Gå til innhold

Leopard spiser batteri?

Anbefalte innlegg

Det er rart at OSX- og Windows-tilhengere enda ikke har bygd hvert sitt tempel. skulle tro det var religion det var snakk om. Intel\AMD-fanboyisme er bare lommerusk i forhold

Uff nei vi har ikke råd, brukt alle pengene på datamaskinen og tilleggsutstyr vet du.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noen erfaring med Tiger i det hele tatt da jeg nettopp kjøpte en MBP og Leopard fulgte med, men jeg er utrolig positivt overrasket over batterikapasiteten. Har aldri opplevd å kunne se 2 spillefilmer på rad uten å lade på en windows laptop i alle fall.

En annen sak er at Dashboard bruker usannsynlig mye ressurser, så dette bør deaktiveres for minimere batteribruken.

Lenke til kommentar

Uansett, morsomt at Apple får bluescreens nå, som de i lengre tid har disset Windows pga. det ;)

Jeg syntes de får som fortjent. Det blir bare dumt når det eneste Apple bruker mot Windows, er at det er "ustabilt". Pluss det at det er så sikkert, som bare er ren villedning. Det finnes ikke så mange virus etc. ute til OS X, men det betyr ikke at det er sikkert

Jeg har brukt Windows i lang tid, men har testet en del OS X og Linux, og jeg må si at jeg ikke merket at Windows var noe mer ustabilt enn de andre. I tillegg er det langt mer programer som fungerer på Windows

Lenke til kommentar
Det er rart at OSX- og Windows-tilhengere enda ikke har bygd hvert sitt tempel. skulle tro det var religion det var snakk om. Intel\AMD-fanboyisme er bare lommerusk i forhold

Uff nei vi har ikke råd, brukt alle pengene på datamaskinen og tilleggsutstyr vet du.

Hehehe, det er så sant så sant. Har en windowsboks som koster mer enn det smaker selv, uten å være microsoftfan. Hadde jeg kjøpt en konsol kunne jeg spart mye penger, siden spilling er det som får meg til å kjøpe mer utstyr.

Lenke til kommentar
Det finnes ikke så mange virus etc. ute til OS X, men det betyr ikke at det er sikkert

jo det betyr det, fordi det vil gi veldig høy status å hacke OSX. Er det noen som har hacka Tiger i det hele tatt? mener å huske Apple utlyste en konkurranse for et par år sia, hvor det var premie til den som klarte å bryte seg inn...

Lenke til kommentar
Men er det seriøst noen som hadde forventet at man ved å oppgradere operativsystemet skulle få BEDRE battereilevetid... :)?

Vel, stort sett samtlige oppgraderinger/oppdateringer av Ubuntu siden 4.10 har gitt bedre batterilevetid. Det kommer helt an på hvilket miljø en er vant med, i Ubuntu forventer jeg bedre ytelse og bedre batteritid for hver oppgradering, mens i OS X og Windows er det nøyaktig omvendt. :)

Lenke til kommentar
Det finnes ikke så mange virus etc. ute til OS X, men det betyr ikke at det er sikkert

jo det betyr det, fordi det vil gi veldig høy status å hacke OSX. Er det noen som har hacka Tiger i det hele tatt? mener å huske Apple utlyste en konkurranse for et par år sia, hvor det var premie til den som klarte å bryte seg inn...

Førstemann klarte det på under 30 minutter... Dette var på en helt oppdatert maskin (da selvfølgelig)

EDIT: Link her. http://www.zdnet.com.au/news/security/soa/...39241748,00.htm

EDIT2:

"The only thing which has kept Mac OS X relatively safe up until now is the fact that the market share is significantly lower than that of Microsoft Windows or the more common UNIX platforms.… If this situation was to change, in my opinion, things could be a lot worse on Mac OS X than they currently are on other operating systems," said Archibald at the time.
Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Førstemann klarte det på under 30 minutter... Dette var på en helt oppdatert maskin (da selvfølgelig)

EDIT: Link her. http://www.zdnet.com.au/news/security/soa/...39241748,00.htm

EDIT2:

"The only thing which has kept Mac OS X relatively safe up until now is the fact that the market share is significantly lower than that of Microsoft Windows or the more common UNIX platforms.… If this situation was to change, in my opinion, things could be a lot worse on Mac OS X than they currently are on other operating systems," said Archibald at the time.

ok, trekker tilbake det jeg sa. Jeg leste det nylig på en troverdig side at ingen hadde hacket Tiger, men da var det altså feil... :blush:

Lenke til kommentar

Det er likevel et etablert faktum at et operativsystem basert på unix-modellen er av natur sikrere enn modellen MS har brukt i Windows opp igjennom (selv om Vista har blitt litt bedre på dette).

Det er ikke slik at OS X er utelukkende sikker pga. sin lave utbredelse, det er som å si at en bil ikke kan gå så fort produsenten hevder fordi en aldri har selv sett den kjøre fort. En kan se på oppbygningen til bilen hvor fort den vil kunne gå uten å falle i stykker, og en kan se på arkitekturen til OSet hvor sikkert det er mulig å få det.

Her er en fin artikkel som kan kaste litt lys over saken: Mac OS X malware myth continues (and no, Mac OS X isn't based on Linux)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...