Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

iSPY - Koenigsegg CCXR Special Edition


Fritz0r

Anbefalte innlegg

Norsk/Svenske Koenigsegg kommer nå med CCXR SE, et monster av en bil, med den berømte "Top gear" vingen i oppgradert utgave som ble designet etter at "The Stig" kjørte av banen i den første CCX som ikke hadde vinge, bilen ser like sexy ut som forløperen og kommer spekket som vanlig.

 

 

Bilens mål:

Utfordre Bugatti Veyron 16.4 EB's tittel som verdens raskeste serieproduserte bil.

 

 

Hvordan greier den det?

Motor: Helalluminium V8 blokk, som er byggd for og også kjøre Bio brennsel.

4.7L, 4 ventiler perr cylinder, kompression på 8.2:1

1,018hp ved 7,200rpm og peak torque på 1,060Nm ved 6,100rpm

Twin Rotrex Compressorer.

Bensin forbruk med Bio brennsel: 2.2L/m

 

0-100 - ca. 2.9 sekunder

 

Pris: 1.5 million Euro

 

 

Koenigsegg CCXR Special Edition

Koenigsegg%20CCXR%20Special%20Edition1.jpg

koenigsegg_ccxr_special_01.jpg

Koenigsegg%20CCXR%20Special%20Edition3.jpg

 

Kilder og bilder:

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/24/...18pk#post-12203

http://www.motorauthority.com/news/superca...on-with-1018hp/

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Passe vilt. Jeg har egentlig ikke sansen for disse "supersportsbilene", men Koenigsegg er det noe spesielt med. Vet ikke helt hvorfor. Jeg liker ikke Pagani Zonda, jeg er ikke noen stor fan av Veyron, men Koenigsegg digger jeg.

 

Var knusestilig denne "Edition"-utgaven, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Stereotypisk forumbruker 1:

 

Nice! Sleng ut bilder 'a! :dribble: :dribble: :dribble:

 

---

 

Stereotypisk forumbruker 2:

 

Herregud. Fatter ikke at folk bruker så mye penger på en slik bil. Miljøsvin, tullinger bak rattet, kommer-til-å-ta-livet-av-seg-selv-i-en-slik-en-mentalitet ftw.

 

---

 

Jeg vil bare komme de i forkjøpet, selv om jeg aner en liten eim av ironi i innlegget. :) Hadde vært rått om det hadde vært sant, vel og merke.

Lenke til kommentar

CCGT og CCXR er sluppet samtidig ja, men CCGT har mindre....futt...

 

Googlet litt og fant dette:

CCGT, which was produced in order to meet FIA GT1 series regulations. As such, the 806 HP supercharged 4.7L V8 has been nixed in order to bring power output down below the 600 HP mark. To do so, they removed the huffers and bored the V8 out to 5.0L.

 

The weight had to be increased and the aerodynamics had to be altered in order to meet regulations. Surprisingly, the aero changes produce less downforce than the standard CCGT.

 

Koenigseeeeggggggg (Top Gear typing) CCGT

koenigsegg_ccgt.jpg

 

Kilde:

http://www.autoblog.com/2007/03/02/koenigs...p-biofuel-ccxr/

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
med den berømte "Top gear" vingen i oppgradert utgave som ble designet etter at "The Stig" kjørte av banen i den første CCX som ikke hadde vinge, bilen ser like sexy ut som forløperen og kommer spekket som vanlig.

 

Feil. Koeningsegg har alltid tilbydt spoiler til CCX.

 

Er Koenigsegg CCGT gammelt nytt?

 

Ja. Jeg tror dog at de ikke begynte å bruke de til racing før nå nylig. Nyheten om at CCGT skulle komme er eldgammel.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
nei, spoileren kom på CCX først etter at bilen fløy av banen på Top Gear, Koenigsegg mente at bilens design laget nok downforce så en vinge ikke var nødvendig, og The Stig beviste dem feil.

 

:roll:

 

Spoiler har alltid vært ekstrautstyr for alle modellene de selger. Ikke vær så naiv og tro på alt de sier på TV.

Lenke til kommentar

Lotta de Salvatore, pressansvarig hos Koenigsegg.

 

Jenta sa til Bilsport, et av de mest respekterte bilbladene i Norden.

 

Vingen ble laget etter at The Stig sklei av banen, han sa at bilen var rask, og kunne bli enda raskere med vinge som kunne presse ned bakenden på bilen, og han fikk rett.

 

Koenigsegg på sin side, mener at bilens design (spesielt under bilen) skal kanselere behovet for en vinge, men bilen trenger an vinge, uansett, pga at ved lavere hastigheter og svinger så får ikke bilen nok mark trykk av designet alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...