Gå til innhold

HANNspree 37" LCD-TV Xv37

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tross mye negativt mot slutten av tråden, frister det veldig å bestille denne.. Kommer kun til å bruke den opp mot Wii, 360 og Ps3. komponent og hdmi fra ps3.. Så, vil vel tro at den burde fungere godt til denne bruken? Såvidt jeg har forstått er det de analoge signalene som blir dårlige? Det er noe med en 37" for 5k..

Isåfall så må jeg trappe ned litt på tommene og bestille meg en litt bedre 32".. Frister ikke så mye å gi altfor mye for en tv nå.. :p

Lenke til kommentar

Hmmm.. blir ikke mye klokere av å lese denne tråden. :ermm:

Er på jakt etter en billig, pen og ikke minst brukbar tv på soverommet. Skal brukes til digital tv (lyse alt-i-box m/hdmi), filmer via pc og mulig xbox/ps osv men klarer ikke helt bestemme meg for om dette er tv'en for meg. Blir jo beskrevet som både himmel og helvete.

Lurer på om jeg bare må bestille en og teste selv. Er ikke så opphengt i å ha super duper bildekvalitet men skal selfølgelig ikke være helt håpløst. Har en 50" 720p Sony Bravia bakprojeksjonstv (KDF-50E2010) i stua nå som jeg er meget fornøyd med bildekvaliteten på og vil helst unngå å gå fra en bra tv i stua til en dårlig tv på soverommet. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Den tven for under 5000 er et funn. Pr dags dato har jeg ikke klart og finne samme størrelse til samme pris, det er greit den er ikke verdens beste tv og har heller ikke ett uttall tilkoblingsmuligheter. Men hva kan man forvente til drøye 5laken. Jeg bestillte den tven for en liten mndte siden ,gikk fra en eller annen Panasonic CRT klump til denne hannspree tven og bildekvaliteten er drastisk mye bedre. Greit nok om sendingen er filmet med dårlig kamera så blir resultatet også dårligere, men dette gjelder da vel det meste. Ting blir ikke bedre om utgangspunktet er dårlig.

Så lenge man ikke er tjukk av grunker og er fanatisk opphengt i bildekvalitet (Da mener jeg virkelig fanatisk) så bør denne tven være grei nok for de fleste som bare ønsker seg litt større tv uten og ruinere seg helt. Jeg vil tippe at levetid o.l er ca det samme som på en tv som koster mangedobbelt mer. Vel ,om du sammenligner med foreksempel en samsung til 16 laken så vil du naturligvis se forskjell, men til vanlig bruk som tv/film er dette en god tv. Fjernkontrollen fungerer smertefritt, enkel å ta i bruk /innstille. Men ,somsagt den har sine begrensninger, hvis sendingen er filmet med dårlig kamera. Forøvrig kan det hjelpe på og ikke sitte klistret rett i skjermen da svakheter fort blir fremtredende. Allt i allt et greit kjøp for lite penger.

Hmmm.. blir ikke mye klokere av å lese denne tråden. :ermm:

Er på jakt etter en billig, pen og ikke minst brukbar tv på soverommet. Skal brukes til digital tv (lyse alt-i-box m/hdmi), filmer via pc og mulig xbox/ps osv men klarer ikke helt bestemme meg for om dette er tv'en for meg. Blir jo beskrevet som både himmel og helvete.

Lurer på om jeg bare må bestille en og teste selv. Er ikke så opphengt i å ha super duper bildekvalitet men skal selfølgelig ikke være helt håpløst. Har en 50" 720p Sony Bravia bakprojeksjonstv (KDF-50E2010) i stua nå som jeg er meget fornøyd med bildekvaliteten på og vil helst unngå å gå fra en bra tv i stua til en dårlig tv på soverommet. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hva med oss som har kjøp den i butikk og ikke er helt fornøyd? Ser tendenser til etterslep som er helt syke. (360 komponent). Må jeg sette det på regningen for "nok et katta i sekken" kjøp? Eller kan jeg hevde i btuikken at det ikke skulle være lov å selge dette som tv, men kun lcd skjerm? (funker ikke så verst til det sistnevnte)

Lenke til kommentar
Mine inntrykk så langt.

Her er litt om mitt oppsett og mine inntrykk så langt.

DVD - HDMI (Playstation 3

Dette er litt variabelt. Like variabelt som den kvalitetsforskjellen det ofte er på DVD-er. Hvis man tar utgangspunkt i en dvd med over gjennomsnittlig god kvalitet (576p) så er bildet ok i lyse partier, men i mørke partier ser man problemene tv-en har med sortnivået (og andre svakheter - støyreduksjon?, bildebehandling?, prosessor?, oppskalering? Bare gjetting fra min side...). I stort sett alle mørke partier ser man støy/uro og/eller artifakter i bildet. Jeg synes dette er så fremtredende at det er irriterende. Sammenlignet med den nevnte Tatung tv-en så synes jeg Tatungen hadde bedre bilde ved dvd-avspilling, spesielt i de mørke partiene. Jeg så artifakter der også, men i mye mindre grad - men det kan også ha vært DVD-en.

Grunnen til at du sier bildet er irriterende er god forklart. Men, er det grunn til å heve kjøpet i en butikk?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Alle som klager her, HVORFOR?

Det er jo bedre bildekvalitet på denne enn det er på samsung M86/87 og N87, disse er jo for rundt 20Laken

Skjerp Dere som er Negative!

Det der var det dummeste jeg noen gang har hørt! Hanspree skjermen kan ikke engang sammenlignes med Samsung sin M86\M87 serie(som går for 9500kr)!! Og det vet jeg, fordi jeg kjøpte 37"ern i M86 serier etter jeg hadde kastet hannspree skjermen på hodet og ræva tilbake til komplett!(bytta samsungen mot en mindre tv+ps3, men alikavel) Jeg har ALDRI vært borti en lcd tv med dårligere bildekvalitet enn hannspree skjermen, prisen sier sitt om tv'en! Man får ikke kvalitet i en 37" skjerm til 5000kr!

Enten så er du litt tilbakestående og har ræva syn, ellers så skrev du det bare for å irritere.. Det kan UMULIG ha vært seriøst ment, da er det noe galt med deg!

Lenke til kommentar

Det er jo bedre bildekvalitet på denne enn det er på samsung M86/87 og N87, disse er jo for rundt 20Laken

Det der var det dummeste jeg noen gang har hørt! Hanspree skjermen kan ikke engang sammenlignes med Samsung sin M86\M87 serie(som går for 9500kr)!! Og det vet jeg, fordi jeg kjøpte 37"ern i M86 serier etter jeg hadde kastet hannspree skjermen på hodet og ræva tilbake til komplett!(bytta samsungen mot en mindre tv+ps3, men alikavel) Jeg har ALDRI vært borti en lcd tv med dårligere bildekvalitet enn hannspree skjermen, prisen sier sitt om tv'en! Man får ikke kvalitet i en 37" skjerm til 5000kr!

Enten så er du litt tilbakestående og har ræva syn, ellers så skrev du det bare for å irritere.. Det kan UMULIG ha vært seriøst ment, da er det noe galt med deg!

Jeg har begge skjermene forran meg ved siden av hverandre og Hannspree er best!

Lenke til kommentar

Altså, hvis du mener det seriøst så er det noe alvorlig galt med synet ditt!! Ellers så prøver du å innbille deg selv om at du ikke har kastet 5k ut av vinduet når du kjøpte hannspree tv'en! ;)

Lenke til kommentar

Altså, hvis du mener det seriøst så er det noe alvorlig galt med synet ditt!! Ellers så prøver du å innbille deg selv om at du ikke har kastet 5k ut av vinduet når du kjøpte hannspree tv'en! ;)

Synet mitt er Perfekt!

Det ekke min Hannspree! (samsungen er min)

Lenke til kommentar

Synet mitt er Perfekt!

Det kan det umulig være! Jeg har hatt begge tv'ene selv, og hanspreen var søppel i alt fra dvd og tv titting til ps3 og hd-dvd! Samsungen med sin full-hd var rett og slett overlegen i bildekvaliteten! De stiller virkelig i to vilt forskjellig klasser, hannspree tv'ene er så dårlig at de ikke engang burde vært produsert!

Lenke til kommentar

Synet mitt er Perfekt!

Det kan det umulig være! Jeg har hatt begge tv'ene selv, og hanspreen var søppel i alt fra dvd og tv titting til ps3 og hd-dvd! Samsungen med sin full-hd var rett og slett overlegen i bildekvaliteten! De stiller virkelig i to vilt forskjellig klasser, hannspree tv'ene er så dårlig at de ikke engang burde vært produsert!

Kan være fordi samsungen er 46" og hannspree er 37?

Vet ikke.

På samsungen er det forferdelig mye fargebølger!(sees veldig godt på tegnefilm!)

Lenke til kommentar

Da må det jo være noe galt med tv'en! Jeg har så "ømfintlige" øyer at jeg så en død pixel på min Samsung m86 så fort jeg kobla til parabolen, tok de butikkansatte hos Siba godt over 1t før de fant den! Fikk ny, men klarte aldri å bli vant med den lista nederst på skjermen.. bildekvaliteten var ypperlig, men valgte å gå for en 32" og ps3 istedet.. fikk 1500kr avslag på tv'en når jeg kjøpte den som en "pakkedeal" med ps3'en.. faktisk mer fornøyd med 32"ern enn jeg var med 37" samsungen.. men men..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

etter et par måneder med misnøye så koblet jeg til en PS3 via hdmi i helgen. Og du verden for en forskjell det ble i forhold til 360 gjennom komponent.

Er nesten ikke til å tro at det er samme tv. konkluderer med at denne tv'en yter langt bedre hvis du har en god tilkobling (hdmi) og en god kabel.

Akkurat nå er jeg kanonfornøyd

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vet jeg bumper en gammel tråd her, men må bare legge til mitt syn på denne TV'en.

Ved første øyekast var dette en rævatv, men etter litt tuning og forandret fra scart til HDMI(Hadde en av de første dekoderene til NTE som hadde Scart ingang) forandret jeg synet mitt til "Hmmm dette var faktisk en brukbar tv til 5små laken" men dette med at dere sier at den flimrerog at lyden skurrer, skamm på dere... :p slutt og si sånt, har aldri sett neo lignende, jeg erkjenner at TV'en er ikke akkurat den beste, men den har aldri vært i den stand som noen av dere forklarte den som, jeg har hadd noen problemer, men de har løst seg med tid, TV'en er en vakker og brukbar TV etter man fintuner på den, har selv ikke gjort mye med den, men skal bruke den DVD-en som elkjøp selger for 250kr(fikk den gratis av en ansatt på elkjøp) får se om den klarer og justere på de små tingene som jeg ikke klarer og forandre på.

Alt i alt er dette en bra tv for 5000,-!

Elohim

Lenke til kommentar

Fikk TV'n i dag tidlig, og er kjempe fornøyd! Bare prøvd digitale sendinger via HDMI og VGA, men det ser kjempe bra ut!! Kan absolutt anbefale TV'n, i allefall til de med et snevert budsjett!

Helt utrolig at en 37" ikke koster mer enn 4695,- Og den fungerer knall til mitt bruk. Nå er riktignok ikke jeg av den kresne sorten, det har jeg ikke råd til.

Så for "Hvermansen" kan jeg ikke helt skjønne annet enn at dette er et utrolig bra kjøp :cool:

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Bra du er fornøyd. Som du sier så er det ikke verdens dyreste TV og man kan vel heller ikke forvente at den derfor er perfekt. Eneste jeg irriterer meg over er noe etterslep i spill. Spesielt fremtredene med mørke objekter mot en lysere bakgrunn. Dette problemet er mindre ved bruk av HDMI enn komponent.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bra du er fornøyd. Som du sier så er det ikke verdens dyreste TV og man kan vel heller ikke forvente at den derfor er perfekt. Eneste jeg irriterer meg over er noe etterslep i spill. Spesielt fremtredene med mørke objekter mot en lysere bakgrunn. Dette problemet er mindre ved bruk av HDMI enn komponent.

Dette har jeg ikke lagt noe spesielt merke til?

Min har vært helt kurant når det kommer til spill:)

Lenke til kommentar

Dette har jeg ikke lagt noe spesielt merke til?

Min har vært helt kurant når det kommer til spill:)

Ser det veldig godt i en del spill. Spørsmålet er vel hvor godt man skal sitte å lete etter feil i bildet. Som sagt så fremkommer det hovedsakelig der hvor mørke objekter er med å ting skjer med en viss hastighet. GT Prologe, Dark Sector, og en hel del andre spill.

Har skrevet til Hannspree om dette, men de henviste meg til Nordic support som ikke gidder å svare på e-postene mine. Hvis andre opplever etterslep /"ghosting" så ville det vært interessant å høre fra de. En TV med 8 ms som responstid burde jo klare seg sånn rimelig greit. Ellers så er jeg fornøyd med selve billedkvaliteten hva farger og klarhet gjelder...bare så sykt irriterende med etterslep. Kjøpte TV'en på en OBS butikk og er vel ikke akkurat overbevist om at de kan hjelpe meg så mye. Jeg vil vel uansett slite med å fremme dette som en feil fra fabrikk på tv'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...