anderslien Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Har komplett sluttet å selge 37" LCD fra Hannspree? Heldigvis bestilte jeg min på mandag så den er på vei Ser de har tilbud på 32" nå til 3995... Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Fikk min i dag. Sliter med å få justert den skikkelig, blir ikke helt fornøyd liksom. Kanskje jeg bare må regne med at det sorte er ganske hvitt? Lyden var også ikke allverden, men alt i alt OK. Det var forresten på det berømte håret at jeg fikk denne kolossen inn i bilen Endret 3. januar 2008 av mars001 Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det står guider på internett med hvordan du stiller den inn. Dette har jeg lært mye av. Bare søk på google så finner du sikkert noe. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) var å henta min i Sandefjord nå.. og har såvidt fått opp parabolen og hd-dvd.. og jeg kan vel ikke si at bildekvaliteten imponerer spesielt mye.. men hva kan man forlange av en 37" til 5000kr? har lekt litt med innstillingene.. men blir aldri BRA bilde.. men helt greit.. edit: det er litt vel mye flimring på toppen av skjermen til tider.. og for kornete bilder, jeg sitter faktisk 3m unna skjermen og ser det godt.. spørs om ikke denne tv'en blir sendt tilbake! men venter til over helgen så jeg får litt tid til å vende meg til den og prøve litt fler forskjellige innstillinger.. Men spørs om det ikke blir en samsung 26" på meg istedet gitt! Endret 3. januar 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Et lite hint til dere som ikke fikk kjøpt den hos komplett.no.. deal.no selger den også til 5000kr! Men jeg ville styrt unna tv'en om jeg var dere.. bedre å satse på en mindre kvalitetsskjerm til samme prisen! det kornete og til tider flimrete bilde uansett innstillinger irriterer meg grenseløst.. og det er ikke noe galt med sendingene, fordi bilde på vår andre lcd skjerm(som er 1 1\2 år gammel) var krystallklart.. hd-signalene skuffet meg også.. fyrte opp laptop'en via hdmi og kjørte noen hd-DVD-er.. bildet på laptop'en var faktisk bedre enn på tv'en.. Jeg har en Amoi lcd skjerm fra før av(burde vel koste rundt 6k nå), og den har nydelige bilder.. så hvis noen vet om de selges fortsatt så er det bare å si ifra =) Endret 3. januar 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
Walts Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 kan ikke si jeg har merket noe av det thomas nevner men jeg har kun testet HD (720p og 1050i) fra ps3, vet ikke om det er noe anderledes med laptopen ? Heller ikke lagt merke til at det er kornete, kun merket det når jeg har sittet alt for nærme men sitter vel 2-3 meter unna nå. flimmring har jeg heller ikke sett. Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Uff, nå kom det mye negativ feedback her. Jeg får min i dag eller i morgen tror jeg. Får håpe jeg blir fornøyd Lenke til kommentar
Espein Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 kan ikke si jeg har merket noe av det thomas nevner men jeg har kun testet HD (720p og 1050i) fra ps3, vet ikke om det er noe anderledes med laptopen ? Heller ikke lagt merke til at det er kornete, kun merket det når jeg har sittet alt for nærme men sitter vel 2-3 meter unna nå. flimmring har jeg heller ikke sett. Har heller ikke merket noe kornete bilde på verken PC, Xbox eller parabol med scart. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 jeg sliter ihvertfall med å få et ordentlig bilde på tv'en! Satt ganske lenge i går og prøvde forskjellige innstillinger osv.. Kom aldri frem til et skjermbilde jeg var fornøyd med! Mulig jeg har et veldig fint øye for kornete bilder, fordi jeg synes ikke at bildekvaliteten var særlig å skryte av.. Og når skjermen på laptopen min gir et bedre bilde ved avspilling av hd-dvd enn det tv'en gjorde, da ble jeg veldig skuffet! Kommer nok til å kjøre tilbake med tv'en over helgen.. spytter heller i en 1-3000kr til for å få en bedre tv.. siba.no hadde en philips 42" lcd tv med svært gode spesifikasjoner til 8000kr Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Har Finne mange innstillinger på nette og legger de ut her. Jeg har ikke testet de enda fordi jeg ikke har fått min tv enda. HannSpree___Settings.txt Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) kyss meg i **** for noen innstillinger.. hehe.. når jeg brukte tv innstillingene så ble bildet rosa\lilla.. håpløst edit: ringte komplett.no nå for å høre hvordan jeg skulle gå frem med returen.. fikk et nummer jeg skulle ringe, og telefonsvareren er på den værste dansken jeg har hørt.. så skjønte ingen verdens ting av det personen sa! nå blir jeg oppgitt.. hehe.. Endret 4. januar 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg har nå fått min Hannspree 37" LCD. Først så stilte jeg den inn etter en guide på nettet, også prøvde jeg å se film. Jeg valgte Superman Returns. Jeg må si jeg er svært skuffet! Har stilt og stilt, men får bare ikke bildet bedre. Det blir helt kornete, spesielt i mørke farger. Dette er helt elendig altså! Jeg har fortsatt min Matsui 37" LCD og det er bedre bilde på den. Der er det ikke kornete bilder i det hele tatt. Hannspree tv'en har ganske fint design, men herregud for en dårlig tv! Denne skal returneres snarest, samme med Matsui. Nå legger jeg i noen tusen kroner til og kjøper en tv jeg blir fornøyd med. Uff... Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg har nå fått min Hannspree 37" LCD. Først så stilte jeg den inn etter en guide på nettet, også prøvde jeg å se film. Jeg valgte Superman Returns. Jeg må si jeg er svært skuffet! Har stilt og stilt, men får bare ikke bildet bedre. Det blir helt kornete, spesielt i mørke farger. Dette er helt elendig altså! Jeg har fortsatt min Matsui 37" LCD og det er bedre bilde på den. Der er det ikke kornete bilder i det hele tatt. Hannspree tv'en har ganske fint design, men herregud for en dårlig tv! Denne skal returneres snarest, samme med Matsui. Nå legger jeg i noen tusen kroner til og kjøper en tv jeg blir fornøyd med. Uff... Jess, da er vi to! Returmeldingen er allerede sendt! Lenke til kommentar
ticket2fly Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg har nå fått min Hannspree 37" LCD. Først så stilte jeg den inn etter en guide på nettet, også prøvde jeg å se film. Jeg valgte Superman Returns. Jeg må si jeg er svært skuffet! Har stilt og stilt, men får bare ikke bildet bedre. Det blir helt kornete, spesielt i mørke farger. Dette er helt elendig altså! Jeg har fortsatt min Matsui 37" LCD og det er bedre bilde på den. Der er det ikke kornete bilder i det hele tatt. Hannspree tv'en har ganske fint design, men herregud for en dårlig tv! Denne skal returneres snarest, samme med Matsui. Nå legger jeg i noen tusen kroner til og kjøper en tv jeg blir fornøyd med. Uff... Jess, da er vi to! Returmeldingen er allerede sendt! Kjipt å høre, men hva vil dere gå for nå ?? Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 http://www.siba.no/index.aspx?identifier=NO26456 http://www.siba.no/index.aspx?Identifier=NO27317 http://www.pixmania.com/no/no/569345/art/s...tv-le40r81.html En av de tenker jeg.. blir nok enten en Samsung eller Sony! Selvom 42" philips'en frister ganske mye Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg har nettopp bestilt meg Panasonic TH-42PX7E. Denne er forjengeren til den Panasonic plasma tv'en som ble best i test, og jeg har sett den i real life. Utrolig bra bilder på den. Tilbud på den på www.stretto.no til kun 8700kr inkl. frakt! Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg har nettopp bestilt meg Panasonic TH-42PX7E. Denne er forjengeren til den Panasonic plasma tv'en som ble best i test, og jeg har sett den i real life. Utrolig bra bilder på den. Tilbud på den på www.stretto.no til kun 8700kr inkl. frakt! http://www.amentio.no har akkurat samme TV til 8665,- kroner inkl. frakt... Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Etter å ha glana litt og fått justert mer er jeg egentlig fornøyd med Hannspree'n min (tatt i betraktning den kosta fem laken), TV-bildet er også ganske bra (digital). Eneste jeg irriterer meg over er lyden, det er en sånn tendens til "skrikelyd", og det er ikke noen komponenter som skriker hele tiden for det forsvinner når jeg slår lyden ned, noen flere som har sånn ? Det er hva jeg vil kalle forstyrrelser i lyden som er mer eller mindre til stede konstant. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Innstillingene jeg brukte for å best bilde var: Contrast: 38 Brightness: 58 Color: 48 Tint: 55 Sharpness: 27 Fresh Tone: 24 Color Temp: Cold Bilde blir aldri bra, men helt ok hvis man ikke har for høye krav eller ser godt.. hehe.. Skal bli godt å få den ut av huset, blir sur hver eneste gang jeg ser på den! hehe Edit: Er det bare meg eller har ikke tv'en en mini-jack utgang? ser den har en pc inn, men hjelper jo ikke meg stort for å få lyd til anlegget! Endret 6. januar 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
Espein Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Innstillingene jeg brukte for å best bilde var: Contrast: 38 Brightness: 58 Color: 48 Tint: 55 Sharpness: 27 Fresh Tone: 24 Color Temp: Cold Bilde blir aldri bra, men helt ok hvis man ikke har for høye krav eller ser godt.. hehe.. Skal bli godt å få den ut av huset, blir sur hver eneste gang jeg ser på den! hehe Edit: Er det bare meg eller har ikke tv'en en mini-jack utgang? ser den har en pc inn, men hjelper jo ikke meg stort for å få lyd til anlegget! Det var etter min mening en grusom innstilling Hvilken tilkobling bruker du til anlegget da? Hva med en phono til minijack overgang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå