Melvin Snerken Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hei. Eg har eit Creative Lydkort og Logitech Z-5500. Siden eg aldri frå den speaker docking module kabelen min, og eg vil ha skikkelig lyd asap. Sa ein venn av meg at det funka med ein slik THX Fiber Opical kabel. Vil dette funka greit? Med ein sånn kabel? Får eg surround og alt sånn? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) I følge Creatives hjemmeside skal du kunne koble til optisk kabel: "FlexiJacker av høy kvalitet gir mange tilkoblingsmuligheter. Utganger: Linje/hodetelefoner/optisk digital. Innganger: Linje/mikrofon/optisk digital " Men hvordan man får det til med en 3.5 mm minijack lurer jeg veldig på... Det må følge med en overgang av noe slag for at det skal funke, men når man ser på "Innhold i pakken" står det ikke noe om det: http://no.europe.creative.com/products/pro...16642&nav=2 Endret 27. november 2007 av Caze Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Var i samme stilling jeg også, ble sånn at jeg bestile meg ett terratec aureon som fungerer strålende (lydkort) Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Heisann Eg gjekk tilfeldig forbi denne kabelen i biltemabladet. http://www.biltema.no/products/product.asp...;iItemId=133594 Er dette den same som http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330291 ? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Komplett's kabel er 2 meter, og har 2 tilkoblingsmuligheter i hver ende: toslink eller 3,5mm hunn OG hann. "Utvidet info" sier at det faktisk er 2 kabler. Biltemas er 1,5 meter og er AVBILDET med toslink og 3,5 mm og den merket "universal". Denne koblingen tilbyr kun hann-hann. Nei, det er ikke samme kabel. Men begge kablene har nesten de samme tilkoblingsmulighetene. Biltemas side er lite detaljert når det gjelder spesifikasjoner. Endret 6. januar 2008 av Caze Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Lurer på det samme.. Får man reell 5.1 uten å kjøpe speakermodulen? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg har Logitech Z5500 + Creative x-fi fatal1ty 5.1 lydkort og denne kabelen. Lyden er fantastisk, spesielt når man ser dvd med dolby digital. Det eneste jeg har å utsette på er at center høytaleren ikke funker på spill og music (det er normalt), men det er fortsatt drittbra lyd med bare 4 høytalere. :=) Lenke til kommentar
MrL Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg har Logitech Z5500 + Creative x-fi fatal1ty 5.1 lydkort og denne kabelen.Lyden er fantastisk, spesielt når man ser dvd med dolby digital. Det eneste jeg har å utsette på er at center høytaleren ikke funker på spill og music (det er normalt), men det er fortsatt drittbra lyd med bare 4 høytalere. :=) WTF? Er det kun fordi du har den kablen, eller har det noe med annlegget i seg selv? Vil det foresten gi merkbart bedre lyd med en sånn kabel? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg har Logitech Z5500 + Creative x-fi fatal1ty 5.1 lydkort og denne kabelen.Lyden er fantastisk, spesielt når man ser dvd med dolby digital. Det eneste jeg har å utsette på er at center høytaleren ikke funker på spill og music (det er normalt), men det er fortsatt drittbra lyd med bare 4 høytalere. :=) WTF? Er det kun fordi du har den kablen, eller har det noe med annlegget i seg selv? Vil det foresten gi merkbart bedre lyd med en sånn kabel? Ja jeg merket endel bedre lyd ved å gå over fra analogt. Analogt får man ikke kjørt dvd-filmer med dolby digital, noe man gjør med en digital kabel. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Oppsett i signatur... Har et X-Fi Fatal1ty kort og et Logitech Z-5500. Hvis du skal spille spill og høre på musikk, så lønner det seg å bruke de analoge kablene. Da kan du benytte deg av programmet til creative som koder opp all lyd til surround. Bruker selv den optiske ved siden av slik at når jeg skal se på film, så bytter jeg bare til å bruke den optiske utgangen(bytter inn på kontrollpanelet i windows) slik at jeg får DTS eller dolby digital. Funker veldig bra Bruker analogt ved musikk også da jeg syns det blir bedre lyd av kodingen til Creative enn når jeg bruker anlegget til å bruke Pro Logic 2 Music eller Stereo X2. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Eg trur eg går for den optiske kabelen fra MONSTER. Den virke digg. Nåken som veit om andre plassar en komplett som selge den? Fordi dei har den ikkje inne atm.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå