PatSharpX Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hei, jeg har en gammel laptop med Ubuntu 7.10 (tror jeg). Der moste jeg inn ett trådløst nettverkskort. Drivere ble instalert og jeg fant det trådløse nettet hos oss, men jeg for ikke koblet til. Skriver inn WEP-koden og tror alt er fryd og gammen, men den står bare å kobler til... Så skjer det ikke noe mere. Noen som har noe idè om hva jeg kan gjøre? Er det noe jeg trenger å setteopp? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Vi MÅ få litt info om latop / kort før vi kan si noe mer. Vi er jo ikke guder (i alle fall ikke enda, men noen av oss prøver så godt vi kan) Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Maskinen er en gammel Compaq med Pentium 3 700Mhz. (tror det er intelchipset på hovedkortet). Kortet er Edimax EW-7608Pg ett MIMO kort. Om jeg ikke husker helt feil. Routeren er en Linksys WRT54G Dette skal jeg sjekke opp om er riktig når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hadde samme problemet på min laptop. Problemet løste seg forsåvidt da jeg valgte å angi WEP-nøkkelen som ASCII istedet for Passphrase. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Takk, da skal jeg prøve å teste det i dag. Glemte å sjekke opp hardwaren i går... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg skrev bare inn WEP-keyen med småe bokstaver så funka det, når jeg hadde lignende problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå