benbeni89 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Hei! Skal kjøpe meg PC. Så skal jeg ha 2x 8800GT kort i SLI, Quad CPU og 4GB minne. Kan dere anbefale meg et bra hoved kort til ca 1700,- ? Har tenkt litt på dette: https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications Endret 27. november 2007 av benbeni Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Ingen som har noen meninger? Har tenkt å betille idag! Lenke til kommentar
killkid Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ingen som har noen meninger? Har tenkt å betille idag! Min mening: Kjøp safe hovedkort, altså ikke sånn merker som er nettopp nye. Asus hovedkort f.eks med nvidia chipset da får du knall stabile hovedkort. Det er tross alt flere moduler som skal kobles til et brett. Så hvis du har et crap hovedkort som er ustabilt blir hele systemet ustabilt. Men bøyer meg for andre meninger Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Har eid nForce 3, nForce 4 og nForce 6 hovedkort. Har aldri vært helt fornøyd med noen av dem. Synes nVidia gjør en relativt dårlig jobb på chipset markedet. Spørsmålet er jo om det finnes andre løsninger for SLI. Jeg ville også styrt unna MSI som leverandør. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Asus P5N32-E SLI Kan vel annbefales Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Asus P5N32-E SLI Kan vel annbefales Okay. Tenker det blir det kortet der jeg EDIT: Men leste at det kortet jeg satt opp var det eneste som hadde fixa ett eller annet når deg gjalt Quad prosessoren.. Noen som vet det? Endret 27. november 2007 av benbeni Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Asus P5N32-E SLI Kan vel annbefales Okay. Tenker det blir det kortet der jeg Skulle helst sagt Abit In9 32x Max, men det koster litt mer enn du hadde tenkt å gi (A) Men har lest mye flott om det kortet der, pluss har et par kamerater av meg som har det. Burde fungere utmerket Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Asus P5N32-E SLI Kan vel annbefales Okay. Tenker det blir det kortet der jeg Skulle helst sagt Abit In9 32x Max, men det koster litt mer enn du hadde tenkt å gi (A) Men har lest mye flott om det kortet der, pluss har et par kamerater av meg som har det. Burde fungere utmerket Kan du begrunne hvorfor jeg skulle hatt det? Prisen kan gå den, men må høre hvorfor det er bra Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 nForce 680 chipsettet i tidlige revisjoner har problemer med å overklokke Quad prosessorer så vidt jeg har forstått. FSBen vil ikke gå spesielt høyt, stopper på rundt 300. Noe som gir lusne 2.7GHz. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Asus P5N32-E SLI Kan vel annbefales Okay. Tenker det blir det kortet der jeg Skulle helst sagt Abit In9 32x Max, men det koster litt mer enn du hadde tenkt å gi (A) Men har lest mye flott om det kortet der, pluss har et par kamerater av meg som har det. Burde fungere utmerket Kan du begrunne hvorfor jeg skulle hatt det? Prisen kan gå den, men må høre hvorfor det er bra Har brukt kortet selv nå i ca et halvt år. Hadde noen problemer i starten pga buggete bios, men det har løst seg nå med nyere versjon . Kortet har blandt annet et POST-display som kan brukes til feilsøking dersom du skulle få boot-problemer eller noe slikt da det gir deg meldinger om hva som eventuelt er feil. Følger med trådløst nettverkskort som kjører på PCI-Ex1 grensesnitt. kortet er av meget god kvalitet. Meget stabilt kort. klokker bra, kan ikke uttale meg angående quad cpuene, men fikk klokket min E6600 til 4Ghz stabilt. Enkel bios som er oversiktlig og enkel når du skal klokke og slikt Enkelt program(uGuru) som kan brukes til å justere vifter samt eventuelt volt innstillinger og frekvenser mens du er i windows(burde bruke bios da:P). Noe mer du lurer på? Bare å spørre Edit: Ser noen snakker om dårlig klokking med quad her, men da er et annet spørsmål mer interessant først. Skal du klokke? Endret 27. november 2007 av Snuggis Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Ja jeg hadde tenkt å klokke den litt.. Det er en av grunnene til at jeg hadde valgt det kortet jeg viste til. For har lest at det er det eneste kortet som klokker Quad CPU`ene bra.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå