Gå til innhold

Løst:: hjelp til kjøp av strømforsyning.

Keis

Anbefalte innlegg

Hei.

Lang historie kort: Kjøpte meg et nytt AGP skjermkort X1950 Pro og satte inn dette. Funker fint, men da jeg leste nærmere på boksen kortet kom i står det at kortet krever 450w psu med 30A på "railen"..

Idag kjører jeg på en 360w strømforsyning så det er på tide å oppgradere litt. Vet ikke om gfx kortet klokker ned ved lite strøm - har ikke fått noen melding om dette, men tenkte det er på sin plass å gi vidunderet all strømmen det krever...

Har en standard ATX midi tower kasse med følgende innhold:

cpu: P4 3ghz

2 gig ram

3 hdd + 1 dvd

Noen som har tips til en ålreit psu som funker?

Endret av Keis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Corsair sin VX450W skulle passe, den kan levere; 20A PÅ 3,3V, 20A PÅ 5V OG 33A PÅ 12V max. OK ikkje den som er billigst, men den har godt med tilkoblinger; 6 Sata, "P4 og P8", 24 pin ATX (kan ta av 4 pin slik at det blir en 20 Pin), men den mangler ekstra "VGA-power" - strengt tatt er vel det en vanlig "Molex - kontakt" som gir ekstra strøm til VGA skjermkort. Er en slik "AGP-power på mi snart 3 år "gamle" Tagan Uo1-480, men siden kontakten er 100% identisk med en Molex kan en av de brukes, det er 2 kabler med 3 Molex kontakter fra denne PSU'en fra Corsair. Om de tre diskene er IDE med Molex kontakt, er det vel mest fornuftig og la alle diskene være på en kabel, og dele DVD og skjermkort på kabel nr. to.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...