S.M. Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Kjøpte meg en 500GB Hdd som var blitt innlevert pga. angrefristen. Problemet er at jeg fik melding om at noen filer var uleselig og da tok jeg en chkdsk /f/R som skulle starte under oppstart. Denne sjekken fryser seg opp hver gang på samme sted så da må jeg bruke svenskenappen. Er dette et dorlig tegn og er det god nok grunn til å ta det på garanti ? Endret 26. november 2007 av S.M. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Helt klart noe som ikke stemmer. Hvilken disk er det snakk om? Hvilket filsystem? Lenge siden du formatterte den? Har du viktige filer på den? Det du kan prøve på er å kjøre en fullstendig formattering (ikke hurtig-...) og se om du får samme feilen etter en tid. Vær obs på at stadig korrupte filer på harddisken også kan komme som en følge av feil på ram. Mitt forslag er at du laster ned Ultimate Boot CD. Der finner du verktøy til testing av både harrdisk og ram. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:10500486 Jeg tok en nyinstall av Xp.for 2 uker siden. Feilmeldingen om kurrupte filer kom etter 1 uke. Kan prøve å formatere den på nytt, men har tvil om at det hjelper. Tviler på det er ram problemer siden jeg har hatt pc-en i over 2 år. Lenke til kommentar
enl Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvis du ikke har problemer med korrupte filer på andre disker/lagringsmedier i PC-en er det ganske naturlig å mistenke disken. Likevel, før du evt. returnerer disken, kjør memtest86. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå