denix89 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Jeg bruker en-dags linser. Og så har det hent at jeg har glemt å ta dem av meg, når jeg skal legge meg. Og jeg kan fint bruke dem neste dag, uten at det plager meg. Kan det være skadelig for øynene å bruke en-dags linser mer enn en dag? Endret 26. november 2007 av denix89 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Øynene er mer utsatt for bakterier og du kan lettere få betenelse. Lenke til kommentar
Teig Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Du kan også få skader på øynene i form av små rifter og kutt da linsene blir tørre. I tillegg er det jo ikke særlig behagelig å gå med tørre linser. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Kan det være skadelig for øynene å bruke en-dags linser mer enn en dag? JA! Jeg slutter aldri å undre meg over alle de som gambler med synet sitt, bare for å spare noen usle kroner. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hva skal det der bety da? Han kan vel ikke noe for at han glemmer å ta dem av? Men det er riktig, det kan være skadelig å bruke samme linser dagen etter. Jeg har også vært i samme situasjon, og jeg byttet dem med nye dagen etter. Det kan være lurt å gjøre. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hva skal det der bety da? Han kan vel ikke noe for at han glemmer å ta dem av? Det var ikke slemt ment, jeg prøvde bare å understreke alvoret. Dessuten er det jo hans egen skyld om han bruker dagslinser over flere dager. Det er jo ingen andre å skylde på. Hvis man glemmer å ta de av, så må han da i det minste huske å ta nye dagen etter,men det beste er vel å ikke bruke linser dagen etter. Glemmer man ofte å ta ut linsene, så bør man enten slutte med linser, eller benytte andre linser enn 1-dagslinser. Øynene er altfor viktige til å ødelegge, og optikerne advarer jo mot slurv på hver eneste linsekontroll, så alle har jo fått med seg at 1-dagslinser kun skal brukes en dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå