Gå til innhold

25mbit til 99kr månden


Gjest Arveen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal snart flytte til en helt ny leilighet i Oslo området, der har vi mulighet til å kunne få fiber til den nette sum av:

 

50Mbit/s / 50Mbit/s - 100 kr

100Mbit/s / 100Mbit/s - 130 kr

 

:grin::grin:

 

Edit: Skrivefeil...

 

Heldiggriss :(

 

Men dette er jo kun 1% av norges befolkning som kan få. 25mbit i sverige er det 100% som kan få....

Lenke til kommentar

Dere bør jo linke til siden hvor det står prisene på når dere skryter... :)

Jeg synes forøvrig det er helt topp at noen pusher på med høye hastigheter til lave priser i Oslo.

Snart følger kanskje Get og UPC etter og så får vi andre bedre priser også.

Snart kommer en nye standard på kabelTV-internett (EuroDocsis 3.0) og da blir det teoretisk mulig å få 480/120Mbit. Det burde hvertfall bety at man får tilbud om mere enn 10-12Mbit som vi har i dag.

Lenke til kommentar
25mbit i sverige er det 100% som kan få....

 

Det tviler jeg sterkt på, at mytene i Norge hevder dette er en annen sak....

 

Hvorfor tviler du på det? Dette er ikke noe spesialtilbud, men en helt vanlig linje akkurat som de vi har her til lands. Så denne linjen på en svensk tvkanal. Ikke noe forskjellig fra telenors eller andres adsl reklamer du ser på tv2, tv3 etc. Så hvorfor skulle ikke nermest alle kunne få dette?

Lenke til kommentar
De fleste i Sverige er opp koblet på ADSL i følge det svenske teletilsynet ergo har man ikke tilgang til noe særlig råe linjer annet enn i utvalgte områder.

 

Ja, mulig. Men det vil uansett være letter for en svenske å få dette en de er for du og meg.

 

Men det var egentlig prisen jeg suglet litt på. 20000 linje fra NGT koster 469,- Å er sikkert ikke noe billigere fra andre leverandører!

Lenke til kommentar
Grunnet ISDN-diktaturet til Telenor, henger vi langt etter. Men endelig godt at det nå finnes mange privatselskaper som vil tilby fiber til privatpersoner.

 

Birger :)

 

Har sett dette argumentet før og jeg regner med du som de fleste andre ikke kan komme med noe bevis for at ISDN satte oss noe tilbake for andre land, at man er lengre fremme i Sverige skyldes vel i svært liten grad de gamle telemonoplene.

Lenke til kommentar
Men det var egentlig prisen jeg suglet litt på. 20000 linje fra NGT koster 469,- Å er sikkert ikke noe billigere fra andre leverandører!

 

De fleste ISP-er forholder seg til prisene fra Telenor uansett hva de leverer på, Vi har ikke hatt noen reel pris og hastighetskonkurranse i Norge.

Lenke til kommentar
Hadde det kanskje blitt satset litt på hvert av teknoligiene som kom, ville vi kanskje ikke hatt det overbruket av ISDN, og kanskje hatt åpning for fiber tidligere.

 

ISDN ble tatt i bruk til OL i 1994 svjv, da var ikke Internet noe som folk flest ante hva var, ADSL ble lansert i 2000/2001 av NGT og i 2001 av Telenor og det tok tid før dette tok av. Fiber er noe som ingen av de gamle telenett innehaverne har brydd seg med, de har ingen grunn til det rett og slett, først neste år skal telenor begynne og rulle ut trippleplay etter samme modell som Lyse bruker på fiber.

At man pushet ISDN en stund etter ADSL-en kom var nok ett resultat av at man anså ADSL for og være ett nisjeprodukt som kun var av interesse for de få og tunge brukerne mens ISDN dekket de normale brukerne sitt behov i og med ADSL var ganske dyrt i starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...