phun-ky Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Har en Sortable list (scriptaculous) med elemender i seg som dragges og droppes. Inni disse elementene er det en del klikkbare ikoner. I FF funker dette helt finfint. Dvs, funksjonene som kalles når ikonene klikkes blir utført, ikke noe annet. Men i IE7 blir klikkenevidereført , parset videre, slik at klikket regnes som en drag event, og elementet som ikonet ligger i flytter på seg. Har lest litt rundt og prøvd forskjellige fixes, men uten resultat, feks: if (window.event) window.event.cancelBubble = true; Noen som har litt mere peiling enn meg? Lenke til kommentar
eiden84 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Siden du bruker Scriptaculous, har du også Prototype. Da kan du bruke event-handlingen i Prototype: http://prototypejs.org/api/event/stop Hvis du bruker versjon 1.5.1 av Prototype bruker du Event.stop(event);. Har du versjon 1.6, bruk event.stop(); Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 vel, brukte 1.5 og prøvde Event.stop(event) til ingen nytte, og bruker nå 1.8 og har prøvd event.stop(); jeg tror jeg kan unngå problemet hvis jeg bruker et fast ikon som drag handle, dvs, at man bare kan dragge elementet med det ikonet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå