Gå til innhold

Søken etter nye høyttalere (Surround)

Anbefalte innlegg

Da var det på tide å oppgradere høyttalerne i mitt system.

Pr dags dato sitter jeg med dette:

- Sony KDL-40W2000

- Marantz SR7500

- Technics CD-spiller

- Asono DVD (skal byttes neste år)

- Xbox 360 m/hdmi

- PS2

- Get PVR

- Jamo front, center og bakhøyttalere (skal byttes ASAP)

Jeg er på søken etter høyttalere som gir god allround lyd. En høyttaler som klarer å gi et godt lydbilde uansett hva jeg spiller av. Det kan være alt fra Enya, Via B.B king til god gammel house o.l. Det må være en høyttaler, hvor diskant og mellomtone, da spesielt diskant, som følger bassen oppover og som ikke blir "borte". Å kunne føle et nærvær av artisten er alltid et pluss :D

Jeg trenger ingen sub da jeg bor i en blokk, dette er egentlig ikke et problem grunnet god lydisolasjon mellom leilighetene, men jeg trenger høyttalerne som kan gjengi god bass. En bass som ikke høres tom ut. WAF er også en stor faktor og den burde være høy.

Vi kan sette et budsjett pr dags dato til 20.000kr.

Jeg er åpen for forslag i alle prisklasser og vil ta alle til betraktning.

Det skal sies at jeg har vært inne på tanken å kjøre et fullt klipsch anlegg.

Da med RF83 som frontsett, med tilhørende center og surround. (ja dette er dyrere enn budsjettet tillater men hvis det trengs åpner jeg lommeboken igjen)

Jeg har også sett på dette settet:

B&W CM7 Front

B&W CMC center

pluss bakhøyttalere som jeg ikke ser ut til å finne no info om akkurat nå. Pris ca 6-7000kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyttalerene du har funnet er veldig gode.

De har en litt "laid back" lyd og en varm klang i følge B&W selv. De spiller veldig bra, har såvidt hørt gulvmodellen i butikk.

Bakhøyttalerene du tenker på er nok B&W CM1, som koster 6500,-.

Jeg ser ingen grunn til å spore deg over på andre høyttalere, men det kan være lurt å høre på de hos nærmeste HiFi Klubben før du kjøper, så du er sikker på at det låter bra.

Lenke til kommentar

Det er det da. Å spore over på andre høyttalere. er lov til det, hehe.

Jeg tenker det slik. At den dagen jeg skal kjøpe høyttalerne skal jeg dra med meg forsterkern min ned på hifiklubben, koble opp, lytte og så kjøpe. For å se hvordan høyttalerne er med min forsterker.

Ja det er nok de bakhøyttalerne ja.

Lenke til kommentar
Stusser litt på at du vurderer Klipsch og B&W..? Dette er jo lydmessig sett så forskjellige høyttalere som du får det.

Vet. Derfor jeg også er åpen for andre forslag. Klipsch har en utrolig dynamik i lyden mens B&W har en veldig varm og fyldig lyd (hmm. det der hørtes ut som en vintest). Klipsch RF83 med tilhørende kan bli litt for brutalt i stua mi. De er jo ikke akkurat miniputter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...