning?

Har da selv opplevd å fått kamera ødelagt og fått det reparert gratis på garantien, hvorfor skal det være annerledes med spill?

 

M$, gå å skyt dere selv. Pingler.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Fra Activion sine sider, dette gjelder dog for USA, men vil tro de har lignende i Europa: Activision Warranty Information

After the 90-day warranty period:

Please return the product along with a check or money order for the amount corresponding to your product (see replacement fees below) made payable to Activision, a brief description of the difficulty you are experiencing including your name, address (No PO Boxes), RMA number and phone number.

 

We strongly recommend that you use a traceable delivery method (certified mail recommended) when sending products to Activision. Activision is not responsible for products not in its possesion.

 

Replacement Fees:

Important! Be sure to read the above policy before sending anything to Activision Technical Support!

 

game replacement prices are as follows:

 

$10.00 USD - PC/MAC CD ROM game ($10.00 per disc replacement)

$15.00 USD - PC/DVD ROM game ($15.00 per disc replacement)

$20.00 USD - Sony PlayStation 2 /PlayStation 3

$20.00 USD - Sony PSP

$20.00 USD - Microsoft XBox/XBox 360

$20.00 USD - Nintendo GameCube/Wii

$15.00 USD - Nintendo DS

$15.00 USD - Game Boy Advance

Og Bjohansen, den siste linjen din kunne du vel holdt deg for god til? Å ta livet av 79000 ansatte er en ganske stor jobb uansett, så det er ikke noe de kan gjøre sånn over natta. Og det er om du ser bort i fra de åpenbare lovbruddene det ville medført.
Lenke til kommentar
Og Bjohansen, den siste linjen din kunne du vel holdt deg for god til? Å ta livet av 79000 ansatte er en ganske stor jobb uansett, så det er ikke noe de kan gjøre sånn over natta. Og det er om du ser bort i fra de åpenbare lovbruddene det ville medført.

 

Den siste linjen min var ikke ment at de faktisk skulle drepe seg selv, det er vel mer et "ordtak"..

 

Det at microsoft nekter å stå ansvarlig for sine feil er bare tull. Dette er noe de skulle ordnet før de begynte å selge Xboxen... Men så er vel microsoft udødelige i forhold til forbrukerne, som trossalt betaler lønna til de stakkar små M$ folka.

Lenke til kommentar

ms og utvikler kan du vel bare drite i vell. produktet gikk til helvete uten å ha brukt det uforsvarlig, forhandleren din har plikt til å reparere eller erstatte det, skjer det tre ganger har du rett på pengene tilbake. etter hva jeg lærte på skolen i fjor er ikke spill noen untak

 

edit: eller muligvis de bare har plikt til å få disin leverandør til å erstatte det, men for din del har jo ikke det noe å si.

Endret av datastol
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Trudde ikke konsollen lagde "sprekker" i ei plate.

Har du gjort det selv, så er det mere logisk at du ikke skal få en ny mener nå jeg.

Hvis ikke annet er oppgitt :]

 

Gjorde xboxen det, så er det vel xboxen som skal byttes?

Det er vel dens feil, ikke activision?

 

Eller har jeg feil?

Lenke til kommentar
Og Bjohansen, den siste linjen din kunne du vel holdt deg for god til? Å ta livet av 79000 ansatte er en ganske stor jobb uansett, så det er ikke noe de kan gjøre sånn over natta. Og det er om du ser bort i fra de åpenbare lovbruddene det ville medført.

 

Den siste linjen min var ikke ment at de faktisk skulle drepe seg selv, det er vel mer et "ordtak"..

 

Det at microsoft nekter å stå ansvarlig for sine feil er bare tull. Dette er noe de skulle ordnet før de begynte å selge Xboxen... Men så er vel microsoft udødelige i forhold til forbrukerne, som trossalt betaler lønna til de stakkar små M$ folka.

 

Hvilke feil er det Microsoft må stå ansvarlig for? Trådstarter har laget en sprekk i plata på et spill som er laget og utgitt av Activision, og prøver å få den erstattet. Med mindre Bill Gates har brutt seg inn hjemme hos trådstarter og laget sprekken i plata selv, klarer jeg ikke helt å se logikken din her.

 

Men, men. Det er alltid deilig å ha noen å hate.

Lenke til kommentar

$20.00 USD - Microsoft XBox/XBox 360

 

jeg har faktisk 3 GH2 CD-er(to som er ødelagt) må jeg betale 40 dollar for og sende dem tilbake?

 

ikke nok at jeg må betale 600 spenn får gitar og spill(3 ganger)

men er ikke riktig at jeg skal betale EXTRA for og fikse dem?

blir dyr glede det her!

 

skuffende greier!

Lenke til kommentar
Og Bjohansen, den siste linjen din kunne du vel holdt deg for god til? Å ta livet av 79000 ansatte er en ganske stor jobb uansett, så det er ikke noe de kan gjøre sånn over natta. Og det er om du ser bort i fra de åpenbare lovbruddene det ville medført.

 

Den siste linjen min var ikke ment at de faktisk skulle drepe seg selv, det er vel mer et "ordtak"..

 

Det at microsoft nekter å stå ansvarlig for sine feil er bare tull. Dette er noe de skulle ordnet før de begynte å selge Xboxen... Men så er vel microsoft udødelige i forhold til forbrukerne, som trossalt betaler lønna til de stakkar små M$ folka.

 

Hvilke feil er det Microsoft må stå ansvarlig for? Trådstarter har laget en sprekk i plata på et spill som er laget og utgitt av Activision, og prøver å få den erstattet. Med mindre Bill Gates har brutt seg inn hjemme hos trådstarter og laget sprekken i plata selv, klarer jeg ikke helt å se logikken din her.

 

Men, men. Det er alltid deilig å ha noen å hate.

 

Enig så Enig, sprekker tyder på tråkke på eller no, og det er tross alt din feil, jeg mener ikke at du har stått og tråkka på cden,og tar j feil så forklar:P

men det er jo ikke en skade som 360`n kan gjøre!

 

jeg derimot har sirkulære sprekker i cdene mine!

 

legg cdene i cover etter du er ferdig med og spille :D

Lenke til kommentar
Eg har fått ei sprekke på min Guitar Hero 2 dvd. Men GH2 står ikkje på lista over spelt Microsoft erstatter. Er noko eg kan gjere for å få ein ny kopi uten å måtte kjøpe eit heilt nytt spel?

 

Kjøpsloven gjelder her.

I tidlige PC tider ble en oppfordret til å ta backup av softwaren i tilfelle plate eller disket gikk i stykker.

I dag kan du ikke det.

Når du kjøper et produkt betaler du for rettighetene til å bruke softwaren.

Altså IKKE selve platen.

Uansett årsak til at den er defekt har du krav på NY.

 

Ta med deg kvittering, helst, dit du kjøpte den og krev en ny.

 

Har selv gjort det med filmer og Playstation spill. Ikke noe problem. Har vert i flere forskjellige butikker.

Er du i tvil ta en tlf til forbrukerrådet først.

Lenke til kommentar
Hvilke feil er det Microsoft må stå ansvarlig for? Trådstarter har laget en sprekk i plata på et spill som er laget og utgitt av Activision, og prøver å få den erstattet. Med mindre Bill Gates har brutt seg inn hjemme hos trådstarter og laget sprekken i plata selv, klarer jeg ikke helt å se logikken din her.

 

Men, men. Det er alltid deilig å ha noen å hate.

 

Kanskje jeg misforstod trådstarter?

Trodde det var snakk om sprekker/streker lagd av dvd-romment til Xboxn.. Hvis sprekken er eget verk er det nok du som må erstatte produktet hvis du vil ha nytt.

Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig at man finner feilproduserte spill til Xbox 360. Skjedde faktisk meg her for noen dager siden. Platen var helt ny og ingen merker what so ever. Tok den med til butikken (som jeg jobber i) og snakket med sjefen. Ikke noe problem sa han da dette til tider skjer. Jeg fikk ny plate og han sendte den andre inn til produsenten.

 

Hvis disken er fysisk ødelagt så tror jeg du vil få et lite fortrolighetsproblem med forhandleren. Hvis pakken var uåpnet da du kjøpte den skal det særdeles mye til for at den skal ha blitt ødelagt. Jeg har hatt mine fingre på en god del plater over det siste året (da snakker vi 10-20 000) og ingen av dem har hatt sprekker i seg, fra produsenten.

Lenke til kommentar

Det var ikkje sprekker i frå produsenten,men den har kome gradvis. Men ein dvd må tåle å bli tatt ut og inn av eit omslag på ein vanleg måte.

 

Eg tviler på at eg har kviteringa på eit spel eg kjøpte for eit halvt år sida =\

 

Dessuten kva er fortolighets problemet då? Poenget er jo at eg har betalt for softwaren, ikkje plata. Visst den er ødelagt har eg krav på ny.

Endret av rEaliTY
Lenke til kommentar
Det var ikkje sprekker i frå produsenten,men den har kome gradvis. Men ein dvd må tåle å bli tatt ut og inn av eit omslag på ein vanleg måte.

 

Eg tviler på at eg har kviteringa på eit spel eg kjøpte for eit halvt år sida =\

 

Dessuten kva er fortolighets problemet då? Poenget er jo at eg har betalt for softwaren, ikkje plata. Visst den er ødelagt har eg krav på ny.

 

Det stemmer :thumbup:

At du kan få "kommentarer" som fra han over ser jeg ikke bort i fra.

Men stå på retten din. DU har betalt for softwaren, og den skal du ha ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...