Windoge Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Er det noen her som har erfaringer med Asus sine G1s og G2s rent spillbart? Lenke til kommentar
HitByLife Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hm, nei, ikke spill, men jeg skulle gjerne ha hørt fra noen some bruker disse maskinene til arbeid, tung grafikk, video og lyd osv. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Såklart. Regner med at de som anskaffer seg disse PC-ene har andre ting i tankene enn kontorarbeid. Lenke til kommentar
HitByLife Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hei Thomas, Tja, jeg har aldri spilt et eneste spill enda, tror ikke jeg kommer til heller. Men jeg bruker laptoppen veldig mye, den står stort sett på 24/7. Har masse programmer oppe av gangen etc (har også en mengde programmer installert), så jeg titter på sånne maskiner selv om jeg ikke skal spille, for jeg blir fullstendig kokko av å sitte og vente på at maskinen skal hente inn seg når jeg driver med en masse på en gang. Har en Acer TM8104 fra 2004 som det ikke skjer så ofte på, men den begynner å bli gammel nå, så tiden kommer snart for å finne en ny. Jeg så på Asus Lamborghini, men den virket litt for extravagant og prisen er jo ganske het, så jeg hadde følelsen av at man ikke får i ytelse hva man betaler av panger. Kontorarbeid for meg er ikke akkurat å skrive brev i Word... Men uten for arbeid også, redigere lyd, video, konvertere dvd til divx etc. Alltid bra å ha en ok maskin istedet for en sliten en ...? Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Er det noen her som har erfaringer med Asus sine G1s og G2s rent spillbart? Det finnes bedre bærbare om du skal bruke den til spill. Skjermkortet som sitter i G1S er ikke bra, ville heller ventet til de nye 8800 kortene kommer. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Takk for svar, Joern! Vet såklart at det finnes bærbare PC-er som egner seg bedre til spill enn Asus G2s, men hvilken prisklasse ligger de under? Det er vel fremdeles Dell sine bærbare som er overlegent på spilling, men XPS-maskinene er veldig, veldig dyre, i tillegg store og tunge. Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Disse to og apple sin MBP er vel noen av de få som har 8600gt skjermkort med ddr3 ram. (vanlig med ddr 2) Ellers viss du er student selger Hp 8710w gjennom Mpx.no billig. 20 963kr vs. 11 184kr HP 8710w reveiw Endret 26. november 2007 av DFLW Lenke til kommentar
Innos Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Har ikke erfaring med noen av dem, men om du vurderer G2S er X200 et langt bedre alternativ. Bedre eller like god på nesten alle områder, bl.a nesten dobbelt så kraftig grafikkløsning, 70gb mer plass, bedre oppløsning på skjerm og lavere vekt (over en halv kilo). Litt dårligere cpu har den (dette er derimot uvesentlig for spilling da skjermkort er flaskehals lenge før CPU i dette tilfellet), og du får dikke tv-tuner, mus og bæreveske. X200 har derimot såpass mye mer pris/ytelse (spillmessig) at du kan velge dette fritt, og fortsatt få bedre pris/ytelse enn den. Dette ville du jo kanskje gjort uansett da den skal brukes til spilling, tv-tuneren er heller ikke like viktig sådan. G1S er et godt alternativ om du skal ha 15", men om dette ikke er viktig er X200 en mye kraftigere maskin, og nok det beste alternativet om du skal ha en "gamig-pc". Endret 26. november 2007 av Innos Lenke til kommentar
HitByLife Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Vel, jeg kan ikke noe særlig om spill og spillemaskiner, så jeg skal ikke ta over tråden med ukvalifisert synsing. Men: jeg så på Asus G1 i en butikk her om dagen pga spesifikasjonene, og den var kategorisert her (Marbella, Spania) som en "spillemaskin." Jeg ble ikke helt overbevist av alle lysene og duppedingsene på chassiset, så tror ikke det hadde blitt em maskin for meg uansett. Dere som kan dette: Lages det virkelig maskiner hvor hovedhensikten er at de skal brukes til spill? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Dere som kan dette: Lages det virkelig maskiner hvor hovedhensikten er at de skal brukes til spill?Selvfølgelig. "Gaming" er stort, og nå som bærbare har blitt såpass kraftige kan de også være flotte til dette formålet. Bl.a fordi "gaming" ofte innebærer at ofte tar maskinen med deg, og at du da også får en kraftig maskin til å gjøre andre ting. Istedenfor å kjøpe en billig bærbar og en stasjonær "gaming-pc". Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Asus+G1S review G2S review Endret 26. november 2007 av DFLW Lenke til kommentar
mos6581 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det finnes bedre bærbare om du skal bruke den til spill.Skjermkortet som sitter i G1S er ikke bra, ville heller ventet til de nye 8800 kortene kommer. Dette er vel ganske så missvisende? Blir litt som å si at Porsche er en dårlig sportsbil fordi det finnes Ferrari. Det finnes bærbare some er bedre til spill, men på det norske markedet er det vel kun 2 maskiner det er snakk om, Toshiba X-200 og det største Dell XPS skroget. Begge disse maskinen er vesentlig dyrere enn G1S/G2S. Hvis penger ikke er et tema så er det vel bare å kjøre på med Dell XPS. Skjermkortet som sitter i siste utgave av G1S og G2S er i dag blant de beste kortene du får for bærbare, 8600 GT med DDR3(Det er vesentlig ytelsesforskjell på 8600GT med DDR2 og DDR3 ram). De fleste bærebare som selges har langt dårligere skjermkort enn dette. Så vidt jeg vet er det kun nevnte Toshiba og Dell som har bedre skjermkort enn G1S/G2S. Selvfølgelig kan man vente på det neste nye som kommer, men slik er det alltid med datautstyr. Innen det kommer bærbare med 8800 kort i fornuftig prisklasse ligger det et annet mye bedre skjermkort på lur. Ja, jeg har G2S selv og valgte den på grunn av ytelse/pris forholdet. Lenke til kommentar
hveminem Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg har hatt G1S siden september. Kjører Half-Life 2 Episode 2 og Portal glatt på 1440 x 900 med 4x AA og alle innstilinger på high/very high. HL2 greier den med 1680 x 1050 8XAA high/very high. Bio Shock greier den også overaskende bra. Selv om oppløsningen kun er på 1280 x 800, er innstillingene satt til medium. dessverre gjelder ikke disse resultatene på de nyeste spillene. NFS Pro Steet kjører greit på 1280 x 800 medium/low, Unreal Tournament 3 kjører på 1024 X 640, medium/low. Generelt ser spill veldig bra ut på maskinen, men som sagt må kravene litt ned på spill som kom nå i oktober/november. Tror maskinen greier alle spill på markedet, men er usikker på Crysis Masse data for pengene. Den er kjapp og god i bruk. Jeg har satt i en 7200rpm disk, som gjorde loading tider litt kortere, men dette skal ikke ha noe å si ellers på spill ytelsen, og som andre har nevnt før har 8600m GT kortet ddr3 minne. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Vel, Deal.no reklamerer for G2s`en på sin forside, og spillet på PC-skjermen er av Crysis, så da går jeg ut ifra at PC-en kjører spillet brukbart. Lenke til kommentar
omni Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg vurderer sterkt denne maskinen. Jeg har bare følgende enkle krav: 15,4" m/1680*1050 oppløsning 7200rpm disk (str ingen betydning) HDMI m/HDCP Grafikkort med HD akselerasjon (for blu-ray og hd-dvd) Lavt støynivå Brukbar batteritid. Jeg kommer ikke til å spille, men trenger likevel en kratig bærbar pga HD materiale. G1S er vel den eneste maskinen jeg har funnet så langt som ser ut til å oppfylle mine krav (tips gjerne om du vet om alternativer). Det jeg lurer på er de litt motstridende opplysningene som jeg har lest når det gjelder batteritid og støy på denne maskinen. Noen sier den er stille, andre sier den bråker mye. Noen har sagt at den har 1 time batterkapasitet, mens i testen på notebookreviewstår det at den klarer litt over 2t30m (ved avspilling av film). Kan noen av dere som har maskinen poste deres erfaringer på disse to områdene? Lenke til kommentar
hveminem Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Maskinene har en rad med hurtigtaster under skjermen, den lengst til venstre styrer hvilken "mode" PC-en står i. Jeg bruker tre av de mange mulighetene; "Battery Saving", "Quiet Office" og "High Performance". På "battery modus" skrus skjermlysstyrken ned en del hakk, og maskinvaren inni kjører med nedsatt ytelse, samme gjelder "quiet office" men her er skjermstyrken ikke fullt så redusert, og jeg antar at ytelsen er bedre. På "High Performance" er det ingen tøyler og skjermstyrke, ytelse osv. er på topp, men dog batteri levetid lav. Man kan selvfølgelig tilpasse de forskjellige modusene som man vil, og hver modus er todelt. Med og uten lader. (Jeg har G1S, men regner med det gjelder G2S oxo) Ved "High Performance" kan maskinen støye litt, men først ved belastning. Ved tung belastning (les spilling) er støynivået høyt, men det må man kanskje regne med når man tar grafikk ytelsen i betraktning. Når maskinen settes i en av de to andre modusene reduseres vifte støyen til det knapt hørbare etter noen sekunder. Jeg bruker maskinen hver dag i skole sammenheng, men sitter som regel med lader tilkoblet. Da kjører jeg "Quiet Office" og merker ingen ytelse reduksjon i applikasjoner og programmer. (Office, Jcreator, Amaya, Firefox, osv.) Ved film titting osv, har man egne moduser som "Entertainment mode" osv, men disse bruker ikke jeg. Batteri levetiden har jeg aldri målt skikkelig, men den har ingen problem med 1,5 timer med serier eller 2 timer med surfing. Den hadde også mer å gå på etter 4 skole timer, men da satt jeg den i ventemodus noen få ganger. Greier nok 2,5time med film som i notebookreview. Endret 27. november 2007 av hveminem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå