Gå til innhold

Hvilket skjermkort yter best av 9800XT eller x600?

pat2004

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått et luksusproblem. Sitter med valget mellom å bruke en maskin, AMD 3000+ med Radeon 9800XT (256 MB tror jeg) og en annen maskin, Pentium 4 2,99 Ghz med Radeon X600 128 MB. Begge maskinene har 1 GB ram. Den beste av de skal brukes til spill, videoredigering, dvd og generell moro mens den andre skal settes opp med Windows Server 2003.

Hvem yter best? Jeg lurer fordi det ikke er mange kortene mellom 9800XT og X600, og dessuten har X600 bare 128 MB minne, mens 9800XT har 256 MB...

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke om mengde minne på disse kortene har så mye å si, da de ikke er så kraftige uansett.

Jeg ville lastet ned en prøveversjon av 3dMark, helst versjon 03, og så prøvd ut hvilken maskin som får best score. X600 er jo et hakk nyere, men en av de svakere kortene i sin generasjon, mens 9800XT var blant toppkortene i den forrige.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Prøvde 3DMark som du sa og fikk en score på 3459 på den sistnevnte maskinen med X600, som for øvrig hadde 256 MB videominne, og ikke 128 MB.

Var litt skuffet over resultatet egentlig. Forventer bedre score på den maskinen jeg allerede kjører moro på, med 9800XT.

Lenke til kommentar
X600 er i samme klasse som Radeon 9600 (4 pixel pipelines etc). Så 9800XT overgår det klart.

Yup, fant ut det nå istad. AMD 3000-maskinen hjemme med Radeon 9800XT scoret nesten dobbelt så høyt på samme testen med 6205!

Det neste nå er å bytte skjermkortene, så får vi se. Jeg tror Intel-maskinen med 9800XT-kort vil slå AMD-en så vidt fordi cpuen til Intel med 2,99 Ghz virker raskere enn 3000+ til AMD...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...