Wabby Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Heisann, om ca 1 måned skal jeg reise til Egypt. Det er anbefalt å ha med seg Dollar eller Euro. Men det jeg lurte på er hva som er mest anbefalt. Grunnen til at jeg lurer er jo fordi Dollarkursen er meget lav og jeg vil få mer Dollar for den norske krona i dag. Men har verdien for dollaren falt tilsvarende i Egypt? Hvis ikke så vil jeg jo tro at jeg er tjent med dollar istedenfor Euro. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Kan ikke du kjøpe der på flyplassen? Jeg vil da anta at valutaen ikke er knyttet opp mot et spesielt valuta slik at det blir hipp som happ. Blir dyrt å måtte veksle 2 ganger. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Norske kroner er lite brukt der nede og valuta for NOK er dårlig der iforhold til populære valuta som Euro og Dollar, derfor vil jeg veklse før jeg drar ned. I tillegg så kan man ikke veksle inn NOK overalt der. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 siden Dollr står veldig bra for nordmenn vil jeg anbefale deg å veksle til denne valuttaen. denne tråden er feilpostet og vil bli flyttet. reaksjoner på dette tas som vanlig på PM. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Takk takk, jeg fant ikke denne delen av forumet da jeg så sammenhengen mellom sport og ferie Anyway.... Flere innspill? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Dollaren er billigere mot Egyptiske penger også, derfor tror jeg ikke du vil tjene noe på det uansett. Det jeg mente var at du ikke tar med kontanter men kredittkort og tar ut egyptiske penger derifra, da vil du få riktig kurs og lav vekslingsgebyr. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Ok, takk for svar Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Var der denne måneden og med kort fra Skandiabanken tok jeg gebyrfritt ut egyptiske pund. De fleste store hoteller har en safe minibank i resepsjonen. Skjønner ikke hvorfor folk vil drive å rote med dollar eller reise med lommene fulle av sedler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå