evgeny Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Hei. Jeg lagrer filer på c: som jeg linker til i borweseren med denne koden: Response.Write("<a href=" + @"c:\mfiler\" + Session["attachmentName"].ToString() + ">" + Session["attachmentName"].ToString() + "</a>"); Linken kommer opp på siden og når jeg holder musa over linken da ser jeg at den peker mot file:///c:/mfiler/textdokument.txt Men når jeg klikker på den da skjer ingenting. Noen som kan slå meg litt i tryne her og fortelle hva som er gærnt? Takk på forhånd. Endret 26. november 2007 av evgeny Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Har nå klart å linke riktig og åpne filene men den klarer kun å åpne opp filer som ikke har mellomrom i streng navnet. Hvis filnavnet har mellomrom for eks "en fil.txt" da blir url'n file://server/mfiler/en Med andre ord alt etter første mellomrom blir borte. Da finner den seff ikke filen. Jeg har prøvd å bruke String result = System.Web.HttpUtility.UrlEncode(filename); og da blir resultatet lovende under debugging som viser result = "en%20fil.txt" men når jeg da holder musa over linken i browseren står det en%2520fil.txt. Hvorfor i helvete legger den til %25 i strengen. Jeg vet at %25 er koden for % tegnet men hvordan skal jeg gå rundt dette problemet. LOOL. Jeg kjører Vista Håper noen kan hjelpe meg Takk Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Prøv å lagre filnavnet med URI klassen istedet. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Problemet er at filen lagres fra webservice som er skrevet i c++. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvilken rolle spiller det? det er C++/CLI og da bruker du samme rammeverket, no? Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Mistorstod deg. Trodde du skrev "Prøv å lagre filen med URI klassen" :-) Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Tusen takk GeirGrusom Uri.AbsoluteUri fixet problemet :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå