Gå til innhold

HANNspree 37" LCD-TV Xv37

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

får man ikke returnert varen hvis pappesken er ødelagt? Jeg måtte jo skjære av sidene på esken for å få tv'en ut av esken og inn i bilen.. var jo 0 hjelp å få når jeg henta den i Sandefjord.. flere som sier at embalasjen må være som ny for at angreretten skal gjelde.. hvorfor skjønner ikke jeg, men håper ikke det er sånn! Har fått tv'en inn i esken, teipa rundt sånn at alt holder seg på plass.. men esken er jo fremdeles 4 deler..

Lenke til kommentar

Hvor mye koster det å returnere denne med posten egentlig ? Går det i det heletatt? For jeg regner med Komplett har egne avtaler, som privatperson er det vel grenser for hvor stort/tungt man kan sende med posten?

Begynner å lure på om jeg er fornøyd nok til å beholde denne, har prøvd å overbevise meg selv noen dager men er sannelig ikke sikker :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg tror vi kommer til å slite med å få angret på kjøpet alle mann jeg etter å ha lest på komplett.no

Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

Det går jo ikke an å lure de til å tro at den ikke er "tatt i bruk som din egen" når esken er delvis ødelagt og alt er åpnet og brukt :)

Endret av mars001
Lenke til kommentar

Nei, vet.. ble litt usikker når jeg leste det der i går! Men jeg har bevisst ikke fjernet plasten rundt tv'en, og det lille klistremerket som satt over strøminngangen sparte jeg på og klistret på igjen når jeg pakket ned tv'en.. Så alt er igrunn som det var når jeg tok den ut av esken.. men esken er jo ødelagt da, fordi jeg måtte skjære av endene for å få den ut av esken.. var klin umulig å få hjelp hos komplett til få tv'en inn i bilen nemlig! Men var også flere som kastet pappesken når de var der nede, så da kan ikke de benytte seg av angreretten da hvis de skulle være misfornøyde? Nei, det høres utrolig teit ut.. Men vi får se! Får jeg ikke igjen penga for den kun pga en delvis ødelagt eske så blir jeg mildt sagt forbanna..

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Tror du kan få litt problemer, ringte og hørte nå og han jeg snakka med virka det som mente at det var det viktigste, altså at emballasjen var intakt, det var ikke noe problem at man hadde åpnet og prøvd TV'en, så lenge man ikke hadde ødelagt noe...

Lenke til kommentar
typisk med negative feedbacks etter den er bestilt <.<

Du kan bare ta det helt med ro :cool: Jeg har selv sett denne tv på elprice,der den sto utstillt og i drift med digitale signaler.Bildene på den var helt ok.Det var selvfølgelig nyanser,og da sier jeg nyanse opp mot de dyrere modellene som stod ved siden av.Jeg hadde ikke kunnet definere disse forskjellene,om tvn ikke hadde stått ved siden av de andre modellene.Det var bare nyanseforskjeller.

Men "billedfreaker" vil jo hevde å se forskjellen,og irritere seg grønn over de.Slik de gjør det med lyd og kjøpe av stereo anlegg også.Da kjøper man ikke en slik tv som Hannspree.Det sier seg selv.

Har selv bestiltt Hannspree 37" hos deal.no.Der betalte jeg 5200 med frakt.Elprice skulle ha 5900.Når det gjelder billig tver er denne helt kurrant.Men vil man ha det beste,så må man også betale der etter.

Og husk billedkvaliteten kan variere fra program til program.Utifra kvaliteten på sendingene.Enkelte fotball sendinger er helt elendig produsert.Og da får man ikke godt billede uansett hvor dyr tv man har.

Endret av Bergensbanen
Lenke til kommentar

Det inntykket fikk jeg i butikken også !! Sammenlignet med den 32 widescreen tvn jeg har nå.Og opp mot de antatt mye bedre og dyrere modellene som stod ved siden av i butikken.Var det bare nyanseforskjeller.

Gleder jeg til min tv kommer i posten,og jeg får testen den litt.Jeg kommer ikke til å stille i evigheter,et ok bilde holder for meg.

Endret av Bergensbanen
Lenke til kommentar
Tror du kan få litt problemer, ringte og hørte nå og han jeg snakka med virka det som mente at det var det viktigste, altså at emballasjen var intakt, det var ikke noe problem at man hadde åpnet og prøvd TV'en, så lenge man ikke hadde ødelagt noe...

Jeg ringte inn selv nå og fikk beskjed om at det ikke kom til å være et problem.. Han var ikke sikker, men etter at han tok en telefon(til hvem aner jeg ikke) så gav han meg beskjed om at det skulle gå fint..

Dere som mener at bildet er bra, dere kan ikke ha høye krav til bildekvalitet! Har en Amoi 32" lcd som ble kjøpt i juni\juli 06, og bildekvaliteten på den er helt fantastisk.. HANNspree tv'en så ut som ren søppel ved siden av.. Var helt utrolig! Sier jo litt at en snart 2 år gammel tv leverer krystallklare bilder, mens en splitter ny tv ikke leverer halvparten engang.. Den har et OK bilde, men filmer, ps2 og til og med HD-DVD ble ikke bra på hannspree tv'en.. jeg synes det er helt utrolig til en ny tv å være.. sammenhengen mellom pris og kvalitet har aldri vært klarere!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Mine inntrykk så langt.

Jeg har også denne tv-en og jeg må si at mitt førsteinntrykk var det samme som thomasSim87.. at det var en nærmest elendig tv. Jeg begynte faktisk å tenke etter, om jeg noen gang hadde sett en dårligere tv. MEN jeg har endret litt mening etter at jeg fikk stilt den inn. Og akkurat det krevde litt innsats og tålmodighet. (brukte vel 2-3 dager på innstillinger og fordøying)

Nå er det jo også sånn at man må akseptere at man får det man betaler for. 37" til under 5000,- (smak litt på det) Husk at de aller fleste tv-er i denne størrelsen koster det dobbelte, men er de dobbelt så bra? Jeg hadde tidligere en Tatung V42EMGI som på kjøpetidspunktet kostet ca 12.500,- og jeg husker at jeg syntes den tv-en var grei da, men ikke noe særlig mer. Derfor hadde jeg få forventninger til HANNspree mtp. på prisen. (Tatung'en måtte returneres pga. elending service fra ANOVO)

Her er litt om mitt oppsett og mine inntrykk så langt.

Digital TV - HDMI

Tilkoblet med HD-Dekoder fra Canal Digital (HDMI) Bildet er så klart variabelt mtp. kvalitetsforskjeller i sendingene. Bra signal gir et mer enn bra nok bilde for vanlig tv.

Sammenlignet med Tatung V42EMGI var nok bildet på Tatung'en ved godt signal litt mer jevnt og rolig med litt bedre fargedybde. Men absolutt ingen 7000,- kr forskjell.

HD Kanalene

Med HD-Dekoderen fra Canal Digital så har jeg tilgjengelig Discovery HD, VOOM, Canal Plus FILM/Sport HD, SVT HD og Silver HD. Disse kanalene ser bra ut, men det kan skimtes noe rusk/støy/uro i sendingene. Jeg vet ikke hva dette kommer av, om det er mangel på støyfilter, bildebehandlingsfunksjoner, dårlig prosessor osv. Man kan lese om mange fancy funksjoner på tv-ene fra de kjente produsentene og det er godt mulig at disse fjerner/reduserer støy og uro i bildet. HANNspree tv-en har ingen fancy funksjoner. Igjen, man får ikke alt for 5000,- kr heller.

I forhold til Tatung V42EMGI så må jeg si at HD kanalene så bedre ut på Tatungen. Bedre farger, bedre dybde og mer jevnt, stabilt og rolig bilde. Men er det verdt 7000,- kr mer?

Playstation 3 - HDMI

Playstation 3 tilkoblet med HDMI gir et godt inntrykk. Bra nok til mitt bruk. Jeg er ikke en person som har et personlig forhold til hverken Xbox eller Playstation, og jeg bruker ikke nettene til å diskutere hvilken konsoll som har best grafikk eller best shading/shadow eller hva det nå måtte hete. Det ser 100 ganger bedre ut på denne tv-en enn på min gamle CRT tv - ergo bra nok; for meg.

Xbox 360 - Komponent

Xbox 360 tilkoblet med komponent gir også et godt inntrykk. Bra nok til mitt bruk.

DVD - HDMI (Playstation 3

Dette er litt variabelt. Like variabelt som den kvalitetsforskjellen det ofte er på DVD-er. Hvis man tar utgangspunkt i en dvd med over gjennomsnittlig god kvalitet (576p) så er bildet ok i lyse partier, men i mørke partier ser man problemene tv-en har med sortnivået (og andre svakheter - støyreduksjon?, bildebehandling?, prosessor?, oppskalering? Bare gjetting fra min side...). I stort sett alle mørke partier ser man støy/uro og/eller artifakter i bildet. Jeg synes dette er så fremtredende at det er irriterende. Sammenlignet med den nevnte Tatung tv-en så synes jeg Tatungen hadde bedre bilde ved dvd-avspilling, spesielt i de mørke partiene. Jeg så artifakter der også, men i mye mindre grad - men det kan også ha vært DVD-en.

Ved bruk av DVD-spiller (Harman Kardon DVD25) tilkoblet med Scart var bildet gjennomgående enda dårligere.

Pc - VGA

Koblet til en bærbar pc via VGA kontakt. Dette har jeg ikke testet. Har bare koblet til for å sjekke at jeg fikk bilde. La merke til noe skygge rundt teksten.

Lyd

Lyden er OK. Faktisk overraskende bra. Like god som på flere dyrere tv-er. Har ikke hørt noe til "skrike" problemet som en lenger opp i tråden nevnte.

Når det gjelder innstillinger så savner jeg muligheten for å stille inn fargene hver for seg, og muligheten for å stille backlight belysningen.

Alt i alt så føler jeg at dette er en grei tv sett i forhold til prisen, men man må akseptere at man får det man betaler for. Tv-en koster under 5000,- så det er ingen vits i å klage over at den ikke er like bra som en til 8000,- kr. Hva du klarer å få ut av tv-en avhenger veldig av hvilket oppsett og hvilke signalkilder du rår over.

Pluss:

* Helt grei til Xbox 360 og Playstation 3

* Helt grei til Digital TV

* Helt grei til HD-Materiale

* Lyd

* Tilkoblingsmuligheter

* Utseende

* Pris

Minus:

* Dårlig bilde på svake signaler eller lav-kvalitetsmateriale (SD) og dvd (jeg har ikke testet analog tv)

* Svakt sortnivå. Detaljer forsvinner i mørke partier. Gjelder uansett signalkilde.

* Støy/uro/flimmer og artifakter i bildet er veldig fremtredende ved dårlig signalkilde,i lav-kvalitetsmateriale og dvd (kan også se noe støy/uro i mørkepartier på blu-ray)

* Noen har fått døde pixler på sine tv-er (min har ingen)

* Min har litt ujevn bakbelysning (clouding). Kan såvidt skimte noen lysere skjolder ved helt sort skjerm.

* Mistenker dårlig hardware som forårsaker problemene med støy/uro/arifakter.

* Må sikte med fjernkontrollen (men synes den er bedre enn Tatungs)

Lenke til kommentar
Lyd

Lyden er OK. Faktisk overraskende bra. Like god som på flere dyrere tv-er. Har ikke hørt noe til "skrike" problemet som en lenger opp i tråden nevnte.

Skrikeproblemet ble borte helt av seg selv, aner ikke hva det kan ha vært ... kanskje noen komponenter som måtta ha en liten innkjøring :)

Oppdaget i går kveld at kvaliteten på HDTV-ripp'er kjørt via DVD-spilleren (usb) er usebar, fryktelig kvalitet.

Jeg har kun byttet ut TV og før var det krystallklart, hvorfor dette skjer aner jeg ikke, ser ut som jeg må se serier på PC-en fra nå av :-/

Utenom det er jeg brukbart fornøyd, må minne meg selv på at dette er noe av det billigste å få tak i :)

Tror dere forresten det er mye å hente med en DVD-spiller med HDMI kontra SCART jeg har nå?

Endret av mars001
Lenke til kommentar

Nå er retur godkjent, orker ikke ha en TV jeg ikke er fornøyd med, det ble rett og slett for dårlig for meg (som i utgangspunktet ikke er veldig kresen).

Har hatt flere andre her som har egne LCD-TV'er som har ledd av kvaliteten. :-/

Nå blir det å gå for en dyrere 32" for min del, eventuelt en Tatung :)

Den har jeg sett med egne øyne, noe jeg kommer til å sette som ett minimum for å kjøpe TV fra nå av ...

Fytti f***, da ble det 600 spenn til sammen i porto rett ut av vinduet ... skal aldri kjøpe noe sånt over nett igjen...

Endret av mars001
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nå er retur godkjent, orker ikke ha en TV jeg ikke er fornøyd med, det ble rett og slett for dårlig for meg (som i utgangspunktet ikke er veldig kresen).

Har hatt flere andre her som har egne LCD-TV'er som har ledd av kvaliteten. :-/

Nå blir det å gå for en dyrere 32" for min del, eventuelt en Tatung :)

Den har jeg sett med egne øyne, noe jeg kommer til å sette som ett minimum for å kjøpe TV fra nå av ...

Fytti f***, da ble det 600 spenn til sammen i porto rett ut av vinduet ... skal aldri kjøpe noe sånt over nett igjen...

Husk at du får igjen fraktkostnaden fra de til deg da. Jeg fikk igjen det tv'en kosta + frakta til meg. Men måtte betale frakt for å sende den inn igjen. Så du taper ikke så mye alikevel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...