Fritz0r Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Norsk/Svenske Koenigsegg kommer nå med CCXR SE, et monster av en bil, med den berømte "Top gear" vingen i oppgradert utgave som ble designet etter at "The Stig" kjørte av banen i den første CCX som ikke hadde vinge, bilen ser like sexy ut som forløperen og kommer spekket som vanlig. Bilens mål: Utfordre Bugatti Veyron 16.4 EB's tittel som verdens raskeste serieproduserte bil. Hvordan greier den det? Motor: Helalluminium V8 blokk, som er byggd for og også kjøre Bio brennsel. 4.7L, 4 ventiler perr cylinder, kompression på 8.2:1 1,018hp ved 7,200rpm og peak torque på 1,060Nm ved 6,100rpm Twin Rotrex Compressorer. Bensin forbruk med Bio brennsel: 2.2L/m 0-100 - ca. 2.9 sekunder Pris: 1.5 million Euro Koenigsegg CCXR Special Edition Kilder og bilder: http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/24/...18pk#post-12203 http://www.motorauthority.com/news/superca...on-with-1018hp/ Endret 26. november 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Passe vilt. Jeg har egentlig ikke sansen for disse "supersportsbilene", men Koenigsegg er det noe spesielt med. Vet ikke helt hvorfor. Jeg liker ikke Pagani Zonda, jeg er ikke noen stor fan av Veyron, men Koenigsegg digger jeg. Var knusestilig denne "Edition"-utgaven, i hvert fall. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Denne som ble bestilt i sommer. Måtte makse kredittgrensen for å få den levert. Birger Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 må si den bakvingen er noe av det mest spesielle jeg har sett, spesielt festet mellom vingen og bilen. Lurer på om "The Stig" greier og holde beistet på banen, og hva denne greier på Nord Schleife. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Stereotypisk forumbruker 1: Nice! Sleng ut bilder 'a! :dribble: --- Stereotypisk forumbruker 2: Herregud. Fatter ikke at folk bruker så mye penger på en slik bil. Miljøsvin, tullinger bak rattet, kommer-til-å-ta-livet-av-seg-selv-i-en-slik-en-mentalitet ftw. --- Jeg vil bare komme de i forkjøpet, selv om jeg aner en liten eim av ironi i innlegget. Hadde vært rått om det hadde vært sant, vel og merke. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Er Koenigsegg CCGT gammelt nytt? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 CCGT er ren bane bil, ikke standard vogn som CCXR, noe lettere og. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ok, men er CCGT helt splitter ny? Jeg så en i Fredrikstad på Hydrolift sin butikk. Lurte bare på om den var ny? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) CCGT og CCXR er sluppet samtidig ja, men CCGT har mindre....futt... Googlet litt og fant dette: CCGT, which was produced in order to meet FIA GT1 series regulations. As such, the 806 HP supercharged 4.7L V8 has been nixed in order to bring power output down below the 600 HP mark. To do so, they removed the huffers and bored the V8 out to 5.0L. The weight had to be increased and the aerodynamics had to be altered in order to meet regulations. Surprisingly, the aero changes produce less downforce than the standard CCGT. Koenigseeeeggggggg (Top Gear typing) CCGT Kilde: http://www.autoblog.com/2007/03/02/koenigs...p-biofuel-ccxr/ Endret 28. november 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) med den berømte "Top gear" vingen i oppgradert utgave som ble designet etter at "The Stig" kjørte av banen i den første CCX som ikke hadde vinge, bilen ser like sexy ut som forløperen og kommer spekket som vanlig. Feil. Koeningsegg har alltid tilbydt spoiler til CCX. Er Koenigsegg CCGT gammelt nytt? Ja. Jeg tror dog at de ikke begynte å bruke de til racing før nå nylig. Nyheten om at CCGT skulle komme er eldgammel. Endret 28. november 2007 av ahpadt Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 nei, spoileren kom på CCX først etter at bilen fløy av banen på Top Gear, Koenigsegg mente at bilens design laget nok downforce så en vinge ikke var nødvendig, og The Stig beviste dem feil. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 nei, spoileren kom på CCX først etter at bilen fløy av banen på Top Gear, Koenigsegg mente at bilens design laget nok downforce så en vinge ikke var nødvendig, og The Stig beviste dem feil. Spoiler har alltid vært ekstrautstyr for alle modellene de selger. Ikke vær så naiv og tro på alt de sier på TV. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 morro når folk ikke er up to date: http://www.bilsport.se/news.php?id=36110 Link er hentet via: http://en.wikipedia.org/wiki/Koenigsegg Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 morro når folk ikke er up to date:http://www.bilsport.se/news.php?id=36110 Link er hentet via: http://en.wikipedia.org/wiki/Koenigsegg Alt du linker til er skrevet av privatpersoner. Orker ikke diskutere - du får tro hva du vil. Jeg har sett Top Gear i nok år til å vite at alt de sier ikke er 100% sant. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Lotta de Salvatore, pressansvarig hos Koenigsegg. Jenta sa til Bilsport, et av de mest respekterte bilbladene i Norden. Vingen ble laget etter at The Stig sklei av banen, han sa at bilen var rask, og kunne bli enda raskere med vinge som kunne presse ned bakenden på bilen, og han fikk rett. Koenigsegg på sin side, mener at bilens design (spesielt under bilen) skal kanselere behovet for en vinge, men bilen trenger an vinge, uansett, pga at ved lavere hastigheter og svinger så får ikke bilen nok mark trykk av designet alene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå