Gå til innhold

Hvor kjøper jeg motstandssett?

Anbefalte innlegg

Hvor kjøper jeg motstandssett? Har sett litt på Clas Ohlson, fant et sett med 500 motstander til 189,- kr men jeg trenger litt mer enn 4,7-10 ohm. Hvis svaret er Elfa så vil jeg gjerne få en beskrivelse av hvordan jeg navigerer meg til de riktige motstandene (synes det var litt mange alternativer under "Motstander/Motstander/", en link til et populært sett hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei du...merk deg hva som står:

Motstandssett, 0,25W, toleranse 5%. 500 stk sorterte motstand i 54 ulike verdier fra 4,7 ohm - 10 Mohm. Fargekode medfølger.

Det vil si 4.7ohm til 10000000ohm tror d skull være nok hva enn du skulle fikse/mekke på :p

Lenke til kommentar
Har det fra Clas Ohlson jeg.. angerer litt. fordi er jo bare 4 av hver type.. så når jeg f.eks tenger 5 så må jeg bestille fra f.eks Elfa!  :shrug:

det er jo bare å seriekoble og paralell koble motstandene så kan du få flere motstander av samme verdi.

Lenke til kommentar
Har det fra Clas Ohlson jeg.. angerer litt. fordi er jo bare 4 av hver type.. så når jeg f.eks tenger 5 så må jeg bestille fra f.eks Elfa!  :shrug:

det er jo bare å seriekoble og paralell koble motstandene så kan du få flere motstander av samme verdi.

Joa.. men er lettere å kjøpe "riktige" størrelser! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...