fjerntroll Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Maskinen Slår seg av, men bare med HT på,eller SP2 installert. OS: Windows XP Home Intel Pentium 4 HT 3.00GHz Norhtwood, Socket 478 Minne: Sdram DDR PC 3200, 256 Mb x 2 (512) Grafikkkort: ATI Radeon X1050 AGP 256Mb, Driver 7.11 (21.11.2007) Problem: Maskinen skrur seg av, ingen feil meldinger eller blåskjerm. Men dette skjer bare med Hyper Threading på i Bios, For ikke installert, kommer bare så vidt i gang, før maskinen slår seg av (ca. 35 igjen av installasjon) Med HT av, blir Windows installert og fungerer helt greit, helt jeg installerer service pack 2, da starter windows opp, men slår seg av etter en liten stund under oppstart, kommer inn i windows.Kan gå inn i sikkehetsmodus. Historie: Det er nytt skjermkort, vifta på forrige kort stoppet og det gikk varmt. Har siste versjon drivere fra ATI 7.11. Det står at AGP bus er av, vet ikke hva det har og si, men det er ingen instillinger for dette i bios. Dette har jeg prøvd (Bare for å ha gjort det): Har koblet ut alle enheter usb, firewire, kortleser, tatt ut kablene. Tatt vekk 1 og 1 cd\dvd spiller, har 2, også tatt vekk begge. Byttet harddisk, prøvd 2 forskjellige kabler, ps harddisk virker i annen maskin. Slått av usb, firewire osv. i bios, som jeg forøvrig har oppdatert til nyeste versjon funnet på FujitsuSiemens sider. Har fjernet alle ekstra kort, lydkort, moden. Har også prøvd annet skjermkort, som virker i en annen maskin. Ingen interigert skjermkort på hovedkort. Har kjørt memtest86+ v1.70 i 8 timer(tror ikke det er nødvendig, men jeg sov;)), ingen feil kom opp, tatt ut 1 og 1 brikke (2x256) og byttet plass. Alle vifter kjører. Formatert og ny installasjon. Virker helt fint uten service pack 2 og uten Hyper threading slått på. Er det bare da å kjøre uten SP2, eller vil det by på andre sikkerhets problemmer ? Er det noe mer jeg bør prøve, muligheter for og teste hovedkort eller prosessor ? Hva er mest sannsynlig ødelagt, Hovedkort eller CPU ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå